25 Reacties
10 maanden geleden
Ik heb voor mijn zoon een slaaptrainer. Sinds wij die hebben slaapt die stukken beter. Dit al geprobeerd?
10 maanden geleden
Reactie op m7943
Ik heb geen tips, maar wij hebben ook een peuter en een 3 maanden oude twee ...
Het aandacht delen is wel lastig hier. Daar heeft ze soms wel moeite mee. Maar dat wij er bij moeten blijven voordat ze slaapt, is al 3 jaar zo.. dus dat ligt niet aan de baby. Ik wil het graag afleren, maar dat valt niet mee helaas.
Maar neemt niet weg dat is soms ook gestoord word van de jaloezie hoor. Ze hangt heel vaak aan m'n been als ik de baby vast heb. De dagen dat ik alleen met de 2 kids ben is het altijd heel veel tranen en drama.
10 maanden geleden
Reactie op Stephanie91193
Ik heb voor mijn zoon een slaaptrainer. Sinds wij die hebben slaapt die stu ...
Is dat niet vooral voor vroege vogels? Als ze eenmaal slaapt, heel laat dus en met ons, dan blijft ze wel liggen. Roept ze nog wel regelmatig midden in een nacht om ons.
10 maanden geleden
Heeft ze nog een middagdutje? Bij ons waren die late avonden echt een teken van het dutje eraf halen. Hoeveel slaap krijgt ze nu per 24u?
10 maanden geleden
Misschien er een positieve draai aangeven dat zij nu ouder is? Dus even gaan zitten met haar en bespreken dat zij nu bijna 3 is en dat dat betekent dat ze nu zelf in slaap kan vallen bijv? Overdag samen oefenen hoe het zal gaan snachts, dat jij dan de kamer uit gaat als zij nog wakker is. En dan samen een leuk nachtlampje / pyjama / dekbedovertrek/ boekje / knuffel gaan uitzoeken voor de grote dag dat zij dit kan als grote meid? In ieder geval “dont blame the baby” dus doe alsof het los staat van de newborn.
10 maanden geleden
Reactie op BlissfulMara
Heeft ze nog een middagdutje? Bij ons waren die late avonden echt een teken ...
Dat is wisselend.. we proberen het meestal wel, tenzij we op pad zijn. Maar soms weigert ze het middagdutje. Beetje 50/50.. Totaal slaap zit denk tussen 9 en 11 uur afhankelijk van het wel/geen middagdutje. Het lijkt vaak ook ze het dutje nog wel nodig heeft, maar kan ook komen doordat ze zo laat slaapt natuurlijk. Ik denk dat we het misschien maar een moeten proberen zonder..
10 maanden geleden
Reactie op Es32
Ja dit was bij ons ook de oplossing! “de tijger heeft zijn oogjes dicht en ...
Als het daarmee opgelost is, zou dat wel ideaal zijn!
9 maanden geleden
Hier ook fases gehad waarin het moeilijker was bij onze peuter maar dingen aanwennen zoals erbij blijven werkt echt averechts want de volgende x wilt hij dat ook en zorgt juist voor veel meer verdriet en duurt het wennen nog langer. Hier weet hij precies wat hij bij mij kan en al moet ik hem 10000x terug zetten in zijn bed, ik ga niet eeuwig daar bij liggen sorry. Heb ook een baby van 7 maanden en hoe meer je aanwend hoe moeilijker je van af komt! Ik laat hem niet huilend alleen ofso maar ga hem wel steeds gerust stellen dat vind hij fijn. Dan zeg ik : ik ga Rosa(zusje van 7mfn) ff flesje geven en dan kom ik weer bij je. Soms komt tie weer ff op de overloop en zegt dan ja mama nog ff knuffelen, dus ja dat doen we allemaal wel en vind ik ook hartstikke lief en leuk. Naja dat kan echt wel zo een half uur of langer duren maar hij slaapt wel gewoon zelf. En bij papa is het 1 big problemen! Die heeft hem dus aangewend bij hem te blijven liggen tot hij slaapt dus papa is altijd kapot en de pineut, ook snachts. Enige wat ik jammer vind is dat me peuter mij naar beneden wilt hebben hahaha zo dat papa lekker bij hem blijft. Ik vind het prima zolang mijn zoontje weet waar die aan toe is bij mij.
9 maanden geleden
Reactie op aylinalken
Hier ook fases gehad waarin het moeilijker was bij onze peuter maar dingen ...
Ja wij zijn helaas al het punt dat ze gewend is aan onze aanwezigheid. Dit is ergens zo ontstaan door lichamelijke ongemakken die ze heeft gehad en de troost die wij daarvoor hebben geboden. Tja, voorkomen is beter dan genezen. Helaas zitten we nu eenmaal in deze situatie. Het is hier dus een kwestie van oud gedrag afleren en nieuwe vaardigheden aanleren. Dat vraagt een langere adem en bij mijn 2e hoop ik dat het zover inderdaad niet hoeft te komen 🙃 Ik ga sowieso steeds meer wat afstand nemen.. en wellicht dat het middagdutje stippen helpt 🤞
9 maanden geleden
Reactie op Violetsareblue
Ja wij zijn helaas al het punt dat ze gewend is aan onze aanwezigheid. Dit ...
'Skippen'
9 maanden geleden
Jaa misschien inderdaad middag inkorten of overslaan. Het is ook heel lastig. Mijn zoontje had ook in het begin hier en daar gewenningen. Komt uiteindelijk ook wel weer goed. Misschien een T-shirt van jezelf geven? Dat je laat zien van kijk kusje op mama d'r T-shirt die gaat met jou samen slapen dan is mama ook bij jou..heb ik toen gedaan toen papa er niet was, en ik dus van voor af aan opnieuw moest beginnen met afleren nadat ik een paar dagen weg was...
9 maanden geleden
Reactie op aylinalken
Jaa misschien inderdaad middag inkorten of overslaan. Het is ook heel lasti ...
Dat is wellicht een goed idee van het T-shirt! Kan ze daarmee knuffelen.
9 maanden geleden
Hier hetzelfde probleem en ik heb de oplossing ook nog niet. Wat is nou wijsheid; streng blijven en elke keer terugleggen of toegeven en bij haar blijven zitten tot ze slaapt 🤔
3 weken geleden
Reactie op Hormoontje24
Hier hetzelfde probleem en ik heb de oplossing ook nog niet. Wat is nou wij ...
Hoe is het nu bij jullie? :)
2 weken geleden
Wij hebben de chairmethode gedaan. Dan ga je langzaam steeds verder naar de deur tot je buiten zit. Hier een link waar het goed wordt uitgelegd. Wij hebben alle stappen iets langer aangehouden, want onze zoon had dat nodig. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-chair-methode/
2 weken geleden
Wij hebben een ZEER moeilijke slaapster, vanaf dag 1. En hebben allerlei associaties aangeleerd. Erbij blijven, sissen, wrijven, ga zo maar door. Wij hebben ook net een tweede, en was er klaar mee dat we al ruim een uur bezig waren om haar in slaap te krijgen. Veel pogingen gedaan, maar ook hier vloeide enorm veel tranen. Het gaat nu nog steeds niet gemakkelijk, maar ik heb haar uitgelegd dat ze nu groot is, en andere kindjes van haar leeftijd ook gelijk gaan slapen. Ik heb nu afgesproken dat ik op de trap beneden wacht tot ze slaapt. En dit doet ze nu.. gaat niet altijd goed hoor. Moet soms nog een paar keer naar boven. En 's nachts wordt ze minimaal 1x wakker. Maar er lijkt positieve verandering in te komen.