9 Reacties
2 weken geleden
Zit jullie zoontje op een horizontale of verticale groep?
Ik merkte dat onze oudste dochter, die naar een verticale groep ging, op een gegeven moment ook niet meer wilde. Haar vriendjes gingen wat eerder dan haar naar de basisschool. Hierdoor had ze minder aansluiting met de andere kinderen. Die waren wel wat jonger. En ze was toen zelf ook wel toe aan de basisschool.
Onze 1 na jongste wil ook niet meer elke keer naar de opvang. Zij zit ook op de verticale groep. Zij wil naar de basisschool zegt ze. Maar omdat onze jongste nog wel bij haar op de groep zit vermaakt ze haar wel dagelijks. Maar ze voelt haarzelf al heel groot haha.
2 weken geleden
Wat vervelend! Hebben jullie dit al met de opvang besproken? Is er iets veranderd in de afgelopen maanden? Thuis of op de opvang? Zijn er misschien nieuwe kinderen/medewerkers begonnen op de opvang waar hij het niet zo goed mee kan vinden?
Denk dat dat soort dingen aan je zoon vragen ook niet altijd goed werkt, bij ons niet in ieder geval. Onze zoon zal vrij snel ja of nee zeggen zonder er echt over na te denken. En soms weten ze ook nog niet goed wat ze voelen en hebben ze nog niet door wat "lief" inhoudt.
Wellicht dat de pm'ers een beter beeld hebben van hoe het op de opvang gaat.
Hier geen herkenning, over het algemeen gaat hij met veel plezier naar de opvang. Maar ik merk wel dat hij bij stress een stuk minder plezier heeft op de opvang. Onze badkamer is net verbouwd en die week had hij het niet echt naar z'n zin op de opvang, veel stress, moeite met omgaan met z'n emoties, dat soort dingen. Nu is dat klaar en lijkt hij weer veel zin te hebben om te gaan.
Ik hoop in ieder geval dat hij snel weer met plezier naar de opvang gaat.
2 weken geleden
Reactie op Lisa1320
Wat vervelend! Hebben jullie dit al met de opvang besproken? Is er iets ver ...
Oja, wij brengen de kinderen altijd zelf naar de groep. Blijven dan nog even een beetje kletsen en gaan dan pas weg. Dat lijkt voor beide kinderen goed te werken. Hier overigens een verticale groep (0-4) van ongeveer 10-15 kinderen.
2 weken geleden
Reactie op JYB
Zit jullie zoontje op een horizontale of verticale groep?
Ik merkte dat on ...
Hier is dat ook best lastig... veel vriendjes/vriendinnetjes zijn inmiddels naar de basisschool. Ze geeft ook aan dat ze ze mist en praat vaak over hen.
Ze heeft hier laatste tijd ook wat meer moeite en sowieso wat prikkelbaar. Misschien ook door de spanningen rondom Sinterklaas? Geen idee.
Hopelijk is het snel weer als vanouds.
2 weken geleden
Hoi
Mijn zoontje had dat ook en wij brengen hem altijd tot de groep en door telkens aan te geven dat we hem straks weer komen halen ging het steeds beter.
Hij gilt nu de boel niet meer bij elkaar.
Bij hem lag het er ook aan dat hij een van de oudste was tussen de 1 en 3 jarige en de enigste oudste jongen tussen meiden.
Nu zit hij in een groep met meer jongens en oudere kinderen dus gaat het stukje bij beetje beter.
Nu vraagt hij vaak ook nog of hij morgen thuis mag blijven maar als we zeggen nee morgen moet je naar de opvang dan zegt hij oke.
En s morgens vraagt hij het nogmaals en op de opvang vraagt hij kom je straks me ophalen en hij gaat na tig knuffels en kusjes vrolijk zijn klas in.
2 weken geleden
Ik heb het ook aan zijn juf verteld dat hij de avond van tevoren al begint en ze heeft nog even opgelet door de dag maar het enige wat zij kan bedenken is dat hij daar af en toe gewaarschuwd wordt omdat hij dan met andere kindjes aan het ravotten is en ze dan moeten stoppen of hij zelf zijn jas aan/uit moet doen en daar dan geen zin in heeft. Ik heb aangegeven dat als hij thuis iets niet mag daar ook gewoon voor gewaarschuwd word en evt. Even apart gezet word dus dat dat niet heel anders is. Maar verder weet zij het ook niet.
vorige week
Hier ook gehad. De woensdag is haar eerste dag, en dinsdag begon ze al met aangeven dat ze niet naar de opvang wilde, en benoemde dan ook welke leidsters ze niet leuk vond. Ze is altijd met heel veel plezier naar de opvang gegaan. We werden zelfs vaak gebeld of we haar op wilde halen, omdat ze niet "fit" was. Dat gaf ze dan ook aan. Achteraf bleek dat een leidster had gezegd dat ze niet mocht rennen binnen, en dat is in haar hoofdje helemaal een eigen leven gaan leiden😅 Uiteindelijk is het gelukkig weer goed gekomen
vorige week
Die van mij gaat 2 dagen per week maar heeft er eigenlijk altijd zin in!
Ik werk de groep ernaast en zie ook weleens kinderen binnenkomen die er ineens meer moeite mee krijgen.. vooral de wat oudere kinderen die hun vriendjes naar de basisschool zien gaan of het gewoon”saai” gaan vinden en klaar zijn voor school..
Mijn zoontje heeft er nog niet zoveel last van maar afgelopen week 2 vriendjes van hem 4 jaar geworden en merkte wel dat het hem wat deed..
Gelukkig zijn er nog wel over maar zullen er nog meer weggaan, mijn zoontje wordt zelf 29 juni 4 en ik hoop dat hij het tot die tijd leuk blijft vinden!
Merk wel dat er veel in een keer veranderd voor hem, hoorde zijn leidster zeggen hij vond lastig om aan spel te beginnen ‘s morgens. Zijn vriendinnetje die ook altijd vroeg gebracht was er niet en hij was de enige.. zij was bezig met de iPad dus hij moest zichzelf vermaken en later moest ze zich bezig houden met de 2 jarige die nog super nieuw zijn..
Het is nu een hele andere dynamiek voor hem… moet zichzelf meer vermaken en zelf het spel gaan beginnen..
Denk als je bij de oudste hoort het ook wel een grote verandering kan zijn
🤞🏻tot nu toe gaat het nog goed 🤞🏻