12 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochter kan dit wel, maar werd absurd sterk geboren. Maar mijn oudste nam zijn nek ook niet mee. Wij kregen toen de tip/moesten hem elke keer met optillen op zijn zij draaien en dan optillen. Zonder nekje te ondersteunen als dit kan. Zo trainen ze op dat moment de nek spieren. Steeds even afwisselen qua zijde.
3 jaar geleden
Mijn dochter kon dit ook niet tijdens de 8 weken controle. Wij zijn op advies van cb naar de kinderfysio gegaan en door nekverstevigende oefeningen gaat dit na 2 behandelingen en oefeningen doen al stukken beter. Volgens de fysio moeten baby's soms even doorkrijgen hoe ze het moeten doen. Wellicht kan een kinderfysio ook zinvol zijn voor jouw zoontje?
3 jaar geleden
Mijn dochter (14 weken) kon dit bij de laatste controle ook niet, maar kinderarts vond het niet zorgelijk tot 6 maanden oud. Ik had om een doorverwijzing gevraagd omdat ik in deze groep zag dat dit advies heel erg verschilt. Ik wacht nog op de kinderarts, maar inmiddels kan mijn dochter haar hoofd ineens veel better optillen en haar armpjes als steun gebruiken. Ze probeert het steeds nu dat ze dit trucje kent. Haar nek wiebelt nog steeds en ik moet haar hoofd ondersteunen, maar gaat denk ik de goede kant op.
3 jaar geleden
Bij de 8 weken controle al? Jeetje wat vroeg. Hier hebben ze dat niet gedaan bij 8 weken, wist ook niet dat je dat toen al behoorde te oefenen. Ik dacht dat dit pas een ding werd vanaf 12 weken.
Maar ik ga het dan ook maar actiever oefenen (dinsdag 12 weken), maar mijn dochter laat haar hoofdje nog wel wat hangen dus durf het niet te oefenen zonder mijn man als ondersteuning of moet het echt los geoefend worden?
3 jaar geleden
Mijn zoon van 12 weken kan dit ook nog niet. Was helemaal niet “erg” volgens het cb. Ieder kindje op eigen tempo! Komt heus wel!
3 jaar geleden
Die van mij (10 weken) doet dit heel goed. Ik doe het dagelijks een paar keer. Maar elke baby inderdaad op zijn tijd.
Ter illustratie, mijn dochter doet bijvoorbeeld helemaal niks tijdens tummy time. Tilt haar hoofd niet op, jammert alleen maar of gaat gewoon lekker liggen. Ook het “vliegreflex” vertoont ze nog niet.
Geen zorgen!
3 jaar geleden
Bij controle consultatiebureau vond de arts het nog steeds niet zo spannend, omdat hij verder goede spierspanning laat zien en z’n hoofd keurig omhoog houdt. Soms moeten ze het ook even ontdekken zei ze. Hij kon het wel bij 15 weken :) niet veel specifiek dat optrekken geoefend maar gewoon vaak tummy time
4 maanden geleden
Hoi! Hoe is dit afgelopen bij jullie? Ons zoontje heeft precies hetzelfde nu met 13 weken 😅😅 de kinderarts wordt gebeld door het cb…. Is het goed gekomen bij jullie kindjes??