9 Reacties

2 jaar geleden

Zoontje van 17 maanden hier, alle vaccins gehad en geen problemen hier. Thuis en op de opvang blij en sociaal en ontwikkelt zich goed. Denk niet dat t aan de vaccinaties ligt om eerlijk te zijn

2 jaar geleden

Reactie op EstherWag

Zoontje van 17 maanden hier, alle vaccins gehad en geen problemen hier. Thu ...
Ik denk het ook niet.veel vaccinaties zoals polio heb enzo zijn heel oud en is veel ervaring mee. De nieuwe zoals kinkhoest hebben wij niet genomen omdat er wat minder onderzoek naar is. Ik denk dat het altijd goed is om kritisch te zijn welk middel je inspuit en welke niet. Ook wij hebben wel vele gehoord dat na de prik van 14 ma veel kinderen achterstand kregen in de ontwikkeling. Of het waar is weet ik niet maar wilde ge en risicos nemen. Maar heee mijn zoon praat ook niet. Zegt alleen die. Dus zelf denk ik dat het per kind verschilt. Vaccinatie ofniet.

2 jaar geleden

Dit topic zal snel gesloten worden ben ik bang. Er is veel informatie te vinden over vaccinatieschade en het ontstoren van vaccinaties via een homeopaat.. het schijnt dat mensen hier echt baat bij hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Dit topic zal snel gesloten worden ben ik bang. Er is veel informatie te vi ...
Bedankt ik zal het zeker doen.

2 jaar geleden

Wat is je bron van deze informatie? Het is denk ik erg lastig om aan te tonen dat hier echt een verband is, tenzij dit is onderzocht. Dus ik ben even benieuwd waar de info vandaan komt. Hier in ieder geval totaal geen achterstand en alle vaccinaties gehad...

2 jaar geleden

Dat dit topic nog niet gesloten is verbaasd me. Dit wekt altijd discussies op. Laten ontstoren bij een homeopaat kan geen kwaad dus als jij het gevoel hebt dat de vaccinaties er iets mee te maken hebben, zeker doen

2 jaar geleden

Ik geloof dat dit soort topics niet meer mag ivm angstzaaierij. Jouw vraag snap ik echter heel goed. Er is zo veel info te vinden en dat kan je flink aan het twijfelen zetten, ook ik ervaar dat soms. Het is soms lastig te zeggen wat de waarheid is, omdat er ouders zijn die echt voet bij stuk houden in hun bewering dat hun kind (mentale)beperkingen heeft opgelopen na ene vaccinatie. Ik wil die niet als leugenaars wegzetten, want zij kennen hun kind natuurlijk het beste. Toch is het wetenschappelijk bewezen dat dit niet klopt en het aantal mensen dat dit beweert is superduperiniminiklein, zeker als je ziet hoeveel mensen geen problemen hebben ondervonden: bijna iedereen eigenlijk. Ik kies er dan ook voor gewoon met de wetenschap mee te gaan. Ik ben zelf ook gevaccineerd en heb er niets aan overgehouden, net als al mijn kennissen, hun kids en mijn eigen kindje. Als je je zorgen maakt over de ontwikkeling van je kindje zou ik als eerste contact opnemen met de GGD of jeugdarts. Deze zal kunnen bevestigen óf je kindje überhaupt achterloopt en wat de bevindingen hierover zijn. Dat lijkt mij persoonlijk veel verstandiger dan in de homeopathie te duiken om zogenaamde vaccinatieschade de kop in te drukken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar absoluut niet in geloof. Wederom is ook die effectiviteit niet bewezen. Het is mij wel aangesmeerd door een osteopaat een jaar terug. Echter is er helemaal niets met mijn kindje aan de hand. Als ik ietsjes onzekerder was geweest op dat moment, had die persoon me waarschijnlijk daadwerkelijk aangepraat dat er wat mis met haar was. Daarom nogmaals: ik denk dat je er goed aan doet als eerste even contact op te nemen met een arts! Succes!

2 jaar geleden

Beste Dina, Wat lastig als je zoontje zich ineens anders ontwikkelt dan eerst. Ik kan me voorstellen dat dit veel zorgen met zich meebrengt. De bewering dat vaccinaties hiervan de oorzaak zijn, zijn allang achterhaald en absoluut niet bewezen. Wel is het zo dat deze problemen zich vaak rond deze periode openbaren/laten zien, waardoor het lijkt alsof er een verband is. Als jij je goed voelt bij ontstoren, kan je dat altijd proberen. Maar vaccinaties zullen hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak zijn van de problemen die je noemt. De informatie die jij hier deelt is dan ook onjuist en zal ik om deze reden verwijderen. Ik zal dit topic sluiten om meer misinformatie en heftige discussies te voorkomen. Ik raad je aan om met je zorgen naar het cb of een kinderarts te gaan. Heel veel sterkte en succes!❤️