38 Reacties

2 maanden geleden

oh wist niet dat dat nu al een "ding" was... ik doe ze er meestal nog af omdat ze nog niet al haar tandjes heeft... zachte korstjes eet ze wel, maar de echt harde zijn nog moeilijker en vertragen en bemoeilijken het eten alleen maar...

2 maanden geleden

Hier net zoals Liselotte, ik haal ze er meestal ook nog van af.. waarom moet hij z'n korsten opeten? Vind het wel gek om tegen zo'n klein kindje al te zeggen "oké maar dan krijg je niks meer" en dan gewoon maar hongerig laten rondlopen. Zou dat écht niet oke vinden.

2 maanden geleden

Ik bied het altijd wel aan, maar hier eet ze ze ook maar af en toe. Ik maak er geen punt van en zou het persoonlijk niet oke vinden als de opvang daarom geen extra boterham aanbiedt. Ze heeft fases dat ze dingen wel/niet eet en soms met doorkomen van tandjes is het ook gewoon niet fijn. Daar hoort er nou eenmaal bij denk ik...

2 maanden geleden

Mijn zoontje (19 mnd) eet zijn korstjes ook niet op. Het eten met hem is over het algemeen al een 'avontuur' dus ik besteed er niet teveel aandacht aan en ben blij als hij de rest wel eet. Wat betreft de kinderopvang vind ik hen wel te streng als het gevolg is dat je kind met honger thuiskomt.

2 maanden geleden

Hier ook een zoontje die geen korstjes op eet. Voor nu denk ik prima komt wel als je meer kiezen krijgt. Ik vind de opmerking van kdv wel lastig hoor. Zit met een ander probleem wat betreft drinken. Mijn zoontje drinkt alleen warme melk uit de fles. Vanaf 6 mnd van allerlei bekers en soorten drinken geprobeerd maar af en toe een slokje. Ook daarbij neergelegd en denk komt wel. Zegt het kdv vanaf 2 jaar geven we geen fles meer en moet hij uit een beker drinken. Vind het lastig als ze zo stellig zijn. Je kijkt toch naar het kind. En eten en drinken is toch primair nodig.

2 maanden geleden

hier eten ze het ook niet en het interesseert me eigenlijk ook niet. af en toe eten ze ze ineens wel op, dan hebben ze echt honger denk ik dan 🤣

2 maanden geleden

Soms helpt het hier om wat extra beleg op de korstjes te doen zoals notenpasta of appelstroop. Dan gaan ze wel binnen ☺️ maar ook niet altijd. Dat is ok toch? Beetje loslaten is goed voor t kind en ook voor ons 😉

2 maanden geleden

Volgens mij betaal jij altijd de KDV nog. Wat een gedoe joh. Wij pakken het net zo aan als Samantha: het eten is een avontuur. Hij mag prikken, snijden, met zijn handen, verschillende dingen proberen enzovoort. Dit is echt nog niet de leeftijd dat we strijd gaan maken om eten. En dat dat dan inhoudt dat hij gisteren zijn pap bakje leeg lepelt met een stuk wortel so be it :D

2 maanden geleden

Volgens mij betaal jij altijd de KDV nog. Wat een gedoe joh. Wij pakken het net zo aan als Samantha: het eten is een avontuur. Hij mag prikken, snijden, met zijn handen, verschillende dingen proberen enzovoort. Dit is echt nog niet de leeftijd dat we strijd gaan maken om eten. En dat dat dan inhoudt dat hij gisteren zijn pap bakje leeg lepelt met een stuk wortel so be it :D

2 maanden geleden

Wat belachelijk van het kvd! Nou en als hij de korst niet opeet hoezo krijgt hij dan tweede broodje niet. Ik zou dit echt niet oké vinden van het kvd

2 maanden geleden

Waw echt belachelijk hoor. Ik doe de korstjes er zelfs nog steeds gewoon vanaf eerlijk gezegd. Ik zou het toch echt niet pikken moest het kdv om die reden geen tweede boterham willen geven? Gaat een beetje ver vind ik?😵‍💫😤 arm kind, met honger thuis komen.. het zou me echt zo boos maken. Kan je een gesprek aangaan met hun hierover?

