17 Reacties
3 jaar geleden
Kruidvat extra care is helaas niet geschikt als er een vermoeden van kma is. Je zult dan toch echt pepti moeten kopen. Hier was ook een vermoeden door veel scheetjes, onrustig, huilen, weinig slapen want weer huilend wakker, eczeem, kuchen,hikken etc. Hebben 4 weken lang pepti gebruikt(ja mega duur) en na een provocatietest bleek het geen kma. Wij mochten dus daarna overstappen op kruidvat extra care want daar zit wel koemelk in maar is goed tegen krampjes. Leverde bij ons helaas vooral veel spugen op..
3 jaar geleden
Moeten zijn darmen niet gewoon wennen aan de kv? Zeker als hij het maar af en toe krijgt? Hier tijdens de overgang bv of kv hetzelfde gehad en ook van ha meteen kma te horen gekregen. Echter na een paar weken hypo allergeen kreeg hij per ongeluk toch een flesje gewoon en toen geen last meer. Sindsdien op gewone kv weer over en geen last meer gehad
3 jaar geleden
Wat vervelend! Mijn dochter heeft ook een koemelkallergie en ik geef borstvoeding. Omdat kolven moeizaam gaat wilde ik ook deels flesvoeding gaan geven maar daar reageerde ze helaas slecht op.
Pepti wilt ze niet, ook niet gemengd met moedermelk. Had 2 blikken gekregen en mocht ook niet meer retour maar helaas net het gesloten blik weggegeven.
Ik heb nu wel een ander merk medicinale voeding die ze op zich drinkt maar ze krijgt er veel last van met de stoelgang. Vooralsnog lukt het nog net met het kolven dus heb geen flesvoeding meer hoeven geven. Ik heb evt. nog een paar blikken voor 0-6 maanden. Mocht je in Zuid-Holland wonen dan mag je ze gratis ophalen.
3 jaar geleden
Ik herken trouwens ook de klachten die je beschrijft. Dat had mijn dochter ook voordat ik mijn dieet aanpaste. Eet/drink nu niks met koemelk en soja. Dus het zou best een koemelkallergie kunnen zijn maar het is lastig te zeggen. Ik merkte na ongeveer 1 a 2 weken na het volgen van een dieet verschil. Nu heeft ze nagenoeg geen klachten alleen als ik per ongeluk wat verkeerds eet merk ik het direct aan haar gedrag.,
3 jaar geleden
Toevallig ook gisteren met mijn zoontje van 5 maanden naar de ha geweest. Ook veel scheetjes, overstrekken. Veel snachts wakker. Heeeel veeel eczeem sinds 2 maanden. Net als jij hier fulltime borstvoeding en een flesje per dag kunstvoeding.
Ha gaf hier aan dat veranderen van kv geen zin heeft als je ook borstvoeding geeft en zelf zuivel blijft innemen. Dan zou je of volledig 6 weken moeten stoppen met alles wat koemelkeiwit bevat en stoppen met nutrilon. En na 6 weken weer door gaan met zuivel en kijken of je dan verandering ziet.
Gaan we hier niet doen. Kans is groter dst het een sprong is of eczeem genetisch ( mijnkant).
3 jaar geleden
Ons ventje heeft koemelkeiwitallergie. Op aanraden van de osteopaat (omdat ze niet wouden testen ) heeft hij voorgesteld om rijstmelk ( novalac novarice) te proberen. Als alle klachten binnen de week weg waren mochten we zeker zijn dat hij het had. En voila .... niks klachten meer en hij was een gelukkig mannetje. Weet wel niet als deze voeding kan in combinatie met borstvoeding .
3 jaar geleden
Hier zelfde veel spugen , veel stinken de scheetjes, moeilijk ontlasting, overstekken en onrustig baby. Nu sinds 5 dagen volledig koelmelk , soja en ei vrij eten en merk nu al verschil. Ze slaapt stuk beter. Minder scheten en spugen gaat stuk beter. En ze is veel vrolijker. Ook gestart met medicatie voor reflux op aanraden van de huisarts wilde eigenlijk nog even wachten maar ze ruikt zuur uit der mondje en je hoort der vaak slikken. Moet wel zeggen dat ik het een uitdaging vindt hoor het dieet blijkbaar eet ik veel wat het bevat. Maar de Ah ap kan je makkelijk producten sorteren op allergie zo zie je wat je wel mag!
3 jaar geleden
Hier ook volledige borstvoeding en wilde 1 voeding per dag kv ivm lage productie.
Eerst kruidvat en hipp geprobeerd kreeg ze beiden direct rode vlekken in t gezicht. Cb zei toen geitenmelk proberen wat een slecht advies zou zijn volgens sommigen. 1,5 week geprobeerd geen vlekken maar wel droge plekken op benen en gezicht en krampjes.
