24 Reacties

3 jaar geleden

Ooit gedacht aan koemelkallergie? Mijn dochter heeft ook al die klachten wat je benoemt maar ook spuugt zij mega veel.

3 jaar geleden

Wij geven enkel de omneo. Is lichter verteerbaar dus combineren lijkt me niet ideaal. Anders even checken bij het cb? Hij heeft nagenoeg geen krampen meer. Voor het op zijn rug liggen zijn we naar de osteopaat geweest en dat heeft echt geholpen.

3 jaar geleden

Wij hebben gecombineerd enkel voor de krampen. Sowieso niet ineens overstappen maar gedoseerd aanpassen. Daarna kreeg ze diarree dus zitten nu op 2 standaard/2 omneo Wel ook naar een osteopaat geweest en op z'n rug liggen zou ik eerder reflux vermoeden. Maar ik ben geen deskundige

3 jaar geleden

Wij hebben een zoontje met dezelfde klachten. Zijn nu 1x naar de osteopaat geweest en op de reflux na is zijn slijm/kuchen/hoesten weg. Zijn ook op de osteopaat zijn advies probiotica gaan gebruiken (voor obstipatie) en dat werkt heel goed! Hij zei ook idd Omneo evt proberen maar dat is niet meer nodig. Blijkbaar zat ons kindje helemaal vast en dat veroorzaakte dit.

3 jaar geleden

Ik heb nu 2 flessen omneo gegeven maar jeetje hij drinkt ze wel langzaam op! Normaliter is het een gulzige drinker maar nu doet hij er 20/30 min over..

3 jaar geleden

Reactie op Joanne1234

Ik heb nu 2 flessen omneo gegeven maar jeetje hij drinkt ze wel langzaam op ...
Heb je een grotere speen gebruikt? De voeding is wat dikker. Hoe waren de krampjes?

3 jaar geleden

Klinkt als verborgen reflux!!!

3 jaar geleden

Reactie op Joanne1234

Ik heb nu 2 flessen omneo gegeven maar jeetje hij drinkt ze wel langzaam op ...
Dit is een normale fles tijd overigs. D

3 jaar geleden

Reactie op stepie89

Heb je een grotere speen gebruikt? De voeding is wat dikker. Hoe waren de ...
Nee nummer 1 speen hij komt namelijk van prematuur speen af

3 jaar geleden

Reactie op Joanne1234

Nee nummer 1 speen hij komt namelijk van prematuur speen af
Wij gebruiken difrax flessen met medium speen. Voor de gewone nutrilon hadden we de small. Misschien even checken of het goed doorloopt? En op zich is het geen lange tijd voor een fles hoor. Bij ons ongeveer 15min. Maar dat moet je zelf even aanvoelen bij je kleintje. Als ze niet in slaap vallen en blijven drinken lijkt me dat best ok 😉 Ik hoop dat het helpt en jou ook wat rust kan geven. Krampjes zijn erg lastig omdat je hen niet kan helpen hé

3 jaar geleden

Bij ons maakte omneo de ontlasting heel dik en meer darmkrampjes. Heel vreemd, maar dikke ontlasting was ook wel bekend bij omneo (zei cb) terwijl nutrilon zelf dit niet herkent. Later hebben we gemend met normale nutrilon. Deed echt niets. Dus weer terug naar normale..

3 jaar geleden

Reactie op z.M.F.

Bij ons maakte omneo de ontlasting heel dik en meer darmkrampjes. Heel vree ...
Harde* ontlasting ipv dikke, bedoel ik

3 jaar geleden

Omneo kreeg mn dochtertje hele dikke drollen van. Wij zitte nu op de pepti en alles is over. Ze had ook een lijstje vol met klachten, onrustig, huilen, onrustig drinken, krampen, maagzuur overgeven, hele golven melk, en na elke fles huiduitslag. Nu 2 weken pepti alle ellende is weg

3 jaar geleden

Reactie op Julibabygirl

Omneo kreeg mn dochtertje hele dikke drollen van. Wij zitte nu op de pepti ...
Wat fijn dat het beter gaat! Krijg je de pepti voorgeschreven of heb je die zelf ergens besteld. Ik verdenk mijn dochter ook van kma. Ik weet niet zo goed of ik contact op moet nemen met de HA daarvoor of met het CB?

3 jaar geleden

Reactie op Myrthe<3

Wat fijn dat het beter gaat! Krijg je de pepti voorgeschreven of heb je die ...
Heb zelf 7 potten via markplaats gekocht. Gaan morge na huisarts voor de evaluatie, moete 2 weke zelf proberen die zijn nu om. En hopelijk krijge we t vergoed. Maar kans is groot dat ze toch provocatietest wille doen thuis en laterna in t zh eer je vergoed krijgt. Ze zijn stuk strenger dam 2 jaar geleden toen krege we meteen een machteging bij ons oudste

3 jaar geleden

Reactie op Myrthe<3

Wat fijn dat het beter gaat! Krijg je de pepti voorgeschreven of heb je die ...
Oja cb had ons bij eerste geholpen en nu doen we t via de ha

3 jaar geleden

Ondertussen kregen wij gelilact en gaviscon aangeraden van de kinderarts. Gelilact is een verdikkingsmiddel en zorgt niet voor krampen. Gisteren eerste maal gebruikt en hij heeft geslapen van 17u-23u en van 24u-5u 😱

3 jaar geleden

Reactie op stepie89

Ondertussen kregen wij gelilact en gaviscon aangeraden van de kinderarts. G ...
Wauw wat goed!! Welke voeding krijgt je baby? Hier sinds ik over ben op KV heel onrustig in de nacht je merkt aan haar dat ze ongemak ervaart 😔

3 jaar geleden

Reactie op 123fi

Wauw wat goed!! Welke voeding krijgt je baby? Hier sinds ik over ben op KV ...
Ik gebruik nutrilon omneo. Al een hele zoektocht geweest naar de juiste voeding. De AR versie van Nutrilon zorgde door de toevoeging van JBM voor erge krampen. Het indikken met gelilact zorgt niet voor krampen. Nu afwachten of de gaviscon geen opstopping veroorzaakt. Hij vindt de smaak maar niets haha 😅

3 jaar geleden

Ik gebruik sinds vanochtend 3 scheppen ‘gewone’ Nutrilon en 2 scheppen Omneo. Hoop dat het gaat helpen! Durfde niet goed in 1x over te stappen en hoop ook dat t niet nodig is.