928 Reacties

één jaar geleden

Ohhh please met fotos van zure mondjes en scheve gezichtjes 🤣🤣❤️

één jaar geleden

Wij gaan er volgende week mee beginnen, dan is mijn zoon precies 4 maanden. Ik hoop dat hij het wat vindt. Dochter at met 7 maanden pas wat en is nu een moeilijke eter, geen idee of dat er wat mee te maken heeft,hoor. Ik heb iig zin om te beginnen. Denk dat we met wortel gaan beginnen.

één jaar geleden

Wij zijn ermee begonnen. Ons kleintje heeft verborgen reflux en we merken dat hij met flessen van 210ml + 7 ook niet meer toekomt. De creche gaf dit ook al aan. De oefenhapjes gingen goed en na de derde keer at hij een volledige portie van 150gr op. 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op stepie89

Wij zijn ermee begonnen. Ons kleintje heeft verborgen reflux en we merken d ...
Aaah flinke eter dus! Ik ben benieuwd hoe mijn dochter die ook reflux klachten heeft erop reageert. Ik denk dat ze er wel op zit te wachten, want als ze kon eten met haar ogen waren onze borden binnen no time leeg 🤣

één jaar geleden

Aan diegene die al startten, krijgt je kindje kv of bv? Ik geef bv en zowel kinderarts als vroedvrouw raadden aan om pas rond 6mnd met hapjes te starten. Letterlijk werd gezegd dat moedermelk alles bevat een calorierijk is, groentehap is slechts 'aardappel en wortel' dus niet veel inhoud om als baby verder op te teren. Zelf denk ik rond 5mnd te starten omdat hij bij 6mnd naar de opvang gaat. Wil dit getest hebben voor dat ik ga werken....

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Aan diegene die al startten, krijgt je kindje kv of bv? Ik geef bv en zowel ...
Mijn dochter krijgt ook borstvoeding, de kinderarts heeft mij gezegd dat starten mag met 4 maanden maar bij borstvoeding mag het ook bij 5 of 6 maanden. Borstvoeding bevat allerlei smaken waardoor ze minder tijd nodig hebben om te wennen gaf ze aan, maar dat het ook een kwestie is van aanvoelen waar de behoeftes liggen. Ze zei dat kunstvoeding ook rijk is aan calorieën en alle voedingsstoffen, alleen die smaak is constant en dat daarom wat lepeltjes hapjes ernaast wel raadzaam is vanaf 4 maanden ivm de smaken. Maar ook met kunstvoeding zei ze dat wachten tot 6 maanden geen kwaad kan. Wij gaan daarom gewoon kijken wat onze dochter fijn vindt, ze lijkt nu erg behoefte te hebben aan wat nieuws gezien ze lepels geweldig vindt, bewuste kauwbrwegingen en smak geluiden maakt en haar ogen stelen echt je eten.. maar misschien vindt ze het nog niks en dan wachten wij nog even.

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Aan diegene die al startten, krijgt je kindje kv of bv? Ik geef bv en zowel ...
Ik geef bv en ik ga starten met 4 maanden. Kinderarts rade dit aan ivm allergieen. Hoe vroeger je begint met elke keer bijv pinda en ei te geven door je hapjes wortel of andere papjes dat de kans dat ze allergisch er voor worden minder is. Andere landen schijnen dit ook te doen vooral een specifiek land (weet niet meer welke) en daar hebben ze de minste mensen met pinda allergie etc. Het zijn oefen hapjes en het is tot 6 maanden geen vervanging voor bv moment.

één jaar geleden

Wij starten eind oktober. Hij is dan 5 maanden oud en geef nu nog borstvoeding. Ik heb niet de indruk dat hij er al echt op zit te wachten en had idd ook het advies gekregen dat we tot 6 maanden moeten wachten met bv maar dat vind ik echt te lang. Het kolven gaat ook niet altijd even vlot tegenwoordig, dus hoop misschien in combinatie met vaste voeding de bv toch nog even verder te kunnen zetten...

