Hoi hoi,
We kregen een maxi cosi van een collega en nu zie ik online dat daar ook een verkleiner bij hoort voor newborn. Om het hoofdje wat stabieler te houden. Gebruiken jullie dit? Is dit nodig of niet echt? Kan je ook een hydrofiel in een worstje gebruiken? We gaan thuisbevallen dus er is maar een kleine kans dat we die maxi cosi gaan gebruiken de eerste maand(en) want niet van plan om al weg te gaan. Gewoon lekker coccoonen thuis. Zou dus enkel zijn als we toch om een bepaalde reden in t ziekenhuis moeten bevallen. Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
Het is wel nodig ja. Nekje is nog zo onstabiel. Ik zou zelf niet dingen gaan vervangen als ze zo teer zijn. En lekker cocoonen thuis: maar wie weet als je een keer met spoed ergens heen moet oid.. 🤗
Ik zou hem er toch wel bij aanschaffen. Je moet in die eerste periode toch echt nog een keer ergens heen denk ik... supermarkt? Drogist? Consultatiebureau etc. Ik zou het niet vervangen voor producten die er niet in horen persoonlijk. Het nekje heeft de ondersteuning wel echt nodig.
Ik merkte ook bij ons eerste kindje dat je die verkleiner langer gebruikt dan je in eerste instantie denkt. En de sluiting van de maxi cosi zit dan ook het beste, dus je vervoerd je kindje op de veiligste manier 😊
Het is zeker nodig.
Een verkleiner is er niet alleen voor het hoofdje. Het heeft ook een kussentje onder de bips, wat als verhoger dient. Anders zit je baby in een te diepe "kuil".
Mijn is aangereden door de kraamzorg, om ook een voetenzak in de maxi cosi ...
Oh zou ik echt niet doen! Onze eerste is ook van juni en nooit een voetenzak gebruikt. Je kan gewoon je baby toedekken met een lekker dekentje (veel goedkoper!). Ook veel praktischer 😀