10 Reacties

3 jaar geleden
Heeft waarschijnlijk te maken met het groeien van je buik. Dat je litteken een beetje gescheurd is en tijdens de zwangerschap ben je vervolgens gevoeliger voor ontstekingen. Ik zou goed blijven ontsmetten en als je hem wilt behouden inderdaad wel echt zwangerschapspiercing gebruiken

3 jaar geleden
Reactie op Ab itsme
Heeft waarschijnlijk te maken met het groeien van je buik. Dat je litteken ...
Ontsmetten trouwens wel doen met zuiveringszout. Water koken, in een schoon glaasje met zuiveringszout en vervolgens met een wattipje je navel schoonmaken. Piercing er wel in laten zitten. Dus vooral bovenkant en onderkant het litteken aanstippen. Eventueel kun je ook een piercingsshop nog even bellen voor tips

3 jaar geleden
Reactie op Ab itsme
Heeft waarschijnlijk te maken met het groeien van je buik. Dat je litteken ...
Waar kan ik hem het beste mee ontsmetten? Spoel hem nu in de douche met water 2 tot 3x per dag.

3 jaar geleden
Ik heb dit probleem enige tijd geleden besproken met een gynaecoloog bij mij in het ziekenhuis. Die gaf in ieder geval aan dat je absoluut moet uitkijken met een ontstoken navelpiercing omdat deze ontsteking vrij makkelijk naar binnen in de buik kan door slaan (om het maar even zo te zeggen🙊). Zij gaf aan dat het beter is om de navelpiercing uit te doen totdat de ontsteking weg is

3 jaar geleden
Ik had vrij vroeg in m’n zwangerschap dat m’n helix ging ontsteken (zo’n 3,5 jaar na het zetten ervan). Dus compleet andere plek van de piercing, dat snap ik. Ben toen terug naar de piercer gegaan en die gaf aan dat je lichaam piercings soms kan afstoten tijdens een zwangerschap, zelfs al heb je hem 10+ jaar. Hij raadde in mijn geval aan hem er gewoon uit te halen en dan later na de zwangerschap weer door te prikken.
Zou dus ook echt even naar de piercingshop gaan, die hebben hier echt al vaker mee gedeald

3 jaar geleden
Na jullie tips eerst de verloskundige en op haar advies ook een piercingshop gebeld. Zij willen graag even kijken of het een infectie of ontsteking is, omdat het bij een ontsteking gevaarlijk is om hem eruit te halen doordat je de ontsteking dan 'opsluit'. Morgen ga ik even langs!

3 jaar geleden
Denk zeker dat het met de rek van je buik te maken heeft. Ik heb lang geleden een piercing gehad en hiervan een litteken... maar die is nu 4x zo groot, omdat ie zo aan het uitrekken is. Niet bepaald een mooi gezicht... maar ja... alles voor een goed doel he😁