3 Reacties

3 jaar geleden

Ik weet dat je nexium tabletten bij sondevoeding mag laten oplossen in water (in tegenstelling tot andere maahbeschermers). Dit is echter bij tabletten voor volwassenen zo. Ik weet niet zeker of de kinderdoseringen hierin verschillen. Ik zou met medicatievragen altijd navraag doen bij de apotheek ☺️!

3 jaar geleden

Je zou het eventueel met een spuitje kunnen proberen, dat je dit vlak voor de voeding toedient. Echter bestaat er ook esomeprazol suspensie. Dit is een stuk makkelijker, kant en klaar, hoeft niet gemengd te worden. Hier kun je om vragen bij je apotheek.

3 jaar geleden

Hee, ons zoontje krijgt het ook, poedertje wat je oplost in gesteriliseerd water he? We kregen er een spuitje bij waarmee je oraal kan toedienen. Heb jij dat ook? De kinderarts zei bij ons NIET mengen met voeding, had ik ook gevraagd omdat dat spuitje vrij onhandig is. Maar mijn zus had de volgende tip voor ons en dat werkt goed: laat je baby op je pink zuigen en spuit het er dan voorzichtig bij in. Dit doe je in het begin makkelijker met twee personen. Onze baby is inmiddels helemaal gewend eraan en vindt het juist erg lekker. Gaat nu huilen als het op is haha. Ik kan het nu ook zonder pink hem rustig aan het spuitje laten sabbelen. Je heb ook eventueel van die elleboog spuitjes die mss makkelijker zouden kunnen zijn, mijn apotheek gaf mij deze er ook bij maar heb het zelf niet nodig gehad. De nexium helpt overigens niet voor het teruglopen van de voeding he, maar wel voor de pijn die dit kan opleveren en dat is al een vooruitgang voor ons! Draagzak is daarnaast erg behulpzaam bij ons geweest om hem meer rechtop te hebben waardoor het beter gaat. Succes!