10 Reacties
2 jaar geleden
Ons dochtertje is vorig jaar begin november geopereerd aan neusamandelen en heeft buisjes gekregen, daarna ook 2 keer een loopoortje gehad en heb toen ook oordruppels gekregen via de apotheek. Dit had de kno arts voor ons aangevraagd. Ze was er vrij snel alweer van der loopoortje af gelukkig.
2 jaar geleden
Reactie op Sannie21
Ons dochtertje is vorig jaar begin november geopereerd aan neusamandelen en ...
Weet je nog welke oordruppels je toen hebt gegeven? Wij hebben alleen oltagan in huis. En ik vraag me af of dat geschikt is voor een loopoor?
2 jaar geleden
Heeft ze buisjes of niet? Anders zit er waarschijnlijk een scheurtje in het trommelvlies als gevolg van druk achter het trommelvlies en zou ik zeker even langs een huisarts gaan en niet zomaar zelf gaan druppelen馃槉
Ik ben zelf audicien en heb een zoontje met regelmatig looporen, dus helaas de nodige ervaring 馃槄
2 jaar geleden
Reactie op Milaatje88
Heeft ze buisjes of niet? Anders zit er waarschijnlijk een scheurtje in het ...
Ze heeft geen buisjes, en het is aan 1 oor. Ik ben nog niet bij de huisarts geweest. Ik heb nog niks gedruppeld, alleen het af en toe heel voorzichtig schoongemaakt met een warme hydrofiele doek.
2 jaar geleden
Alsjeblieft ga hiermee niet zelf doktoren, maar ga naar de huisarts.
Oordruppels als otalgan mogen absoluut niet in een open oor.
Hier een ventje met buisjes sinds september, nu alweer de 4de oorontsteking sinds zijn buisjes te pakken. Daarvoor ook al 8 dubbele oorontstekingen binnen een halfjaar. Als ze buisjes hebben krijg je oordruppels voor looporen (logische reactie, zit een gat in t trommelvlies). Zonder buisjes krijg je een antibiotica voorgeschreven.
De huisarts kan alles juist uitschrijven ipv dat je zelf vanalles probeert
2 jaar geleden
Reactie op mvroegh
Alsjeblieft ga hiermee niet zelf doktoren, maar ga naar de huisarts.
Oordr ...
Ik heb gelukkig niet zeg gedokterd. Huisarts gebeld en die zei dat het vanzelf geneest en we het alleen af en toe moesten schoonmaken. Zetpil tegen de pijn.
Voor de duidelijkheid ik had expres geen Otalgan gegeven.
2 jaar geleden
Ik heb gelukkig niet zeg gedokterd. Huisarts gebeld en die zei dat het vanz ...
Gelukkig! Klopt ook wel, vaak als je kind een loopoor krijgt zonder buisjes, is de oorontsteking al zo ver dat het eigenlijk al aan zijn einde is.
Ik las inderdaad dat je t al niet had gegeven, maar omdat mensen in de reactie oordruppels aangaven had ik wel even t gevoel te moeten delen dit absoluut niet te doen. Daar kan je zoveel (onbewust en onbedoeld) mee beschadigen/stuk maken 馃ズ
Veel beterschap voor jullie meisje! 鉂わ笍