9 Reacties

4 jaar geleden

Ik neem ook omeprazole en ze zeiden dat ik rennies of evt primperan mocht bijnemen.

4 jaar geleden

Ik heb daar ook al een tijdje last van en idd veel last van maagzuur. Maagzuur werd bij mij steeds erger (hele dag en nacht oprispingen, moet s’nachts ook rechtop slapen). Ik slik huismerk maagtabletten van de Kruidvat (vergelijkbaar met bijv. Rennies) en Omeprazol Net om een hogere dosering gevraagd omdat ik er steeds meer last van heb. Ik mag nu 40 mg per dag en moet wel gaan afbouwen zodra het kan. Wat mij enigszins helpt: kleinere maaltijden, maagtabletten verdelen over de dag, Omeprazol in de avond en na de maaltijden zeker een uurtje rechtop zitten, in de nacht flink wat kussens in bed zodat je hoger ligt. Maar leuk is het zeker niet. Hopelijk heb je er straks minder last van als je kindje gaat indalen. Succes.

4 jaar geleden

Ik heb dit aangekaart bij de dokter en heb pantomed 20mg voorgeschreven gekregen. Zou erg moeten helpen. dagelijks innemen half uurtje voor het ontbijt

4 jaar geleden

Reactie op Avdpee

Ik heb dit aangekaart bij de dokter en heb pantomed 20mg voorgeschreven gek ...
Ik nam pantomed voor de zwangerschap en moest ermee stoppen vanwege de zwangerschap en overstappen op omeprazole… zou veiliger zijn. Is maar een kleine tip :)

4 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Ik nam pantomed voor de zwangerschap en moest ermee stoppen vanwege de zwan ...
Het is mijn gynaecoloog zelf die het mij voorgeschreven heeft dus ik ga er van uit dat het dan wel veilig zal zijn? 🤷

4 jaar geleden

Reactie op Avdpee

Het is mijn gynaecoloog zelf die het mij voorgeschreven heeft dus ik ga er ...
Ik denk niet dat het zozeer onveilig is, maar pantomed is recenter dan omeprazole en tot nu toe minder uitgebreid getest. Dus ze zijn er minder zeker van dat het geen kwaad kan. Zo zat het in elkaar dacht ik.

4 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Ik denk niet dat het zozeer onveilig is, maar pantomed is recenter dan omep ...
Dat kan inderdaad. Maar ik neem het wel gezien ik de expertise van mijn arts wel geloof.

4 jaar geleden

Reactie op Avdpee

Dat kan inderdaad. Maar ik neem het wel gezien ik de expertise van mijn art ...
Tuurlijk! Ik dacht gewoon ik zeg het even 🙂

4 jaar geleden

Ik heb er ook veel last van. Bij mij hielp de osteopaat enorm!!! Echt doen!