Ze altijd al erg onrustig geweest. Veel scheetjes laten, veel hikken, verkouden, veel spugen en veel overstrekken. Ze slaapt laatste weken ook heel onrustig denk omdat ze te weinig binnen krijgt. Nu 1,5 week alleen maar bv en koe en sojamelk vrij dieet. We merken nog niet echt verschil maar ik houd het nog even vol.
Misschien ook maar geen ei proberen?
Wij mogen met 2 weken de pepti gaan proberen. ( het cb had een blik gekregen van iemand die we gratis mogen ophalen) Ik ben benieuwd.
3 jaar geleden
Wij hebben 4 maanden op Kruidvat extra care gezeten. Dag 1 al krampjes, wat extreme krampen werd. Maar dat hoorde er bij volgens CB. Overal geweest. Ze had ook kiss syndroom kwam bij de fysio eruit. Die raadde ook andere melk aan gezien onrustige darmen en ze de piek al voorbij moest zijn. CB vond van niet. En zelf durfde ik dat niet, had al vanalles gedaan en blijven rommelen vond ik spannend.
Uiteindelijk bleef het krijsen aanhouden en na het zoveelste bezoekje aan de huisartsen post nexium gekregen. Dat hielp. Weekend voorbij en naar huisarts en verwijzing kinderarts.
Die was duidelijk over op pepti en na een paar dagen ook indikken ivm spugen.heel ander kind, geen kramp meer gehad.
Maar ik ben inmiddels wel overspannen door de hele situatie :(
3 jaar geleden
Heb 2 kindjes met bewezen koemelkallergie. Herken je symptonen wel. Weet alleen niet of Pepti veel voor je gaat doen. Pepti is verknipte koemelkeiwit, ze zeggen dat dat eigen net zo verknipt is als in borstvoeding. Dan zou het het beste zijn om zelf op koemelkeiwitvrij dieet te gaan en anders nutramigen of neocate te proberen. Die zijn wel echt koemelkeiwitvrij.
Mocht je wat willen proberen. Er is een facebookgroep waar mensen pepti, neocate etc wat ze over hebben goedkoper verkopen. Dus dat kan veel schelen in kosten! Heb net mijn 2 blikken Pepti verkocht omdat wij nu op Neocate zitten. Maar goed om even in te verdiepen!
Succes en mocht je nog meer vragen hebben laat maar weten.
3 jaar geleden
Wat ik gek vind is dat je hier totaal niet in gestuurd wordt. Vorige week ben ik zelf met ons zoontje bij de huisarts geweest voor huiduitslag.
De huisarts twijfelde tussen eczeem of koemelkeiwit allergie. Ze heeft direct contact gezocht met een kinderarts in het ziekenhuis en heeft overlegd. Het is eczeem en we mogen voor meer informatie door naar de dermatoloog.
Als het koemelkeiwit allergie was, waren we doorgestuurd naar een kinderarts en diëtiste voor meer info. Gezien ik ook borstvoeding geef vond ze het ontzettend belangrijk dat daar naar gekeken wordt, omdat dat toch de beste voeding kan zijn als dat goed geregeld wordt qua dieet bij de moeder..
Ik snap dat ze in het ziekenhuis erg druk zijn, maar naar mijn mening is dit een zorg die ze niet kunnen laten liggen. Wellicht is een telefonisch consult een optie om de belangrijkste zaken door te nemen?
3 jaar geleden
Wij geven ook borstvoeding en sinds 2 maanden een combinatie! Ook hier allergie (haar papa ook)
Wij hebben het pak zelf gekocht en aangegeven dat de klachten toen weg waren. Daarna kregen we de voeding via CB vergoed van de verzekering! Daar moet je je dus vooral niet druk om maken. Beste optie, gewoon proberen!
3 jaar geleden
Door al jullie verhalen te lezen ga ik nu twijfelen. Ons zoontje krijgt steeds meer kv en de eczeem wordt daarmee steeds erger. Ook is zijn stoelgang minder goed . Voorheen altijd in de ochtend een flinke poepluier. Nu om de dag. Daarnaast is het heel waterig.
Zou het kma kunnen zijn? Cb gaf aan gewoon genetisch dus niets aan de hand.
3 jaar geleden
Reactie op Elsjexx
Welke symptomen had jullie kindje? Aan de ene kant geloof ik niet dat hij a ...
Veel meer huilen na een voeding en problemen met ontlasting, kreeg ook meer eczeem. Daarvoor heel tevreden kindje zonder ontlastingsproblemen of eczeem. Dat is nu na de overstap ook allemaal weer oké ..
3 jaar geleden
Reactie op hoeraeenbaby
Ik herken trouwens ook de klachten die je beschrijft. Dat had mijn dochter ...
Wat voor dieet volg je want ik denk dat mijn dochter ook een koemelkallergie heeft