54 Reacties

2 jaar geleden

Ach wat sneu! Oorontsteking vind ik zoo zielig! Geen tips voor je maar hoop dat het snel over is bij jullie kleine 😉

2 jaar geleden

Als hij oorontsteking heeft dan zijn de nachten verschrikkelijk. Elk halfuur wakker, niet willen liggen. Toen hij een jaar was kregen we een doorverwijzing. Afspraak bij KNO duurde 5 minuten. Dat buisjes nodig zijn leek ze wel duidelijk. Hij heeft sinds februari elke maand (dubbele) oorontsteking. Aankomende dinsdag krijgt hij buisjes. Ik vind het nog wel erg spannend🙈 Het eerste jaar sliep hij sowieso heel slecht maar sinds een maand slaapt hij meestal door.

2 jaar geleden

hier 7x maar de KNO arts vind het alsnog geen indicatie! ga voor second opinion nu. Hij slaapt al dagen amper

2 jaar geleden

Hier sinds hij 6 maanden oud was bijna elke maand of om de 2 maanden dubbele oorontsteking.! ( hij is nu bijna 16 maanden) In het begin toen hij oorontsteking had gingen we letterlijk 3a 4 dagen niet slapen het was zo erg dat mijn man niet naar zijn werk kon gaan, elke keer kreeg hij antibiotica, uiteindelijk door verwezen naar kno arts (2 maanden geleden) arts zij gelijk dat zijn neusamandelen te groot was dat die dus verwijderd moest worden en tegelijkertijd krijgt hij buisjes (11 oktober) hoop dat hij daarna niet meer last van krijgt ben er helemaal zat mee...

2 jaar geleden

Reactie op Ccee

Hier sinds hij 6 maanden oud was bijna elke maand of om de 2 maanden dubbel ...
Ja bij ons precies hetzelfde inderdaad. Krijsen hele nachten lang, telkens dubbele oorontsteking en soms antibiotica en soms niet. Verschillende (waarnemers van) HA gesproken die telkens iets anders zeiden wat betreft doorverwijzen en nu gelukkig wel een doorverwijzing eindelijk. Maar was zo benieuwd of er al kleintjes waren die al buisjes hebben en of ouders nu duidelijk verschil merken ook qua "gewoon" slapen. Heb het idee namelijk dat hem altijd iets in de weg zit qua oren of amandelen o.i.d.

2 jaar geleden

Hier ook een zoontje met vaak oorontsteking. Na dat hij iets meer dan een jaar was buisjes gekregen en neus amandelen er uit. Dat helpt hem heel erg. Nog steeds welleens oorontsteking maar dan lang niet meer zo veel last er van. Tips bij oorontsteking is wel bedje schuin omhoog zetten zodat hij/zij minder plat ligt. :)

2 jaar geleden

Reactie op Vlinder94

hier 7x maar de KNO arts vind het alsnog geen indicatie! ga voor second opi ...
Bizar he Onze HA gaf ook eerlijk toe dat het per huisarts heel verschillend is wanneer ze doorverwijzen. Heb zelf de KNO afdeling gebeld van ons ziekenhuis en het eigenlijk andersom aangepakt. Heb bij het zkh gevraagd wanneer zij kinderen op gesprek laten komen, bij hoeveel oorontstekingen (6 binnen 6 maanden vonden zij echt wel een indicatie) en daarmee ben ik teruggegaan naar de HA met de vraag om samen beleid op te stellen zodat waarnemende huisartsen ook niks anders konden gaan zeggen. Kreeg van mijn vaste huisarts toen een doorverwijzing

2 jaar geleden

Reactie op KimRu

Als hij oorontsteking heeft dan zijn de nachten verschrikkelijk. Elk halfuu ...
Ik ben benieuwd hoe het na de buisjes gaat! Veel succes. Drama he de nachten met oorontsteking.. verschrikkelijk

2 jaar geleden

Reactie op Annettee10-06

Hier ook een zoontje met vaak oorontsteking. Na dat hij iets meer dan een j ...
En hoe ging over het algemeen het slapen bij jullie in de nachten dat er geen oorontsteking was? Zie je daar ook verschil in nu er buisjes zijn of hadden jullie een goede slaper wanneer er geen oorontsteking was?

