13 Reacties

3 jaar geleden

Mij is verteld gewoon te voeden op vraag. Ik heb het nog niet meegemaakt, mijn kleine man is nu net een week oud, maar ik ben wel op de hoogte gesteld dat dit eraan gaat komen.

3 jaar geleden

Mijn baby heeft dit nu ook al 2x gehad en ik had precies dezelfde vragen! Mijn verloskundige zei dat ik gewoon kan toegeven aan haar vraag. Ze heeft het niet voor niks aan een heeft het hoogstwaarschijnlijk echt nodig. Ook om de melkproductie weer goed op haar behoefte af te stemmen. Als ze echt (meerdere keren) gaat overgeven zou ik wel even aan de bel trekken want dat is niet de bedoeling. En mondje teruggeven maakt niet uit. Ik ga donderdag naar het lactatie spreekuur, als ik daar iets anders hoor laat ik het weten 🤗

3 jaar geleden

Voeden op vraag is heel belangrijk zo ben je er het snelste van af zeggen ze. Onze kleine heeft het nu de eerste keer van haar leventje. Ze is nu 9 dagen oud. Ze begon gister avond opeens. Vannacht inplaats van 2 voedingen 4 voedingen moeten doen. Maar vanmiddag is het al weer een stuk rustiger.

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde vandaag! Ook 3 weken oud en constant vragen om de borst en super onrustig..

3 jaar geleden

Ik heb het ook soms al na 1,5 uur vraagt hij alweer om voeding. Ik geef er aan toe en hij drinkt dan weer een fles leeg. En ook heel onrustig

3 jaar geleden

Hier ook onrustig, wil de hele dag aan de borst. Slaapt snachts wel en overdag niet echt alleen na het wandelen of op mij. Ik geef er maar aantoe https://poppytopumpkin.nl/help-mijn-baby-blijft-drinken-en-huilen-7-tips-om-clusteren-te-overleven/

3 jaar geleden

Hier 1,5 week oud en het begint al, erg veel last van krampjes maar toch ook willen drinken dus heel erg snel boos. Ik voed wanneer hij wilt maar de vermoeidheid slaat op een gegeven moment wel toe

3 jaar geleden

Zijn er ook moeders die dit ervaren met flesvoeding? Ik merkte dat onze kleine meid gisteren een regeldag leek te hebben. Wij geven flesvoeding maar ze bleef constant vragen om meer en sliep erg onrustig

3 jaar geleden

Gewoon geven. Baby’s vragen als ze nodig hebben en spugen uit als ze teveel hebben gekregen. Het regelt zich vanzelf. Als jij niet toegeeft aan de behoefte blijf je in een vicieuze cirkel zitten. Hier overdag zoekt onze dochter ook echt nabijheid en slaapt het beste op ons. Lang levende draagzak/doek, kan ik iig nog iets doen:)

3 jaar geleden

Reactie op Lien6

Zijn er ook moeders die dit ervaren met flesvoeding? Ik merkte dat onze kle ...
Onze kleine ook sinds gister. En niks helpt, behalve de fles. Nu krijgt ze dus wel iets meer als ze daarom vraagt. Maar volgens 'het boekje' krijgt ze nu teveel op een dag. Maar de hele dag baby die ligt te huilen/krijsen van de honger is ook niet wat 🙈 ik vind het heel lastig

3 jaar geleden

Onze zoon is vandaag 16 dagen oud. En merk sinds gisteren dat hij vaker om voeding vraagt. 100cc is teveel dus geven hem vaak 90cc. Vaak na 2 uur begint hij alweer te vragen om voeding, en soms drinkt hij dan maar 60cc op. Ook is hij vaker wakker op een dag & als die huilt dan horen we het ook goed. Zal die dan in zijn regeldagen zitten? En hoelang kunnen die duren? Hij heeft gisteren al 610cc gedronken met een gewicht van 3500 gram en zit vandaag al op 525 😅

3 jaar geleden

Ik kolf af na een voeding en geef dat in de fles. Merk dat onze kleine meid te moe is om de borst leeg te drinken en komt dan ook iedere 1,5-2 uur. Nu een flesje gekolfde melk er achteraan en ze blijft 4 uur weg en slaapt beter. Onze oudste had dit ook, vandaar de tip. En we geven iets tegen de darmkrampjes. Dat werkt ook goed. Succes!

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde met onze dochter van 3 weken. Mijn oplossing: iedere keer voeden wanneer ze erom vraagt en lekker veel bij mij slapen 😅