10 Reacties
3 jaar geleden
🍽 Witlof schotel met gehakt 🍽
* 1 kilo aardappelen
* 700 gram witlof
* 250 gram gehakt
* 150 gram kaas (geraspt)
* 30 gram boter
* 300 ml halfvolle melk
* 3 tenen knoflook
* 30 gram tarwebloem
* 2 tl kerriepoeder
* 2 tl Franse mosterd
* 1/2 tl nootmuskaat
* zout
Schil en kook de aardappelen 15 minuten. Giet af, laat afkoelen en snijd in plakken. Snijd de harde kern uit de witlof, snijd in smalle repen en was. Snijd de knoflook fijn. Rul het gehakt gaar met de knoflook en voeg zout, kerrie en nootmuskaat toe. Voeg de witlof toe en laat het vocht weglopen. Maak de saus: smelt de boter, roer de bloem en melk erdoor. Voeg 100 gram kaas, snuf nootmuskaat, mosterd en snuf zout toe. Vet een ovenschaal in. Begin met de aardappelen dan witlof/gehakt, saus en aardappelen. Bedek met geraspte kaas. 20 minuten op 200 graden.
❌️ Niet geschikt om in te vriezen.
3 jaar geleden
🍽 Tex Mex ovenschotel 🍽
* 1 kilo aardappelen
* Blikje maïs
* Blikje doperwten
* 250 gram gehakt
* Santa Maria Taco kruiden (naar smaak)
Schil en kook de aardappelen 15 minuten. Giet af, laat afkoelen en snijd in plakken. Vet een ovenschaal in. Bak het gehakt rul en breng op smaak met de kruiden. Voeg de groenten toe. Begin met een laag aardappelen, een laag gehakt/groenten en eindig met een laag aardappelen. Top eventueel af met geraspte kaas. 20 minuten op 200 graden in de oven.
❌️ Niet geschikt om in te vriezen
3 jaar geleden
Herkenbaar! Ik probeer soms een grote pan soep te maken om in te vriezen of ik maak wel eens een grote lading pasta saus. Go to recept voor pastasaus is voor mij vaak het volgende: paprika's roosteren in de oven, evt met uien en knoflook erbij. Ontvellen en dan even in de pan (of wellicht crockpot) met tomatenpassata en kruiden die je lekker vindt. Als je het gebruikt, dan nog evt. een scheutje room erbij. Ik vries de sauzen dan in. Hoef je er alleen nog pasta en evt groente bij te doen.
3 jaar geleden
Mijn favoriete gerechten om meerdere dagen te bewaren:
- Lasagne!! Het verspakket van de Albert Heijn is hier zo fijn voor;
- Bloemkool aardappel schotel;
- Verse maaltijd soep in de koelkast en dan per portie opwarmen;
- Gnocchi met courgettepesto van brendakookt.nl Lekker veel pesto maken en de gnocchi even opbakken voor je gaat eten.
3 jaar geleden
Ovenschotel met bloemkool/gehakt/puree of een gelijkaardige versie met prei oid.
Pasta's! Pasta/zalm/spinazie/room
Ik maak standaard 1x/mnd spaghetti bolognese en vries dat in in porties voor 2personen. Zo heb ik al 1 makkelijk avondmaal per week want dit eten we echt wekelijks 🤭
1x friet afhalen/week doen we ook.
Puree kan je ook makkelijk invriezen. Grote portie gewone puree, spinaziepuree, wortelpuree maken en dan invriezen. Hoef je enkel te ontdooien en vlees/vis of vleesvervangers te bakken.
Sla/tomaat met stukje kip en puree uit de diepvries
...
3 jaar geleden
Leuk om ideeën uit te wisselen. Elke week weer een gevecht wat we nou weer moeten eten. Ik maak elke zondag een grote pan met curry of pastasaus. Ongeveer 8 porties en die vries ik in. Zo liggen er nu verschillende soorten in mijn vriezer waar ik alleen nog pasta of rijst bij kook. Dat eten we dan 2x per week.
Maandag eten we een ovenschotel waar we op woensdag nog een keer van eten. Deze staat maandag op de planning: https://www.jumbo.com/recepten/boerenkoolschotel-met-huttenkase-504800
Zo heb ik bijna de hele week al gedekt
3 jaar geleden
Wij hebben 3x in de week HelloFresh, ideaal! en zeker om voor te preppen 😊
verder doen we 1x in de week salade eten, en een borrelplankje in het weekend. En een avond eten we de overgebleven kliekjes van de week daarvoor 🤓
3 jaar geleden
Hier 4 keer in de week hello fresh, ideaal! 1 dag bij schoonouders en de rest kliekjes, makkelijk of bestellen. Wij kiezen door alle drukte voor gemak.
Straks ben ik een dagje vrij en vries ik weer wat eten in zoals pasta sauzen, mihoen, oven schotel, soepen etc. Maar nu ligt er vriezer nog te vol met borstvoeding 😅😅
Wat ook handig is, dit zag ik toevallig laatst is dat picnic nu ook recepten verkoopt. Je kiest een recept en alle benodigdheden worden bezorgd met beschrijving en je kan lekker koken!
Bij ons is het motto momenteel voedzaam maar makkelijk 🙈🙈🙈