11 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde probleem. Beide werken we onregelmatige uren, nachten en weekends. Wij wonen in België. Hier is het systeem daar niet op voorzien vrees ik. In Scandinavië heb je kinderopvang die in drie ploegen werkt, net zoals zoveel mensen in de maatschappij. Wij gaan trachten beroep te doen op familie. Vandaag stuurde ik enkele kinderdagverblijven met de vraag om info. Ben benieuwd naar de opties.

4 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg en onregelmatig, en ik blijf erbij; belachelijk dat (grote) zorginstellingen geen 24uurs opvang voor hun werknemers hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Ik werk ook in de zorg en onregelmatig, en ik blijf erbij; belachelijk dat ...
Echt eh. Er zijn zoveel mensen die op alle uren van de dag werken. Dat is echt problematisch. Met 2 in een drie ploegen stelsel werken gaat gewoonweg niet. Stel dat ik van 14-22u werk en mijn vriend heeft een nacht, 22-7u, dan moeten we voor twee uur een oplossing zoeken want hebt nog tijd nodig voor de verplaatsing ook. Dat is echt geen doen. Een van ons beiden gaat naar normale daguren moeten overstappen vrees ik.

4 jaar geleden

Reactie op Avdpee

Echt eh. Er zijn zoveel mensen die op alle uren van de dag werken. Dat is e ...
Ja, vreselijk. Mijn man werkt nu nog regelmatig, maar in een mogelijke nieuwe functie niet meer. En er woont geen familie bij ons in de buurt, en vrienden niet op de route. Nou, zit je mooi mee.

4 jaar geleden

Ja ik zie wel dat er ook 24 uur opvang bestaat! Misschien is dat wat, hopelijk niet ook dubbele betalen😣

4 jaar geleden

Reactie op aylinalken

Ja ik zie wel dat er ook 24 uur opvang bestaat! Misschien is dat wat, hopel ...
Nachtopvang kost je hier bijna je hele salaris. Gaat nergens over.

4 jaar geleden

Is ellendig he ;) als #2 er is gaan we voor een au pair. Voor ons is dat met twee kindjes ook financieel hetzelfde als de crèche voor twee kindjes plus het geeft rust. Moet er wel iemand in huis komen, maar goed, je moet er wat voor over hebben voor de bevoorrecht om je passie te volgen en onderbetaald in de zorg te werken....

4 jaar geleden

Er bestaat wel 24 uurs opvang, maar is niet in elke woonplaats beschikbaar. Een andere optie zou een gastouder (aan huis) kunnen zijn? Voor een gastouder kun je ook gebruik maken van de kinderopvangtoeslag

4 jaar geleden

Er bestaat wel 24 uurs opvang, maar is niet in elke woonplaats beschikbaar. ...
In mijn ervaring komt een gastouder aan huis wel op vaste uren door de week. Die komt niet voor twee uurtjes buiten haar reguliere contract uren. Had ook een keer een offerte aangevraagd voor een gastouder aan huis voor twee kinderen 3 dagen in de week 12 uur per dag... Was ongeveer 2400€ per maand (voor kinderopvangtoeslag). Met de toeslag was het minder, maar je krijgt ook minder toeslag dan voor de crèche (ze gaan uit van een maximum tarief van 5,50 of zo)

4 jaar geleden

Reactie op Kahless

In mijn ervaring komt een gastouder aan huis wel op vaste uren door de week ...
Dat is wisselend per gastouderbureau en gastouder. Wij hadden een gastouder die ook voor 2 of 3 uurtjes kwam (bureau speciaal voor zorg en horecamensen) en betaalde niet heel veel meer dan voor kinderdagverblijf na aftrek van de toeslag. Goed zoeken via internet 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Kahless

Is ellendig he ;) als #2 er is gaan we voor een au pair. Voor ons is dat me ...
😆😅🥲