15 Reacties
4 jaar geleden
https://www.supersales.nl/blog/wollen-trui-gekrompen-oplossing
Dit gaat over een trui... Maar misschien heb je er wat aan?
Succes! 馃槝
4 jaar geleden
Ik weet dat je gekrompen wol in een lauwwarm badje met wat babyshampoo kan weken voor een half uur, en dan heel nat uitrekken en ophangen (niet uitwringen ofzo).
Maar of dat hier ook werkt...馃槄
4 jaar geleden
Oh nee wat jammer toch. Ik vrees dat de wol vervilt is en dat je er niet zoveel meer aan kan doen. Hoorde wel eens een trucje met conditioner en zo maar weet niet meer precies hoe dat ging. Mss eens googlen op vervilte wol herstellen ofzo?
4 jaar geleden
Reactie op Dane247
Zou toch gewoon in de was moeten kunnen? Als je baby er over heen spuugt of ...
Wol kan alleen gewassen worden op een speciaal wolprogramma of met de hand, zonder wasmiddel en verzachter. Of alleen producten gebruiken speciaal voor wol. En het liefst helemaal niet wassen, wol is namelijk zelfreinigend. Wassen beschadigd de structuur.
Ik heb met merino schapen gewerkt, maar helaas geen tips hoe je dit weer kunt herstellen.. ben er bang voor.. 馃様
4 jaar geleden
Dit is de reden dat #2 geen wollen kleding krijgt. te veel kleding verpest eerder doordat het toch in de normale 30 graden was werd gegooid, of niet op de wolcyclus. Bovendien veelsnte veel werk om alles met wol dan ook nog apart te wassen. Kindje gaat er toch overheen spugen of eten opsmeren, dus niet wassen is geen optie.
4 jaar geleden
Koud wassen met wolwasmiddel, wolwasmiddel bevat andere middelen om het wol te voeden. Het heeft vet nodig en geen ontvetter. Daarna goed uithangen en in de buitenlucht drogen.
4 jaar geleden
Reactie op Raaf
Geuren verdwijnen het beste als je het buiten in de regen ophangt. Nu weet ...
Van schapengeur vacht worden baby's rustig :-)