20 Reacties

3 jaar geleden

Wat hier erg helpt is om witte ruis aan te zetten op YouTube. En dan best hard (iets zachter dan je stofzuiger) hierdoor lukt het soms voor je kleintje om wat langer te slapen

3 jaar geleden

Hier zo herkenbaar! Heb hier ook een kleintje dat alleen bij mama wilt slapen. Ik doe haar in de draagzak/draagdoek laat haar in slaap vallen en kruip dan met haar in de zetel om zelf wat te kunnen slapen 😅 Ik slaap in de zetel dan met haar zodat ik wat hoger zit met de draagzak. Wat mijn vroedvrouw ook zei is met de voeding in je bed gaan liggen en dan daar samen slapen 😊

3 jaar geleden

Niet, ik slaap zowel overdag als ‘s nachts samen met haar. Af en toe kan ik haar aan mijn man geven, maar vooral niet te lang, want dan gaat ze huilen. Dus ik heb haar de hele dag bij me. Vaak doe ik haar in de draagdoek en heb ik ruimte om wat te doen samen met haar, naast het samen slapen.

3 jaar geleden

Ik lig lekker samen met m'n meisje in bed, buik tegen buik (liggende borstvoedingshouding).

3 jaar geleden

Misschien dat een pittenzak helpt of inderdaad samen op de bank liggen (naast elkaar) en dan langzaam los laten🤭

3 jaar geleden

Dus jullie slapen gewoon samen met je baby in bed of op de bank? Ik ben dan zo bang dat ze onder de dekens terecht komt of dat ik op haar ga liggen of dat er wat anders kan gebeuren.. 🙈 snachts slaapt ze wel gewoon goed in de co sleeper, maar overdag lukt dat niet.

3 jaar geleden

Reactie op KW1990

Dus jullie slapen gewoon samen met je baby in bed of op de bank? Ik ben dan ...
Ik slaap ‘s nachts met haar in bed. Vaak ligt ze op me, dan heb ik het voedingskussen om ons heen liggen. En anders ligt ze naast me, buik tegen buik. Ik heb alleen het laken over mijn onderbenen liggen. Soms vallen we ook samen in slaap op de bank, dan ligt ze op me.

3 jaar geleden

Wij hebben hier het babynestje verplaatst naar de zetel. Op die manier kan hij dicht bij ons liggen, maar toch apart. Dit helpt meestal wel om hem te laten slapen. Ik leg mij er dan langs terwijl hij ook veilig ligt en ik in de buurt ben.

3 jaar geleden

Reactie op KW1990

Ik denk dat je tijdens een middag slaap altijd nog bewust blijft van dat je baby naast je ligt. Je slaapt dat lichter dan in de nacht. En je kan er voor kiezen om je kleren aan te houden en dan op de dekens te gaan liggen ipv eronder 😊

3 jaar geleden

Hoi, de manier van wegleggen kan ook helpen. Je kan op youtube zoeken. Het komt er op neer dat eerst de beentjes de bodem raken en dat je je baby dan via zijn zij verder neerlegt. Verder kan een zachte ondergrond zoals een schapenvacht of een verwarmde ondergrond helpen. Succes.

3 jaar geleden

Ik zie dat veel van jullie samen slapen met de baby in de borstvoedingshouding, buik tegen buik. Ik ben ook wel eens zo in slaap gevallen tijdens de voeding. Ik schrok achteraf omdat ik dacht: mijn borst had haar neus wel kunnen dichtdrukken. Dus ik durf nu 's nachts juist niet meer in die houding te voeden, bang dat ik in slaap val. Ik zit dus altijd rechtop met mijn ogen dicht te dommelen en knikkebollen haha. Hebben andere die angst niet? Of doe ik iets fout tijdens het voeden? Want de bvhouding voelt voor mij juist helemaal niet veilig.

