13 Reacties

4 jaar geleden

Oeeh ik volg mee 😁

4 jaar geleden

Volg! 😊

4 jaar geleden

Bolognesesaus, recept van Miljuschka (zo te vinden als je op Google zoekt). Kan je met of zonder de rode wijn maken, wat je wilt. Hoef je alleen nog maar pasta bij te koken. Hij is heerlijk en goed gevuld! Stoof, bijvoorbeeld Franse kipstoof met kriel, champignons, spekjes en wortel (recept van de AH). Lekkere rijke soepen, bijvoorbeeld bloemkoolsoep met kokosmelk, Italiaanse minestronesoep, courgette/broccolisoep of aspergesoep. Bak je dan een broodje bij en klaar ben je. Maak ‘n curry, vega of met kip. Kan je lekker veel groenten in kwijt. Hoef je alleen nog maar wat rijst bij te koken of naan af te bakken. Ook altijd goed: macaroni, nasi, andijviestamppot hutspot of boerenkool.

4 jaar geleden

Chili con of sin carne vind ik een hele lekkere en kan je makkelijk in grote hoeveelheden maken en idd pastasaus (rode saus met of zonder vlees, of met aubergine, tomaat en room) , curry’s, linzenstoof, kikkererwtenstoof en stoofpotje met lam, mmmm krijg er al zin van 😃🤤

4 jaar geleden

Niks meer aan toe te voegen haha! De ideeën die ik had zijn genoemd maar ik volg graag mee.. wie weet komen er nog andere tips!

4 jaar geleden

Qua soepen ben ik (naast wat al genoemd is) nog fan van wortelsoep met sinaasappel, pompoensoep, paprikasoep met parelcouscous...die zijn allemaal ook goed in te vriezen 😀 https://chickslovefood.com/recept/skinny-six-wortelsoep-met-sinaasappel/ https://chickslovefood.com/recept/paprikasoep-met-parelcouscous/

4 jaar geleden

Reactie op Chantal_90

Qua soepen ben ik (naast wat al genoemd is) nog fan van wortelsoep met sina ...
Nu je het over Chicks love food hebt.. ik geloof dat zijn een vriezer-proof kookboek hebben schiet mij te binnen. Allerlei recepten die je kunt invriezen. Miss is dat wel leuk!

4 jaar geleden

Reactie op LizBG

Nu je het over Chicks love food hebt.. ik geloof dat zijn een vriezer-proof ...
Klopt inderdaad, het vriezerproof kookboek! Is een leuk kookboek 😀

4 jaar geleden

Op kookmutsjes staan heel veel lekkere recepten! Op de instagram: mijnsmaak staan ook veel eenvoudige lekkere recepten

4 jaar geleden

Ik wilde hier net een topic over beginnen 🤩 hele goede tips al! Zijn er nog meer recepten? Wil de komende weken even gaan voorkoken

4 jaar geleden

Ik heb al een ovenschotel met gehakt/bloemkool/puree klaar, een grote portie wortelpuree, bolognaisesaus en pastasaus met zalm en spinazie. Er zal wrs ook nog nog aardappelpuree en lasagne van bij de beenhouwer bijkomen. Ik voorzie ook wat conserven zoals bvb compote zodat dit makkelijk combineerbaar is met bvb puree uit de vriezer en dan vlees bij bakken. Ik probeer gewoon af en toe dubbele porties te maken nu en dat vries ik in. Als ik voor een 7tal dagen aan volledige maaltijden heb (vlees bij bakken is natuurlijk geen werk) is het goed denk ik.

4 jaar geleden

Truffelpasta met gamba’s! Door je roompasta 1-2 theelepeltjes truffel salsa doen van de jumbo. Wel bij invriezen beetje extra kookroom erbij doen, anders heb je van die droge kuch als je het ontdooit

4 jaar geleden

Marrokkaanse curry! Mega voedzaam, en heel makkelijk te bewaren. https://www.lennaomrani.com/recept/marokkaanse-curry-met-pompoen-wortel-en-kikkererwten/