14 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Toevallig gaan we dit doen bij onze tweede. Onze eerste is geboren in coronatijd en toen kwam alle visite apart van elkaar. Hartstikke leuk, maar duurde allemaal erg lang (ben je zelf bij natuurlijk met plannen...). Dus nu willen we de hele rompslomp overslaan en een kraamfeestje vieren 🥳 familie en (beste) vrienden kunnen natuurlijk eerder komen knuffelen 🥰

3 jaar geleden

Hee, toevallig heb ik / hebben wij een eigen restaurant en gaan we hier een kraamborrel houden voor al het bezoek. Zo hou ik de kraamperiode lekker rustig met alleen naaste familie (ouders, broers etc) en kunnen alle vrienden/ familie op de kraamborrel in een middag allemaal langskomen. Ik kies hier bewust voor omdat ik de kraamperiode lekker rustig wil houden voor mezelf maar ook voor ons kleine meisje. Heb geen zin in wekenlang bezoek over de vloer😅 Dus lekker alles in een middag en klaar. Ik denk een week of 5 / 6 na de geboorte, ligt eraan hoe alles verloopt.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Hier hebben wij inderdaad ook aan zitten denken bij de eerste had ik wekenlang bezoek en nu de kleine rond de zomer word geboren zou het natuurlijk jammer zijn als je met wat gepland hebt staan terwijl je een heerlijk dagje weg kunt 🏝☀️

3 jaar geleden

Wij gaan ook voor een kraamfeest. Zelfde reden als hierboven genoemd. Plannen het wel iets later, ongeveer twee maanden na uitgerekende datum, dan combineren we het gelijk met onze housewarming en vijfjarig huwelijk 😏

3 jaar geleden

Wij hebben bij onze tweede ook gekozen voor een kraamfeest, circa 6 weken na de geboorte. Precies ook met de gedachte die jij ook aangeeft: alles in een keer. Echter hebben wij wel ervaren dat ondanks de tijdige vermelding /uitnodiging er evengoed veel mensen niet konden komen (juist mensen die we graag hadden ontvangen op het kraamfeest). Veel van deze mensen wilde een ander moment komen. Zodoende zaten we evengoed nog met ‘losse’ visite momenten. Uiteraard hadden we ervoor kunnen kiezen daarin de boot af te houden maar daar voelde we niets voor; als mensen de moeite willen nemen om alsnog te komen waarderen we dat. Er zijn ook mensen op het kraamfeest gekomen die we juist weer liever op een ander moment hadden ontvangen om zo echt tijd voor elkaar te hebben. Met een kraamfeest moet je echt je aandacht verdelen. Dat is een keuze.. Nu bij de derde geen kraamfeest (meer). We zien wel wie er wil komen en hebben door de eerdere ervaringen ook geleerd dat onze eigen agenda leidend moet zijn. Daar komt bij dat hij/zij in juni geboren wordt dus de vakantieperiode voor de deur staat. We verwachten dan ook dat het wel losloopt. Qua tijd hadden wij 2 momenten; een sochtends en een smiddags

3 jaar geleden

Wij kiezen er bewust niet voor. Corona zindert nog na dus velen gaan niet op bezoek komen (hopen we stiekem 🤭). Voor collega's gaan we voor elk 1 dag afspreken dat ze langskomen in groep, gezellig buiten op het terras, een hapje en een drankje. Da's het voordeel van een zomerbaby 🤗

3 jaar geleden

Ik heb het wel overwogen, maar ben evengoed bang dat mensen dan alsnog appen om op kraambezoek te komen omdat ze een op een onze baby willen zien. En daar zit ik helemaal niet op te wachten. Wij zijn nu van plan na een week onze ouders, oma, broer en zus langs te laten komen. Na ongeveer drie weken kunnen we misschien rustig aan met de rest gaan beginnen. Ik wil minimaal twee dagen rust tussen bezoeken en maximaal twee bezoeken per week. Wij gaan gewoon voor heel veel rust, weinig prikkels en ook geen dubbele stress van kraambezoek én kraamfeest. Ik kijk er helemaal naar uit om gewoon te gaan cocoonen.

3 jaar geleden

Bij de 1e het plan om een kraamfeest te geven. Ging niet door ivm corona. Als ik zag hoeveel mensen wij hadden willen uitnodigen voor dat feest en hoeveel mensen er uiteindelijk op bezoek zijn geweest... nou dan bespaar ik een hele hoop geld om af en toe een beschuit te smeren en koffie te zetten ;)

3 jaar geleden

Wij doen ook een kraamfeest, gewoon bij ons thuis. Nu moet ik wel zeggen dat wij een grote garage hebben (die ook verwarmd kan worden indien nodig), want in m’n huis zou ik er niet aan moeten denken. Hierdoor besparen we veel kosten tov wanneer je het op locatie doet. Wij kiezen ervoor, omdat mijn partner fulltime werkt en daarnaast nog een eigen bedrijf heeft. Als we dan kraamvisite doen, zouden we al onze vrije uren samen in moeten leveren voor kraamvisite. De familie en vrienden waar we veel contact mee hebben weten dat ze vooraf al mogen komen. Als iemand appt waar wij niet op zitten te wachten om ook nog apart langs te komen, dan bedank ik ze vriendelijk voor de interesse maar verwijs ik naar het kraamfeest. Wij doen in de ochtend voor familie 3 uurtjes (ik heb een grote familie) en in de middag 3 uurtjes voor vrienden, collega’s etc.

3 jaar geleden

Reactie op Kimmie88

Bij de 1e het plan om een kraamfeest te geven. Ging niet door ivm corona. ...
Bij een kraamfeest voelen mensen zich inderdaad vaak 'verplicht' om te komen. Bij gewoon bezoek minder 🤭

3 jaar geleden

Wij krijgen geen kraambezoek want we wonen te ver weg voor velen. Ze zien liever dat wij met een kindje van 2 en een baby 1 uur en 15 minuten naar hun toe rijden. Jammer. Voor mij lekker rustig.

3 jaar geleden

Wij gaan waarschijnlijk ook voor een soort van feest. Maar dit komt ook omdat ik 29 mei ben uitgerekend en mijn partner 12 juni en ik 18 juni jarig ben. Zo kunnen we het allemaal in een keer doen en hoeven we niet elke dag kraambezoek en 2 keer een feest te geven scheelt kosten maar ook tijd! 😮‍💨😅

3 jaar geleden

Wij twijfelen nog over de tijd van het kraamfeest. Het idee van hierboven spreekt mij wel aan om twee momenten op een dag te plannen, met voldoende rust ertussen. Nog andere ideeën hierover?

3 jaar geleden

Wij doen ook een kraam BBQ! Ik wil lekker de eerste tijd in onze bubbel zitten met ons gezin. Doen dit gewoon thuis.