19 Reacties

20 dagen geleden

Op het moment dat je vliegt, is je kindje dan ook onder de 2 jaar? Anders moet hij geloof ik ook een eigen stoel. Wat wij deden is zo ver mogelijk vooraan, bij het uitstappen ben je dan ook redelijk snel uit het vliegtuig 😊

20 dagen geleden

Vooraan! Probeer plekken met extra beenruimte te regelen (rij1), kan je kindje ook voor jullie zitten! En ik zou gaan voor het gangpad zodat je makkelijk spullen kunt pakken.. en met een beetje geluk blijft die ene plek aan het raam dan vrij ;)

20 dagen geleden

Een gangpad is fijn, want dan hoef je niet steeds weer de buurman te storen om naar de wc te gaan of om even door de gang met je kind te lopen. Mijn dochter vond het ook leuk om naar de voorbijgangers te glimlachen (was toen nog een maand of 5).

20 dagen geleden

Wij hebben onlangs gevlogen met onze dochter van 22 maanden. Omdat ze nog onder de 2 is en dus een ‘baby’ zit je standaard aan het raam. Mijn partner zat een rij voor ons aan het gangpad zodat ze tijdens het vliegen ook bij hem kon zitten en af en toe even kon lopen.

19 dagen geleden

Reactie op Juni2022❤️

Wij hebben onlangs gevlogen met onze dochter van 22 maanden. Omdat ze nog o ...
Huh wat bijzonder. Dit was bij onze reis niet, we konden ook gewoon het gangpad kiezen.

19 dagen geleden

Reactie op Juran

Huh wat bijzonder. Dit was bij onze reis niet, we konden ook gewoon het gan ...
Ik kon met baby ook alleen maar een stoel bij het raam kiezen (wij vliegen in mei). Wel zoveel mogelijk vooraan gedaan inderdaad. Vind het ook erg spannend. Als mensen nog andere tips hebben omtrent vliegen met een kindje van 22maanden, dan hoor ik het graag!

19 dagen geleden

Reactie op Juran

Huh wat bijzonder. Dit was bij onze reis niet, we konden ook gewoon het gan ...
Misschien verschilt het qua luchtvaartmaatschappij? Wij vlogen met Transavia. Ik heb begrepen dat dit is omdat de stoelen aan het raam twee zuurstof maskers hebben.

19 dagen geleden

Reactie op Lisaa1993

Ik kon met baby ook alleen maar een stoel bij het raam kiezen (wij vliegen ...
Ik vond het erg meevallen, het vliegen. Wij vlogen naar de Canarische eilanden en dit was qua reistijd precies genoeg. Ca 4,5u. Als tips: veel eten/drinken mee voor onderweg, evt speen en knuffels, ik had bij de action nog een klein kleur boekje en potloodjes gekocht. Uiteindelijk niet gebruikt maar kreeg dit als tip. Ik had wel een tablet mee met filmpjes.

19 dagen geleden

Reactie op Juni2022❤️

Misschien verschilt het qua luchtvaartmaatschappij? Wij vlogen met Transavi ...
Dat zou goed kunnen! Wij toen met TUI fly. Niet geheel onbelangrijk om een extra masker te hebben inderdaad. Mijn zus zat destijds met kids bij KLM in het midden. Maar dit waren beide verre reizen, dus hangt wellicht ook van het type vliegtuig af.

19 dagen geleden

Reactie op Juran

Dat zou goed kunnen! Wij toen met TUI fly. Niet geheel onbelangrijk om een ...
Dat herken ik ook van KLM dat je vaak families hebt in het midden, maar dan hebben de kinderen wel een eigen stoel en masker 🤔

19 dagen geleden

Wij vliegen met Transavia en ik merk dat we alleen maar aan het raam mogen boeken! Dus raam it is! Weet iemand waarom stoelen voorin duurder zijn dan achterin? Vaak kun je zowel voorin als achterin instappen en uitstappen? Vliegen vanaf Eindhoven.

19 dagen geleden

Rechts vooraan is geen nooduitgang en heb je wel extra beenruimte waar je kindje even kan spelen oid

19 dagen geleden

Reactie op Chef Lissocat

Rechts vooraan is geen nooduitgang en heb je wel extra beenruimte waar je k ...
Tenminste, toen wij vlogen 1.5 jaar geleden. Weet niet meer welke maatschappij dat was.

