11 Reacties

3 jaar geleden

Het kan zeker 3 a 4 uur lijkt me wel erg lang, maar is dat structureel of alleen vandaag? Ons zoontje gaat vaak na 2 a 2.5 uur slapen. En dat is meestal dan 45 minuten of 1.5 uur

3 jaar geleden

Ja, onze dochter is nu ook vrij lang wakker, soms ook zonder vermoeidheidssignalen. Vraag me af of het goed is 😆 Gister ook 4u wakker, 30min slapen, 3.5u wakker, 20min slapen... 🥲

3 jaar geleden

Reactie op Juuuuulll

Het kan zeker 3 a 4 uur lijkt me wel erg lang, maar is dat structureel of a ...
Nee gelukkig niet elke dag zo lang. Maar het is wel elke keer in strijd met haar laten slapen. Soms ben ik een half uur bezig met haar laten slapen en als ze eenmaal slaapt slaapt ze 30 min.

3 jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Ja, onze dochter is nu ook vrij lang wakker, soms ook zonder vermoeidheidss ...
Dat vraag ik mij dus af of het wel goed/gezond is. Als ik soms tel hoeveel ze slaapt overdag kom ik soms op 1,5 uur. Lijkt me niet echt oké, maar weet dus niet of het wel normaal kan zijn bij baby’s , misschien een fase

3 jaar geleden

Hoeveel uur slaapt ze totaal op een dag? Onze kleine man kan in de middag ook wel de 3,5 a 4 uur aantikken. Als hij die dag en nacht al rond de 14 tot 16 uur bij elkaar heeft geslapen maak ik me er niet zo druk meer om. Hij maakt meestal nachten van 12 tot 14 uur. En overdag meestal maar 1,5 tot 2,5 uur totaal aan slaap

3 jaar geleden

Reactie op Chanty1986

Hoeveel uur slaapt ze totaal op een dag? Onze kleine man kan in de middag o ...
Onze dochter ook, vaak sowieso wel 12u per nacht (niet achter elkaar)

3 jaar geleden

Mijn dochter van 5 maanden is toevallig vandaag ook al vanaf 14.45 wakker. Ze heeft 3 kwartier in bed liggen kletsen en net heb ik haar er maar weer uitgehaald. Ik maak me er niet zo druk om. Zolang ze vrolijk is en de nachten goed slaapt ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Chanty1986

Hoeveel uur slaapt ze totaal op een dag? Onze kleine man kan in de middag o ...
Meestal kom ik op 1,5 tot 2 uur. Haar dag begint meestal rond 9 uur en breng haar rond 8 uur naar bed. Maar meestal slaapt ze pas om 9 uur

3 jaar geleden

Ja! Onze dochter had vanaf het begin hele lange wakkertijden, ging met 6 maanden over op 2 slaapjes en had idd wakkertijden van 4-5 uur waardoor zelfs twee slaapjes moeilijk in te passen waren. Over op 1 slaapje met een jaar ging het even beter, maar daarna weer heel veel moeite om haar s avonds weg te leggen. Nu wakkertijden van 6-7 uur. Ze wil ook s avonds pas laat gaan slapen, is eerder gewoon niet moe en maakt daardoor ook relatief korte nachten. Ze is heel pienter en wakker, ze maakt ook nooit een vermoeide indruk. Door een misverstand had ze een tijdje terug op de opvang niet geslapen en trof ik haar om 13.00 uur vrolijk in de ballenbak aan (vanaf 7 uur wakker) en sliep als een roosje zodra ik haar thuis in bed legde. Als we te vroeg zijn heeft ze ontzettend veel moeite met inslapen, omdat ze niet moe is. Ik dacht dus dat ze slaaptraining nodig had, blijkt onzin als je op het goede moment haar op bed legt is ze zo weg. Wij hebben achteraf veel te lang ons ‘bang laten maken’ dat ze zich niet aan het standaard schema hield en dat ze oververmoeid zou zijn en moeilijk in slaap zou komen vanwege oververmoeidheid. Dat is allemaal niet waar. Ze slaapt niet omdat ze niet moe is. We zien haar zelden moe en eigenlijk altijd vrolijk (behalve nu ze kiezen krijgt 🙈🙈). Volg je gevoel; hadden wij veel eerder moeten doen! Tip: wij houden de slaapjes bij in een appgroep met elkaar, en daar kijk ik elke paar weken even naar als het niet loopt om een goed schema te maken

3 jaar geleden

Ja. Mijn zoontje van 5 maanden slaapt overdag minimaal 1 tot maximaal 3 uur totaal. Dat is weinig! Hij speelt heerlijk maar kan niet goed slapen overdag. Hij sliep al vrij snel van 19:00-7:00 door. Nu al een maand 1 of 2 keer per nacht wakker.

3 jaar geleden

Reactie op tanja10

Ja. Mijn zoontje van 5 maanden slaapt overdag minimaal 1 tot maximaal 3 uur ...
fijn om dit te lezen dat meer kindjes dit hebben aangezien mijn zoontje dit dus precies hetzelfde heeft