55 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben een seat Ibiza station. Die kofferbak is echt mega. Kan echt met gemak een kinderwagen in + bv de week boodschappen
4 jaar geleden
Toen wij ons eerste kindje kregen hadden we een Seat Mii, en die was echt te klein. Je kon nauwelijks de kinderwagen meenemen en door het kinderstoeltje was er vrijwel geen ruimte meer bij de bijrijder.
We hebben de auto toen ingeruild voor een Kia C'eed, wat een verademing 😄 echt alles past er makkelijk in en ik heb ook genoeg ruimte om te zitten. Nu nummer 2 op komst is hebben we ook nog meer dan genoeg ruimte over. Ik zou dus zeker wel goed kijken naar een auto met voldoende kofferbakruimte!
4 jaar geleden
Ik heb zelf een tweedehands Toyota Yaris uit 2009 gekocht laatst. Klein, goedkoop autootje maar de kofferbak is net iets groter dan bij andere kleine autootjes.
Ik had eigenlijk twee grote eisen; vijf-deurs zodat je niet moeilijk hoeft te doen om het kind in het zitje te krijgen & isofix (systeem om kinderzitje veilig vast te maken).
4 jaar geleden
Wij hebben gisteren net een vw golf 7 gekocht, getest met de kinderwagen van joolz, dit is een grote kinderwagen, en die past erin! Sportieve compacte auto met genoeg ruimte!
4 jaar geleden
Ik heb een Opel Meriva .... Heerlijk. Genoeg zit ruimte, hogere instap en de kinderwagen kan achterin.
Had hiervoor een Kia Picanto, maar bij komst van ons 2e kindje dus over gegaan.
We hebben ook een Kia Carens. Maar we krijgen nu ons 3e kindje en zijn dus nu aan het twijfelen of we ook een 7 persoons auto moeten aanschaffen omdat er nog zeker 2 kindjes in de kinder/auto stoel zitten en dan de ruimte wel nodig is. Iemand daar ervaring mee?
4 jaar geleden
Wij hebben zelf een (oud model) nissan micra. Voor ons tweetjes is het ideaal maar met de komst van de kleine gaat het lastig worden. Wij zijn nu ook opzoek naar een wat grotere auto, het gaat ons dan vooral om een grotere kofferbak waar onze kinderwagen (Stokke Xplory) in past met de reiswieg/kinderzitje. Nu past het skelet van de kinderwagen in ons huidige auto ook maar reiswieg zou dan op de achterbank moeten als extra. In een autostoel zou je een kind niet hele dagen kunnen laten helaas🥲 Wij willen een auto waarmee we dus ook op vakantie kunnen gaan (Turkije) rit van paar dagen voor ons🤣. We moeten veel tussenstops maken met een baby. Nu zitten wij ook enorm te stressen over een eventuele auto en welke het moet worden😩
4 jaar geleden
Reactie op Firstnur
Wij hebben zelf een (oud model) nissan micra. Voor ons tweetjes is het idea ...
Ik vind het ook echt lastig. Heb dr totaal geen verstand van😅 hij moet niet te groot zijn, benzine, handgeschakelt, met isofix, t liefst met airco, niet te duur en een kofferbak waar meer in past dan een kinderwagen. Maar geen station.. 🤣 #verderbeniknietmoeilijk