8 Reacties

3 weken geleden

Is het geen optie dat je vriend ze met de fiets of lopend ophaalt? Dat zou ik namelijk doen. Als dat mogelijk is, is dat ook een stuk voordeliger dan een extra auto aanschaffen. Een uur langer laten blijven vind ik eigenlijk wel sneu als dat niet nodig is. Ze maken dan een dag van 11 uur. Dat is echt wel lang. En dan ben je later thuis en moet je dus ook meer haasten qua eten en naar bed brengen.

3 weken geleden

Reactie op Lisa1320

Is het geen optie dat je vriend ze met de fiets of lopend ophaalt? Dat zou ...
Dit inderdaad... ik zorg er inderdaad ook voor dat ze zo kort mogelijk op de opvang zijn (wat haalbaar is). Ze maken al zulke lange dagen.

3 weken geleden

Reactie op Lisa1320

Is het geen optie dat je vriend ze met de fiets of lopend ophaalt? Dat zou ...
Ze zitten een dorp verder op de opvang dus lopen is zeker geen optie, en we hebben geen bakfiets om ze beide in te vervoeren. De kleinste is 10 weken dus die kan nog niet in een fietsstoeltje zitten.. Vanaf juni gaat de oudste naar de basisschool in eigen dorp en dan is het mogelijk om de kleinste een dorp verder te halen met de auto en dan naar huis en lopend naar de bso voor de oudste. Dus het is maar voor een half jaartje, maar vind het idee raar dat papa dan thuis op de bank aan het lamballen is en ik nog aan het werk ben en dan de kinderen daarvoor een uur langer moeten blijven, terwijl ze dan de laatste zullen zijn en al zolang daar zijn.. Ik werk in een winkel dus het is 07:15 beginnen of 09:00 met opening en tussendoor mogen de deuren niet open, maar zo vroeg is de opvang nog niet open en ik kan ook niet eerder weg want dan moeten ze iemand voor 1 uur laten komen om te werken en dat doet niemand dus dat is helaas ook geen optie..

2 weken geleden

Reactie op GelukkigeMirage756397

Ze zitten een dorp verder op de opvang dus lopen is zeker geen optie, en we ...
Wat een lastige situatie! Ik maak hieruit dus op dat er geen opvang is in jullie eigen dorp? Maar het klinkt ook wel onhandig om eerst de een op te halen met de bus en dan de ander lopend. Is een extra auto een optie? Want wellicht is dat ook vanaf juni wel handiger. Er zijn overigens ook speciale beugels waarmee je de maxi cosi kunt bevestigen in een bakfiets. Wellicht kun je daar nog iets mee. Ik hoop in ieder geval dat jullie iets kunnen bedenken. En anders kan je vriend in ieder geval vast koken en wat huishouden doen in de tijd die hij alleen thuis is馃槈

2 weken geleden

Volgens mij gaat het meer om het lamballen van vaders dan dat uurtje langer .. misschien niet zo populaire mening, weet niet hoe vaak de kindjes naar de opvang gaan, maar die ene of twee dagen een uurtje extra (voor paar maandjes) lijkt mij geen ramp.. kun je niet afspreken met je vriend dat hij zich nuttig maakt? Eten koken, was vouwen etc etc.. ik noem maar iets.. Maar voor die korte tijd zou ik een tussenoplossing zoeken en niet een extra auto aanschaffen haha

2 weken geleden

Kan je vriend niet van iemand even de auto lenen om de kids op tijd op te halen van de opvang?

2 weken geleden

En als jij met de fiets naar je werk gaat en jouw vriend zijn werkbus omruilt voor jullie auto?

vorige week

Hij kan er misschien een vast ophalen (de jongste?) en dat jij de ander haalt? Onze oudste van 3 heeft een stuk minder moeite met een lange dag dan de jongste van 1,5, die staat vanaf 16:00 uur al op de uitkijk haha 馃槢