10 Reacties

3 jaar geleden

Oef dat is veel, en zeker als je naar het totaal bedrag kijkt. En zeker als drinken en stappen er nog niet bij zit. Van de zotte. Ik zou als ik de vrijgezel was dit niet eens fijn vinden

3 jaar geleden

Ik heb toevallig vorige week het vrijgezellenfeestje voor m’n zus georganiseerd. Nu was dit in Italië en had zij al een open bar geregeld, dus eten/drinken zat hier niet bij in. Wij hebben €45 gevraagd p.p (waren met 9 vrouwen) en daarmee heb ik een stripper geregeld en hebben we een rad van fortuin gemaakt. Wel even iets andere invulling gezien we niet weg konden van de locatie, maar wel een stripper en niet veel vrouwen aanwezig. ik heb echt geen idee wat normale kosten zijn, maar die workshop klinkt wel duur dan. Lastig als het niet een super goede vriendin van je is.. weet ook niet of ik dat dan zou willen betalen, wetende dat er nog meer geld voor het stappen bij gaat komen

3 jaar geleden

De enige twee vrijgezellenfeesten die ik ooit heb bijgewoond zijn die van mezelf en een goeie vriendin. Bij mij gingen we geitenyoga doen (😆😆), thuis lunchen, dan een cocktail workshop, uit eten en stappen. We waren met zn 10en geloof ik, en zijn van Deventer naar Rotterdam gereden (daar we wonen mn ouders en daar gingen we uit en slapen), dus ook gedeelde benzinekosten denk ik. Geen idee wat het bij elkaar was 🙈 Bij mn vriendin gingen we een koffieworkshop doen, Wipe Out, uit eten, stappen en ergens slapen, weet bij god niet meer wat dat kostte maar was niet goedkoop. Waren ook (vanaf het eten) met veel meiden. Daarvoor met 10 ook ofzo. Note, das wel 4 jaar geleden haha. Maar vind zo 120-150 euro wel veel geld voor een "oke" vriendin. Als je je er niet goed bij voelt zou ik niet of deels mee gaan als ik jou was.

3 jaar geleden

Het is inderdaad veel geld, helemaal als het een "oke" vriendin is. Maar gezien de workshop en het avondeten kom je wel al snel op €80pp. Als je een beetje fatsoenlijk uiteten gaat tegenwoordig, ben je ook al snel €50 kwijt en dan de workshop, ja ik denk dat je daar wel aankomt (het is nogal een specifieke workshop). Neem niet weg dat het super veel geld is! En als jullie daarna nog gaan stappen, ja dan is het wel een duur grapje.

3 jaar geleden

Ik vrees dat dit bedrag niet heel gek is. Ik heb afgelopen jaar 1x een vrijgezellenfeest gehad en dat kwam ook rond de €100. Toen ben ik nieteens mee wezen stappen want Romée was toen 5 weken zoiets. Over een maand weer een vrijgezellenfeest en dat gaat ook €120-€150 worden. Waar ik ook aangeven heb het serieus veel geld te vinden, maar het is wel een van m'n beste vriendinnen dus vooruit... wordt ook een mooie herinnering. Maar eerlijk gezegd zou ik het denk ik voor een "oke" vriendin niet doen, tenzij ik de activiteit die er gedaan wordt super leuk vind en ik de overige aanwezigen ook echt gezellig/leuk vind, anders is het me niet waard. 🙈

3 jaar geleden

Ik denk dat het bedrag er niet vanaf moet hangen omdat het een ‘oké’ vriendin is want voor andere mensen in de groep is het misschien wel een hele goede vriendin. Ik was voor Corona altijd rond de 100 euro kwijt en dan waren de kosten ‘s avonds voor een kroeg of uitgaan nog voor jezelf. Het stappen kan je dan misschien overslaan?

3 jaar geleden

Thanks dames. Ik ga gewoon een keuze maken in de onderdelen dat ik er bij ben

3 jaar geleden

Ik ben onlangs ook uitgenodigd voor de bachelorette van een “oké vriendin/kennis” en daar werd 210 euro(!) gevraagd per persoon. Ik vond het echt shocking, zeker omdat er ook niet gemeld werd van joh “mocht je het veel geld vinden, stuur even een berichtje apart” oid. Blijkbaar zijn dit soort bedragen tegenwoordig normaal 😅. Ik heb vriendelijk bedankt haha🤭

3 jaar geleden

Ik vind het veel geld maar op zich nog vrij normaal voor een vrijgezellenfeest Mijn laatste vrijgezellenfeest was alweer 6 jaar geleden toen mijn schoonzus ging trouwen. Was ook een dure grap want mijn vriend ging mee met de mannengroep en moest €180 betalen en ik dus met de damesgroep en moest €150 betalen en had nog zo’n €20 kosten aan hapjes (voor de lunch was er een zelfgemaakte high-tea). Vond het toen ook echt bizar veel geld. Zaten wel verschillende activiteiten bij maar er ging ook veel geld zitten in de pot van de drankjes. Mijn vriend en ik drinken geen alcohol maar we wilden ook niet moeilijk doen hierover. Eerlijk gezegd vonden we het beiden ook niks aan. Je bent onderdeel van een gezelschap van mensen die je verder amper kent, iedereen drinkt flink terwijl wij als enige nuchter waren etc.

3 jaar geleden

Vorige maand een vrijgezellen feest gehad was 150 p.p inclusief bruid.