9 Reacties

3 jaar geleden

Ja hier ook flinke overproductie. Ik vind het alleen niet erg. Kolf fulltime en hoe sneller ik die vriezers vol heb, des te eerder kan ik stoppen. Doel is 6 maanden moedermelk. Ik probeer het wel te beperken door nu 5 x een voeding (ze krijgt 100 ml) per borst te kolven en in de ochtend mijn borsten helemaal leeg te kolven. Dan haal ik er met gemak 2 voedingen per borst uit. Ik kolf dus niet per se op tijd maar meer op hoeveelheid

3 jaar geleden

Je zou iets korter kunnen gaan kolven, ik zou niet direct kolf sessies laten vallen. Het kan dan zo zijn dat je productie erg terug loopt, dus niet aan te raden om dit voor de 4 a 6 maanden te doen.

3 jaar geleden

Hier ook overproductie. Kolfde met gemak 450ml in een half uur tijdens leegkolven, loopt nu iets terug. Geef 4 voedingen per 24u aan de borst en kolf 2-3x. Kolf 1x per dag leeg (om druk er helemaal af te halen) en sla in de nacht 1 voeding/kolfbeurt over.

3 jaar geleden

Hier ook overproductie en blok voeden geen effect. Ik ben nu gaan kolven maar ga zsm stoppen met bv. Ik kolf nu alleen als er druk op de borsten staat (ca. 4x per dag) dus niet meer wanneer ze gevoed wordt. Productie is na een paar dagen ongeveer gelijk aan wat ze drinkt dus geen overproductie meer. Maar ik ga verder afbouwen. Dat hoeft natuurlijk niet.

3 jaar geleden

Reactie op Bobo96

Ja hier ook flinke overproductie. Ik vind het alleen niet erg. Kolf fulltim ...
Dat klinkt wel heel leuk maar het kan zomaar zijn dat je voeding veel wateriger wordt en minder voedzaam. Het sluit ook niet meer aan op de behoefte van je baby omdat die niet aan je borst drinkt. Is op zich niet erg maar wel goed om je er bewust van te zijn

3 jaar geleden

Reactie op Linn2626

Hier ook overproductie en blok voeden geen effect. Ik ben nu gaan kolven ma ...
Interessant, ik doe vanaf vandaag blokvoeden even kijken wat dat doet. Vanavond leegkolven als mijn man de laatste fles geeft.. als je kolft wanneer er druk op staat, hoeveel cc of helemaal leeg? En geef je dan je baby de fles als jij kolft.. het is zo ingewikkeld allemaal 😵‍💫

3 jaar geleden

Reactie op JNF-mes

Interessant, ik doe vanaf vandaag blokvoeden even kijken wat dat doet. Vana ...
Ik kolf tot mijn borsten soepel voelen, geen harde stukken meer en dan stop ik. Maar dat heb ik zelf zo bedacht hoor, niet op aanraden van een lactatie deskundige. Dus doe er mee wat je wilt haha maar geen professioneel advies. Ik ben bij onze 1e erg ziek geweest van borstontstekingen en wil dit koste wat kost voorkomen. Dus ik masseer flinkbtijdens het kolven en wacht niet tot het uiterste met kolven. Het lijkt goed te werken

3 jaar geleden

Reactie op Linn2626

Dat klinkt wel heel leuk maar het kan zomaar zijn dat je voeding veel water ...
Zeker waar. Helaas kolf ik fulltime en is de melk dus sowieso niet zo afgestemd op mijn baby. Extra melk is fijn maar wel binnen de perken

3 jaar geleden

Ik ben in overleg met de lactatiekundige gaan blokvoeden. Ik startte met het resetten van m’n borsten na de ochtend voeding. Dus dochter had gedronken daarna beiden borsten verder leeg gekolfd. Daarna blokvoeden gestart. 24 uur later weer een reset, maar dit keer van 1 borst(komt omdat bij mij 1 borst overproductie had). Daarna na 48 uur weer reset en deze reset tijd steeds meer verlengd. Na 2 weken gestopt met blokvoeden en terug naar 1 borst per voeding en vandaag, na 2,5 week lijkt t erop dat ik per voeding weer 2 borsten kan gaan geven. Geen last meer van stuwing. (Dochter is 6 weken vandaag).