Mijn dochtertje is nu 10 maanden en ik ben sinds ze 6 weken was aan de minipil. Ik geef borstvoeding. In de eerste paar weken hadden ik een paar doorbraakbloedingen, daarna eigenlijk maanden niet. Nu heb ik sinds afgelopen weekend wel weer bloedingen, maar ook echt met kleine stolsels, zoals normaal bij een menstruatie, compleet met wat krampen ook. Ik twijfel nu, kan dit toch een menstruatie zijn, is de minipil gewoon te licht voor mij? Ik ben eerder dwars door de combinatiepil zwanger geraakt.
We willen op den duur graag een tweede kindje, maar ik vraag me af of ik nu dus een echte menstruatie heb en dus gewoon vruchtbaar ben nu??
Zijn er meer vrouwen die ervaring hebben met menstruatie door de minipil en borstvoeding heen?
Yes! Ik slikte de minipil maar was daardoor alle dagen aan het menstrueren. Deed bij mij dus niks. Op advies van gynaecoloog ziekenhuis overgestapt naar pil voor mijn zwangerschap.
Hier toevallig deze week ongeveer hetzelfde. Ik slik ook de minipil omdat ik nog borstvoeding geef. Ik heb alleen de eerste maand licht bloedverlies gehad en verder niets. Mijn dochter is deze week 10 maanden en nu deze week heb ik weer lichte bloedingen, begin van de week krampen en een flinke productie dip, gewoon door de pil heen.
Mijn dochtertje is nu ook 10 maanden en ik ben sinds ze 6 weken was aan de minipil. Ik geef nog steeds borstvoeding niet zo vaak meer als voorheen maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden......
Zijn jullie dan ook bang dat de minipil dus niet sterk genoeg is om een zwa ...
Nou, mijn zus was tijdens de mini-pil inderdaad weer zwanger geworden. Een tweeling 馃. Mijn verloskundige raadde het ook niet aan. Gelukkig werkt t bij veel wel! Maar er is net een iets grotere kans dat je inderdaad toch zwanger wordt
Nou, mijn zus was tijdens de mini-pil inderdaad weer zwanger geworden. Een ...
Hm als ik dit zo lees, denk ik, toch de huisarts maar eens bellen om te overleggen... E茅n keer door de pil heen zwanger raken, die kans is zo klein, maar TWEE keer...
Huisarts gesproken, die zegt dat de minipil nog steeds even betrouwbaar is, ook bij menstruatie. Hij gaf als tip dat ibuprofen 400 kan helpen bloeden te stoppen als het lang duurt, mag gewoon bij borstvoeding.