19 dagen geleden

Wij zijn naar Australië gevlogen met 20 maanden en werden standaard geplaatst op een plek met extra beenruimte achter zo’n schot, waar ze voor echt kleintjes zo’n bedje kunnen ophangen. De extra ruimte is fijn, wat ik minder fijn vond is dat je bij die voorste rij de armleuningen tussenin niet omhoog kan klappen. Dat is onhandig als je kindje moet slapen en je hem dus niet over jullie beide schoot kan leggen. 1 rij naar achter kan dat wel. Als deze plek er niet was werd er ook vaak (hadden 2 overstappen) de 3 stoelen aan t raam. Ze boekten dan vaak de raamstoel en degene aan t gangpad in de hoop dat de middelste vrij bleef. Zo niet wil iedereen altijd wisselen. Succes!

19 dagen geleden

Reactie op Marloes_Jacob_Otis

Wij vliegen met Transavia en ik merk dat we alleen maar aan het raam mogen ...
Hoi, wij vliegen ook met Transavia. De klantenservice kan je eventueel verplaatsen naar het gangpad. Ik vind het een hele uitdaging met een bijna 2-jarige op schoot en mij lijkt toegang tot het gangpad heel fijn: af en toe benen strekken, naar de wc kunnen, af en toe ik of de kleine in het gangpad staan. Verder hebben wij een stoel bijna vooraan. Geen idee waarom ze bij Transavia duurder zijn, normaal hebben de stoelen voorin meer beenruimte, maar dat lijkt bij hun niet het geval.

18 dagen geleden

Mijn ervaring 5 x gevlogen met m'n zoontje onder de 2. Je moet een plek bij het raam hebben ivm extra zuurstofmasker op die plaats (bij Ryanair). Bij een nooduitgang mag je niet zitten met een kind op schoot. Persoonlijk vind ik voorin voor de vleugels en motor prettiger, echter zijn in veel vliegtuigen de wc's met verschoon mogelijkheden achterin.

18 dagen geleden

Wat ik zelf heb gemerkt is dat hoe verder je achterin zit, hoe groter de kans is dat een plekje naast jou toevallig nog vrij is. Waarom geen idee, maar meermaals opgevallen. Met een kindje onder de 2 mag je als een van de eersten boarden. Wat je nog kan doen, is dan de stewardess vragen of het vliegtuig toevallig niet helemaal vol is en er ergens nog een plekje met een extra stoel vrij is. Daardoor hebben wij 3/4 vluchten een plekje met extra stoel gekregen voor de kleine. Brutalen (en heel lief vragen!) hebben de halve wereld ;).

17 dagen geleden

Zal vast verschillen per maatschappij en soort vlucht ik ben gister terug gekomen uit Bali vlucht van 20 uur. Terugvlucht 30 uur 😅. Bij zo een vlucht heb je een groot vliegtuig en de mogelijkheid voor bedjes dus voor een kind boek je dan de voorste rij of voorste rij bij een nieuw component van het vliegtuig. Bij de nooduitgang mag naar mijn weten niet. Bij het boeken zagen we ook de plekken die geadviseerd waren met kinderen. De eerste rij is met extra beenruimte. Daar kan je kindje dan ook wel spelen. Wij hadden het geluk dat het geen volle vluchten waren dus wij hadden voldoende ruimte🙈 zoveel dat meneer prinsheerlijk geslapen heeft. Je hebt ook van dit kan je een speelplek maken en voor liggen handig. Ik heb het dus uiteindelijk niet gebruikt aangezien we zoveel ruimte hadden. Zodra. Ik hoor alle passagiers aan boord kijk ik om me heen en als ik plekken vrij zie vraag ik of ik er mag zitten. Bij Emirates Boden ze het ook zelf aan 😊. Veel speelgoedjes meenemen. Ik had heel veel speelgoedjes gekocht (alles nieuw) en ingepakt zodat hij steeds een nieuw cadeautje kon uitpakken. En uiteraard de iPad volgezet met filmpjes. En goed gekeken naar de tijden met boeken. Hoe lang is je vlucht? Veel plezier in ieder geval

11 dagen geleden

Wij gisteren terug gekomen met een bijna twee jarige. Hebben al vaak gevlogen met haar. Zitten meestal op voorste rij heb je dan meer ruimte voor je waar ze beetje kunnen staan en lopen of als ze klein zijn in een bassinet kunnen. Wij hadden gelukkig extra stoel maar zeg je eerlijk het is geen relaxte vlucht geweest voor de passagiers die in onze buurt zaten😂 het was echt een uitdaging om haar onder controle te houden 8 uur lang. Ze willen op die leeftijd gewoon bijna niet stil zitten. Raamstickers hier waren wel een hit, althans voor een minuut of 20 😂 goede reis!