2 jaar geleden

Reactie op Esmee--

En hoe ging over het algemeen het slapen bij jullie in de nachten dat er ge ...
Hier helaas altijd een onrustige slaper geweest en heel veel wakker. Met oorontsteking nog meer, nachten gehad dat hij elk uur wakker was. Nu met buisjes wel hele verbetering maar nog steeds wel af en toe wakker. Doorslapen heeft hij 1x gedaan en nu vaak een 2x wakker snachts maar vaak weer snel in slaap te brengen dus voor ons hele verbetering :)

2 jaar geleden

Hier net geholpen aan neusamandel en buisjes. Arts zei erna dat beide ook echt nodig was geweest. Hij zat aan de 6 weken (en daarvoor 4 weken) onderhoudskuur antibiotica anders kon hij niet slapen. Slapen tijdens een kuur ging altijd goed. Zodra dat op was dan was het binnen paar weken weer raak. Lijkt ook echt te helpen. Nu een week geleden! Hij heeft ook ineens lucht. Dus dat is heel fijn. Zou zeker aangeven dat hij er zo veel last van heeft en aandringen op buisjes als hij zo vaak oorontsteking heeft. Zo slecht slapen is ook niet goed voor hem en voor jullie. Oorpijn schijnt ook echt heel naar te zijn voor ze. Ik heb een aantal keer filmpjes gemaakt in de nacht van het snurken en snotteren. En ook als hij zijn fles niet kon drinken. Ik hoop dat de arts jullie kan helpen!

2 jaar geleden

Reactie op KM09

Hier net geholpen aan neusamandel en buisjes. Arts zei erna dat beide ook e ...
Wij hebben ook voor langere tijd xylometazoline neusspray gebruikt in combinatie met de kuren. En recht op slapen.. maar ja dan slaap je zelf niet echt 🥲

2 jaar geleden

Vorige week vrijdag bij de kno geweest, conclusie vocht achter oor, hij stond op de wachtlijst maar nu is er een plekje vrij dus ik kan maandag al terecht en k hoop zo dat hij dan beter gaat slapen. Nu is het om het uur huilend wakker. Ligt bij mij in bed om aan de borst te sabbelen om de druk er vanaf te halen.. we slapen daardoor heel onrustig. Ben benieuwd na maandag

2 jaar geleden

Reactie op Esmee--

Bizar he Onze HA gaf ook eerlijk toe dat het per huisarts heel verschillen ...
heel bizar!! denk wel een goede aanpak! Hier nu weer doorverwijzing naar een andere ziekenhuis. De huisarts vond het ook wel gek gezien dit al de 7e x is. We wachten af. Voor nu zit ie weer aan een AB kuur omdat ie echt niet meer wilde eten en drinken ook.

2 jaar geleden

Ik geef dafalgan (perdolan) siroop (doseert beter dan een zetpil) of nurofen voor het slapen gaan. Nurofen zou sterker zijn en dus beter werken bij een oorontsteking, aldus de kinderarts, maar bij mijn zoontje werkt de dafalgan ook al goed. Je mag deze twee ook gewoon combineren, mag samen gegeven worden. Er moet wel steeds 6u zitten tussen 2x dafalgan of 2x nurofen. Wanneer ik dit geef slaapt hij dus wel relatief rustig. Ons zoontje heeft dit jaar al 5 of 6 keer een oorontsteking gehad vanaf januari. Wij hebben nu idd een afspraak staan met de nko. Ik heb nog vrij lang gewacht om een afspraak te maken. Voorlopig is het elke keer verholpen met een kuur ab, aangezien het dubbele oorontstekingen waren.

2 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Ik geef dafalgan (perdolan) siroop (doseert beter dan een zetpil) of nurofe ...
Oh ja wij hebben ook combinatie gegeven met zetpil en neuropfen. Hield beter dan alleen zetpil. En voordeel dat het in de nacht makkelijker snel te geven is. Succes bij de kno arts

2 jaar geleden

Wij zijn toevallig gister bij de KNO arts geweest. Alles is gecheckt en ze willen eerst dagelijks zoutoplossing proberen voor 6 weken om te kijken of dit helpt. Kinderen groeien namelijk vaak over oorontstekingen heen en opereren liever niet als ze het ook anders kunnen oplossen. Ik kan dus nog niet zeggen of het helpt bij het onrustige slapen. Vannacht was weer drama maar hopelijk gaat het wel iets doen 🙏🏻

2 jaar geleden

Reactie op liesbethrh

Wij zijn toevallig gister bij de KNO arts geweest. Alles is gecheckt en ze ...
Zoutoplossing neusspray? Kan dat ook geen kwaad als je dat elke dag gaat gebruiken? Hoop voor jullie dat het wat gaat doen. Wij hebben vrijdag een afspraak staan bij de KNO

2 jaar geleden

Reactie op KimRu

Als hij oorontsteking heeft dan zijn de nachten verschrikkelijk. Elk halfuu ...
Succes vandaag!

2 jaar geleden

Reactie op liesbethrh

Wij zijn toevallig gister bij de KNO arts geweest. Alles is gecheckt en ze ...
Wij hebben dit eerst ook sinds februari gedaan 6 a 7x per dag. Helaas uiteindelijk niet voldoende en gisteren zijn de buisjes geplaatst.