2 maanden geleden

Mijn dochter eet meestal ook geen korstjes op omdat het haar ontzetten veel moeite kost vanwege nog weinig tanden. Het hele idee van het dreigen zou ik ook niet zo prettig vinden. Gaan ze daar op andere punten ook zo mee om? Ik zou daar toch een goed gesprek over hebben met het kdv eerlijk gezegd

2 maanden geleden

Onze dochter moffelt de korsten weg op het kdv. Soms eet ze ze wel op. Volgens mij is het daar ook de bedoeling dat ze ze eigenlijk wel op eet. Thuis eet ze ze ook niet op. Wij doen er niet moeilijk over. En volgens mij krijgt ze wel een tweede broodje als ze de korsten soms laat staan.

2 maanden geleden

Ik vind dat je een gesprek aan moet gaan met het KDV, als hij geen korstjes wilt dan eet hij geen korstjes, wie zijn ze om te beslissen dat hij dan geen 2de broodje krijgt?? Ik ben zo zat met die mensen en hun regeltjes lees het hier zo veel.. bij ons ook hoor, ze geven alleen maar water ik heb gelukkig een kind wat water drinkt maar een vriendin haar kindje alleen diksap eindstand kindje krijgt de hele dag op kdv niks te drinken..

2 maanden geleden

Onze zoon eet zijn korstjes ook nog niet op. Heel soms wel. Hij heeft pas sinds een maand 4 a 5 kiezen (die lekker allemaal tegelijk doorkwamen, dus een week op melk en knijpfruitzakjes geleefd) Ik zou zeggen pick your battles en korstjes opeten is er niet een van op dit moment. Dat het KDV daar op deze leeftijd al moeilijk over doet vind ik best lastig. Ik zou het bij hen aankaarten, dat jij dat nog niet belangrijk vind en dat je liever een kind terug krijgt dat geen honger heeft en niet ligt te spoken 's nachts, dan dat hij al zijn korstjes opeet. Sterker nog, ik denk niet dat hij het zal begrijpen en je zorgt alleen maar voor frustratie. De een doet dit nou eenmaal eerder dan de ander, en de ander doet weer wat anders eerder.

2 maanden geleden

Reactie op Joanne1234

Ik vind dat je een gesprek aan moet gaan met het KDV, als hij geen korstjes ...
Tegenwoordig slaan ze helemaal door. Alles moet ook vegan bij ons op de crèche. Daar ben ik het ook niet mee eens. In de tijd van de oudste 2 begon het gezonde beleid al steeds meer. Mochten ze ook geen slappe ranja meer drinken en deden ze fruit in het water. Maar toen kregen ze nog wel paté op brood en gewone pindakaas. De leidsters vinden ook dat de organisatie er in door slaat. Ze mogen zelf geen koffie meer drinken. Maar ze hebben zich er maar aan te houden. Het gaat toch om hun baan.

2 maanden geleden

Reactie op JYB

Tegenwoordig slaan ze helemaal door. Alles moet ook vegan bij ons op de crè ...
Dit land gaat echt naar de tyfus, sorry voor mn taalgebruik. Ik zit er steeds meer aan te denken om te emigreren, nu heb je dit op het KVD, straks op de basisschool zit je met lentekriebels en dit in nog extremere vorm

2 maanden geleden

Reactie op Joanne1234

Dit land gaat echt naar de tyfus, sorry voor mn taalgebruik. Ik zit er stee ...
amen!! ik word zo gestoooord van dat alles maar door de strot geduwd wordt en wordt opgedrongen!! not sorry voor mn taalgebruik😂😂 niets is meer een keuze

2 maanden geleden

Reactie op Vlinder94

amen!! ik word zo gestoooord van dat alles maar door de strot geduwd wordt ...
Hahahahahaha nou dank, ik heb altijd maar het idee dat ik hier 1 van de weinige in ben want als ik mn mond open trek ben ik degene die ‘raar’ is 🤡

2 maanden geleden

Reactie op Joanne1234

Hahahahahaha nou dank, ik heb altijd maar het idee dat ik hier 1 van de wei ...
Ja wij zijn er ook wel klaar mee. Hebben het ook steeds vaker over emigreren. Maar ja, waar dan heen is de vraag. Maar goed, zal me er niet verder over uit laten. Daar was dit topic niet voor bedoeld.