4 Reacties

3 maanden geleden

Hier hele moeilijke eter. Al van kleins af aan eigenlijk. Ze eet enkel spagetti, en dan nog als ze de groenten niet ziet zitten (saus gemixt)of soep. Verder eet ze af en toe een stukje vlees maar ook enkel kip, spek of gehakt. We blijven dagelijks voorschotelen maar ze eet amper tot geen groenten of aardappelen. We proberen zo vaak mogelijk soep aan te bieden. Wat bij ons lijkt te helpen is op school al soep eten bij haar boterhammetjes. Dan eet ze meer omdat ze andere kindjes ziet eten. Wij gaan het binnenkort ook eens proberen om ze een warme maaltijd op school te laten eten en hopen dat ze daardoor toch wat meer wil proeven en toch ook meer binnen krijgt. Ze is vanaf de geboorte al onder haar gewicht dus wij zijn al even bezig om te proberen haar aan te sterken.

3 maanden geleden

Reactie op Mariska_

Hier hele moeilijke eter. Al van kleins af aan eigenlijk. Ze eet enkel spag ...
Wat lastig! Onze zoon eet inderdaad ook iets beter op de opvang. Hij krijgt daar bijvoorbeeld humus, maar dat wil hij dus thuis ook niet. Wij hebben ook een behoorlijke strijd achter de rug met onder gewicht en dietisten, hij heeft zelfs een flinke tijd bijvoeding gehad. Maar omdat hij nu redelijk op gewicht is, is dat gestopt. Ik wil hem echt leren dingen te proeven en niet (net als zijn vader) meteen nee zeggen. Maar dat is knap lastig als papa ook zijn bord niet hoeft leeg te eten. Natuurlijk speelt de leeftijd ook een belangrijke rol. Maar door die hele voorgeschiedenis, wil ik eigenlijk niet te lang wachten.

3 maanden geleden

Reactie op Korreltje_Propke

Wat lastig! Onze zoon eet inderdaad ook iets beter op de opvang. Hij krijgt ...
Ja begrijp ik volledig. Het is ook altijd zo een strijd. Wij blijven wel uitleggen wat er op haar bord ligt en eten samen met haar aan tafel. Maar vergt veel geduld dus ik begrijp je :)

3 maanden geleden

Mijn zoontje eet ook al heeel lang geen vlees. Hij vindt het gewoon niet lekker. Maar eet wel super goed groente en fruit dus ik vind het prima. Vis eet hij wel. En af en toe hapje kroket. Maar hij eet liever een paprika haha