één jaar geleden

We zijn gisteren gestart, toen was hij op de kop 4 maanden. Hij kreeg 5 flesjes van 180ml maar gaf heel veel terug. Bij ons at hij gisteren Max 10 lepeltjes.. toevallig ging hij een nachtje slapen bij de oma en die stuurde dat hij meer had gegeten vandaag 😆 bij onze oudste op 3,5m begonnen omwille van veel teruggeven. Weer een nieuwe stap naar het groot worden 💙

één jaar geleden

Wij zijn op aanraden vd kinderarts op 3 maand gestart, maar dat was 1 volle week gekrijs zodra ze de lepel zag komen. Dus nog even gewacht. Eergisteren zijn we opnieuw gestart, ze krijst niet meer maar voorlopig nog geen succes, nog geen halve lepel die binnen blijft. Ze duwt het telkens met haar tong terug buiten en trekt een heel zuur gezicht. Alle tips zijn welkom dus ;)

één jaar geleden

Net z'n eerste lepeltje banaan gekregen! Morgen is ie 18 weken. Hij lijkt erg verward mazr heeft niet gehuild 😁 Heb tot 16 weken fulltime bv gegeven maar het kolven op mijn werk lukte niet goed, waardoor ik bijna niets meer produceer 😔. Uiteindelijk overgestapt naar kv met 1 flesje bv per dag. Het bevalt hem goed! Voor mij is het wel wat lastiger, precies een rouwproces waar ik door moet. Het doet me pijn om de bv te laten gaan. Maar hij straalt, dus dat is wat telt! Alweer enkele nieuwe stappen gezet💛

één jaar geleden

Reactie op SarahKaraca

We zijn gisteren gestart, toen was hij op de kop 4 maanden. Hij kreeg 5 fle ...
Maken de hapjes verschil met het teruggeven? Onze dochter geeft ook best wat terug na een voeding..

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Maken de hapjes verschil met het teruggeven? Onze dochter geeft ook best wa ...
Ja! Omdat het iets vaster is dan kv, geeft hij veel minder terug. Was bij mijn eerste ook zo.. hij was ook langer voldaan, 210ml was niet meer voldoende en hij bleef honger hebben.. je kan het best even met de kinderarts of kind en gezin (of consultatiebureau) bespreken maar dat is wat ze bij ons hebben aangeraden 🥰

één jaar geleden

Kleine van ons krijgt alleen BV, maar kijkt ons het eten uit de mond/van het bord. Lijkt mij ook erg leuk om er mee te beginnen. Maar zitten er ook nadelen aan? Aan vroeg beginnen? Kan je bijvoorbeeld positieve effecten van BV verminderen? En verder benieuwd naar de recepten! Er wordt aangeraden te beginnen met groente toch?

één jaar geleden

Ik ga vandaag beginnen met oefenhapjes, mn zoontje kijkt ook het eten van ons bord, en heb ook het idee dat hij nu eerder iets hongerig is dan normaal. Ben benieuwd of het kleine hapje wat meer tevredenheid geeft. Ik begin met groente en 1 smaak per keer en een aantal dagen achter elkaar. Over 2 weken een keer een fruithapje.

één jaar geleden

Hebben jullie de adviezen van de groene vrouw (poepdokter) omtrent vaste voeding al gelezen? Misschien toch eerst eens doen…? Onze huisdokter drukte me afgelopen week ook op het hart dat starten voor 6 maand geen goed idee is. De darmen zijn er nog niet klaar voor…. Ze betreurde dat kind en gezin (Vlaamse CB) dit wel aanraadt vanaf 4 maand. WHO raadt ook uitsluitend BV aan tot 6 maand. Maar goed. Iedereen doet wat ie denkt dat goed is natuurlijk. Geen oordelen hier, enkel delen van de kennis die ik tot nu toe verzamelde hieromtrent.

één jaar geleden

Reactie op Carpe diem

Hebben jullie de adviezen van de groene vrouw (poepdokter) omtrent vaste vo ...
Kind en gezin raadde mij ook 6maand aan, hoor. Vanaf 6mnd moet je wel starten, anders krijgen ze te weinig ijzer binnen als je enkel bv geeft (ofzoiets). Voor 6mnd mag je eventueel wel starten als je bv geeft als je graag wil maar wordt eerder afgeraden zeiden ze mij, idd owv de darmrijping. Sowieso pas na 6maand vlees/vis toevoegen als je voordien start. Enkel aardappelen en groenten. En eerst enkele weken groentenpap en dan pas fruit of omgekeerd. Maar als je op 6mnd start dan sowieso eerst groenten, owv het ijzergehalte.

één jaar geleden

Gisteren dr 1e hapje op 🥴🤣 vandaag ging het al stuk makkelijker naar binnen 🤭

één jaar geleden

Gisteren begonnen, kleine man wordt dinsdag 15 weken. Maar 210+7 is niet meer genoeg. Hij kijkt het eten van mijn bord en is zelfs al een paar keer met open mond richting mijn vork gegaan als hij op schoot zat.

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Aan diegene die al startten, krijgt je kindje kv of bv? Ik geef bv en zowel ...
Borstvoeding en mij is juist aangeraden om bij 4 maanden te starten. Gaat nog niet om de calorieën maar juist om de smaken is mij verteld. Het is nog geen vervanging van de bv