15 Reacties

3 jaar geleden

Ik als ‘zeer luie moeder’ die totaal niet van wassen houd vind wasbare luiers de beste uitkomst ever. Het is de makkelijkste was om op te hangen(klein en makkelijk over 2 lijntjes te werpen tov kleding). Niet meer naar de winkel en altijd luiers in huis. Regelmatiger wassen, de wasstapel wordt minder groot. Minder tot geen poep lekkages waardoor kleding en rompers langer mee gaan. Minder was mee in de luiertas daardoor qua extra kleding. Ik ben bij m’n 2e vanaf begin voor wasbaar gegaan en gaan we nu weer doen🥰 heb er al zin in! Alleen geen nieuwe luiers nodig want heb alles nog(grootste win situatie van het hele wasbaar luieren)

3 jaar geleden

Jaaaa, super nice! Ga de laatste Little Lambs scoren voor onze nachten en wil nog drie nachtluiers voor ons zoontje halen. Ik heb er helemaal zin in!

3 jaar geleden

Wat een fijne tip! Bij welke webshop hebben ze volgende week korting?

3 jaar geleden

Reactie op Ilja mama

Ik als ‘zeer luie moeder’ die totaal niet van wassen houd vind wasbare luie ...
Welke gebruik jij? :) als ik het Google krijg je zoveel hits. Weet niet waar ik moet beginnen en hoeveel en wat je nodig hebt.

3 jaar geleden

Wij hebben een aantal “la petite ourse” in huis! Ben benieuwd :) staat wel op dat ze “pas” vanaf 5 kilo bruikbaar zijn. Iemand nog een ander goed merk voor de eerste maand(en)? Of gaan deze gewoon passen?

3 jaar geleden

Wij zij heel benieuwd naar de luiers van Happy bear. Hebben nog niets aangeschaft, dus ben blij met dit topic en benieuwd of alle webshops er aan meedoen! Bij Happy bear staat dat ze vanaf 4kg zijn en vanaf de geboorte. Ik had de volgende merken gevonden: - Happy bear - happy naps - Kaatje katoen - nappys - billenboetiek

3 jaar geleden

Reactie op YinMom

Welke gebruik jij? :) als ik het Google krijg je zoveel hits. Weet niet waa ...
Als je insta hebt even het account van Luierhuis doorspitten! Mega veel fijne info! Ze heeft ook een website met een faq

3 jaar geleden

Dat durf ik niet direct te zeggen, ik bestel zelf alles bij nappys altijd. Zij hebben in elk geval korting en een betrouwbaar aanbod!

3 jaar geleden

Hierboven worden nog een aantal andere webshop genoemd. Zou even op hun website en fb/insta kijken. Als ze korting hebben wordt het wel genoemd!

3 jaar geleden

Reactie op leochris

Wij hebben een aantal “la petite ourse” in huis! Ben benieuwd :) staat wel ...
Wij gebruiken voor ons zoontje op het moment elskbar coverall overbroekjes met hennep inleggers van bare and boho. Dat is ook net te ruim en groot voor een newborn. Rond 6 maanden (bij vastere poep) gaan we die gebruiken. Wij gaan voor de baby de eerste maanden bare and boho overbroekjes gebruiken met blumchen maat s prefolds. Deze prefolds vouw je gemakkelijk om het lijfje heen van je kind. Dan het broekje om en klaar. Wij kiezen voor prefolds (want goedkoop) ipv een kant en klare stoffen luier. Het is namelijk maar voor een paar maanden. Wij kiezen er voor de prefold om het lijfje te vouwen omdat dat een grotere barrière tegen poep is. Het overbroekje kan je dan nog eens gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op YinMom

Voor voltijd luieren heb je ongeveer 24 absorberende delen nodig (het geen dat de plas en poep opvangt). Afhankelijk van het soort systeem dat je kiest heb je of ook 24 broekjes nodig (all in one en pocket, want alles zit aan elkaar vast). Of ongeveer 10 (tweedelig en snap in one).

3 jaar geleden

Reactie op YinMom

Ik heb bij mijn dochter een merk gebruikt dat helaas gestopt is: milovia. Ik vind zelf het systeem van een overbroekje met losse inleggers erg fijn werken. Het is slank. Als er alleen geplast is kieper ik de inleggers uit het overbroekje in de emmer (zonder m’n handen vies te maken) en leg t broekje te drogen voor hergebruik later op de dag. Maar welk systeem is lastig te bepalen. Ik heb bepaald wat ik wilde door al 2 a 3 jaar op fb mee te lezen met wasbare luiers groep: maar als je die tijd niet hebt kan je beter voor een consult gaan bij een vd winkels die t aanbieden om te zien wat er is. En daarnaast zijn er newborn huurpakketten, kan je de korte newborn fase vanalles proberen en als je kleine groter is en in de one-sizes past heb je misschien al een voorkeur gekregen en kan je zelf aanschaffen.

3 jaar geleden

Nou mijn bestelling met korting is binnen, zin om dit over een aantal weken te gaan proberen! 😃 Nogmaals bedankt voor de tip. (Heb niet alle bamboe luiers op de foto gezet, heb er natuurlijk nog meer 😉)

3 jaar geleden

Nou mijn bestelling met korting is binnen, zin om dit over een aantal weken ...
Ooooo mooie broekjes 😍😍

3 jaar geleden

Nou mijn bestelling met korting is binnen, zin om dit over een aantal weken ...
Mooi pakketje! Ik kon het niet laten om naast dat wat ik van m’n vorige heb liggen nog 2 overbroekjes one size alvast te kopen. 1 van hu da die ik ook in newborn heb en erg leuk vind en zelfde gemaakt is als m’n milovia en 1 elskbar om die dan uit te proberen vind die er zo mooi uit zien 😂 Daarnaast extra wasbaar maandverband van elskbar om uit te proberen straks na de bevalling.