8 Reacties

2 jaar geleden

Verschrikkelijke periode. Helaas heb ik 9 maamd gespuugd en herken ik de misselijkheid. Ik dronk alleen maar oatly chocomelk. Droge crackers (uit zo'n pakje) hielpen inderdaad en een geroosterde boterham met een klein beetje gesmolten kaas.

2 jaar geleden

Sowieso elektrolyten drankjes drinken. Ik hield appelmoes ook altijd wel binnen

2 jaar geleden

Mocht het HG zijn dan helpt weinig. Ik heb ook een vreselijke HG zwnagerschap gehad met contineu opnames vanwege uitdroging. Ik kreeg orale of zetpillen voor de misselijkheid en in het ziekenhuis door hrt infuus. Vooral vol houden en op tijd een arts inschakelen. Meer kan je niet.

2 jaar geleden

Ruim zes maanden HG gehad. Het enige wat een heel klein beetje hielp waren zetpillen tegen de misselijkheid. Dat hielp niet super veel ofzo maar dan hield ik in ieder geval een beetje water binnen. Met 9 weken lag ik in het ziekenhuis al aan het infuus en dat heb ik daarna nog 6 keer moeten doen. Hopelijk valt het straks voor je schoonzus mee maar anders goed laten onderzoeken.

2 jaar geleden

Hier ook HG gehad. Heel veel overgegeven de eerste 20 weken, maar gelukkig net op tijd gestart met Emesafene tegen het spugen. Mijn tip is vooral om niet te lang door te lopen met de klachten. Misselijkheid kan erbij horen, maar veel overgeven niet, zei mijn vk altijd. Banaan eten hielp erg bij het overgeven. Dit zorgde ervoor dat ik weinig keelpijn kreeg, omdat dit niet zo snel zuur werd.

2 jaar geleden

Hier ook mega misselijk geweest. Ik kreeg van de HA suprimal voorgeschreven. dit zijn eigenlijk gwn reispilletjes die je kan halen bij de kruidvat en etos. Dit nam ik 2 x daags in en na een dag ging het iets beter. Lees: minder overgeven en iegs dragelijker!

2 jaar geleden

Hier tijdens mijn tweede (huidige) zwangerschap 24 weken vreselijk misselijk geweest. Uiteindelijk medicatie gehad en toen was het eindelijk klaar, maar hopelijk gaat het tweede trimester voor je schoonzusje beter! Wat bij mij soms hielp: - gember thee of pillen - Citroen schijfjes in bijten - zetmeel eten: naturel chips, gekookte aardappelen etc - tanden poetsen - frisse neus halen - warm douchen - appels eten - plat liggen voor een tijdje, wilde dan wel eens afzakken - slapen - paracetamol - overgeven laten gaan - maagzuurremmer - suprimal reistabletjes > ik kon alleen niet tegen de pilletjes zelf, maar wordt veel geadviseerd tijdens het eerste trimester - op vaste momenten eten, vroeg op de dag beginnen zodat een hongerige maag geen trigger wordt - acupunctuur behandelingen kunnen helpen > zelf nooit geprobeerd Verder is het ook een beetje uitzitten.. maar als het dus te lang blijft aanhouden, trek aan de bel bij de VK/huisarts want het is echt geen pretje als het omzet in HG.

2 jaar geleden

Bij mij hielpen deze zwangerschap (nu 29 weken) gember pillen. Gewoon van bij de drogist. Bij mijn vorige zwangerschap pilletjes gekregen via de vk. Maar merkte toen weinig verschil.