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik zie dat veel van jullie samen slapen met de baby in de borstvoedingshoud ...
Misschien stelt dit je gerust. Het is namelijk een hele natuurlijke manier van samen slapen 🤗 https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/126-veilig-samen-slapen

3 jaar geleden

Overdag slaapt ze in de draagdoek en kan ik zittend op de bank slapen. In de nacht slaapt ze wel in de co sleeper in een inbaker slaapzak. Meestal na de tweede voeding lukt dat ook niet meer en ligt ze naast me om nog wat extra slaap te kunnen pakken.

3 jaar geleden

Reactie op KW1990

Hier ligt Lucas op me buik. Na zn ochtend voeding liggen we samen op de bank.. als dit gebeurt bij t einde van de dag als vriend thuis is pakt hij ons in met kussens voor t geval ik draai. Maar t is moeder instinct om niet om te draaien met baby op buik

3 jaar geleden

Reactie op Lmlm89

Hier ligt Lucas op me buik. Na zn ochtend voeding liggen we samen op de ban ...
Ik moet ook zeggen, ik heb nog nooit zo stil gelegen. Ik draai normaal heel veel en slaap heel onrustig qua bewegingen. Maar sinds Fae bij me ligt, lig ik doodstil. Het gaat vanzelf, hoef je niet over na te denken.

3 jaar geleden

Hier ligt mijn meisje ook op mijn buik en ook nog nooit gedraaid. Het is inderdaad je instinct die het overneemt waardoor je heel stil ligt, draaien doe ik altijd als ik wakker ben, dan gaan we buik tegen buik gaan liggen. Wel nooit doen als je echt oververmoeid bent of alcohol hebt gedronken.

3 jaar geleden

In bed borstvoeding geven op je zij en baby ook op zijn/haar zij en dan je arm (van borst waarmee je niet voedt) eromheen. Eventueel kleedje of kussentje in de rug van de kleine. Wij slapen heerlijk zo

3 jaar geleden

Inderdaad. Wij hebben nog een uur op de bank gelegen hij op buik en ben geen cm verschoven

3 jaar geleden

Mijn dochter wilt ook veel worden vastgehouden en wilt ook niet in een draagdoek of draagzak. Als ik zelf erg moe ben slaap ik weleens naast haar op de bank of in bed met mijn hoofd op/naast de rand van het babynestje. Als ze dan gevoed/verschoond en goed moe is leg ik haar neer. Dan blijf ik haar nog even vasthouden met mijn arm onder haar door en als ze voor mijn gevoel diep genoeg slaapt kan ik mijn arm weghalen. Ik moet er dan sowieso wel bijblijven omdat ze anders weer binnen no time wakker is. Meestal lig ik met mijn arm om haar buikje heen. Dan slaapt ze ook het beste door. In het begin vond ik heel eng. Ze waarschuwen immers om je kind niet bij je in bed te laten slapen of zonder toezicht in het babynestje. Daar ben ik mij ook zeker van bewust. Alleen na weken slaaptekort en een kind op sleep nemen snak je soms naar iets wat werkt… Ik denk ook dat je instinctief veel bewuster/ lichter slaapt met een kind in je nabijheid. Sterkte in ieder geval.

3 jaar geleden

Reactie op vivje2404

Ik slaap ‘s nachts met haar in bed. Vaak ligt ze op me, dan heb ik het voed ...
Precies dit! Ik heb 2 kussen, daar het voedingskussen op, dus ik "hang" een beetje, maar het voedingskussen ondersteunt m'n rug heel goed dat ik geen pijn krijg. Kleine man ligt nu op z'n buik op mijn buik heerlijk te slapen. Dekbed tot net over zijn billen, en aan beide kanten onder mijn billen gestopt, zodat hij niet van me af kan rollen. En als ik echt niet lekker meer lig, dan leg ik m voorzichtig naast me, of wel met een klein dekentje of hydrofiel, of met z'n beentjes onder het dekbed.