35 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben geen ritme als in vaste tijden, maar ik reken vanaf dat ze wakker wordt sochtends en de eerste voeding heeft gehad dan 2.5/3u tussen voedingen. Vaak kom ik dan op 6 a 7x per dag. Savonds hou ik 2u tussen voedingen aan zodat ze met een lekker vol buikje de nacht in kan en dan slaapt ze vaak beter. Laatste voeding is in ons bed en dan leg ik haar erna in de cosleeper.

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Wij hebben geen ritme als in vaste tijden, maar ik reken vanaf dat ze wakke ...
En hoe vaak komt ze dan in de nacht?

één jaar geleden

Ik rommel ook maar wat aan! In principe zit er zo'n 2,5 uur tussen de voedingen (en 's nachts wanneer ze honger heeft...) maar de laatste tijd soms veel vaker en soms zit er iets meer tijd tussen. Meestal zo 9 voedingen op 24 uur.

één jaar geleden

Reactie op Naintjee

En hoe vaak komt ze dan in de nacht?
1 xof niet!

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

1 xof niet!
Zou je eens een voorbeeld met tijden willen uit typen? Voed jij ook jouw kindje in slaap? Ik heb het gevoel dat mijn borst nu een associatie is geworden..

één jaar geleden

Reactie op Naintjee

Zou je eens een voorbeeld met tijden willen uit typen? Voed jij ook jouw ki ...
Voorbeeld, zoals gemiddeld bij ons gaat; - Rond 7u kom ze eigenlijk altijd wel, soms iets eerder, soms iets later. Krijgt ze borstvoeding. Vaak slaapt ze dan gerust nog door tot een uur of 9.30. - 9.30-10u wakker en weer borstvoeding. Sinds gister aan bezig met hapjes dus nu een uurtje na de bv in de ochtend een klein groentehapje. Vaak gaat ze rond 11u weer slapen. - 12u weer borstvoeding. Dan is ze echt wel een poos wakker, gaat dan rond 14u-14.30 slapen. Wordt dan snel weer wakker want honger 😆 - 15u borstvoeding. Rond 16u fruithapje (is echt nog oefenen en smaken en pureestructuur leren kennen, als ze eenmaal doorheeft wat "eten" is willen we over op Rapley). Dan rond 17u vaak een dutje. - 18u borstvoeding. - 20u borstvoeding en soms proberen we haar dan op bed te leggen, maar dan slaapt ze alsnog maar 30min🥲. - 22u borstvoeding in ons bed voor we gaan slapen, meestal kan ik haar slapend in de cosleeper leggen. In de nacht op verzoek. Tegenwoordig slaapt ze vaker door, soms komt ze tussen 4 en 5 nog wel eens.

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Voorbeeld, zoals gemiddeld bij ons gaat; - Rond 7u kom ze eigenlijk altijd ...
Dankjewel voor het delen! Toch leuk om te lezen hihi. Leuk he het proeven van die hapjes. Die gezichtjes daarbij hahaha!

één jaar geleden

Reactie op Naintjee

Dankjewel voor het delen! Toch leuk om te lezen hihi. Leuk he het proeven ...
Graag gedaan! Ja zo grappig😆

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Voorbeeld, zoals gemiddeld bij ons gaat; - Rond 7u kom ze eigenlijk altijd ...
Wat leuk om zo te lezen! Onze dagen zijn totaaaal anders. Zegt wel weer wat over die schema's en hoe relevant die zijn haha 😅

één jaar geleden

Wat leuk om zo te lezen! Onze dagen zijn totaaaal anders. Zegt wel weer wat ...
Hahaha, nouja wij doen ook alles op verzoek hoor, en het wijkt ook zeker wel eens af, maar het ritme van om de zoveel uur is wel de basis van alles hier. Ik weet gewoon dat ze na 2.5 a 3u trek heeft en geef haar dan de borst, ze huilt er nooit om, maar drinkt dan wel erg goed.

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Hahaha, nouja wij doen ook alles op verzoek hoor, en het wijkt ook zeker we ...
Zelfde hier! Bedoel meer dat de rest vd dag er heel anders uitziet bij ons beiden en dat die schema's die je overal tegenkomt dus niet bepaald heilig zijn.

één jaar geleden

Hier ook geen ritme. Ik start meteen nadat hij wakker wordt (voorlopig ook daar geen vast uur, ik ben nog een kleine maand thuis). Nadien voed ik elke 2u/2,5u owv laag gewicht. Of soms als hij niet wil slapen maar toch duidelijk moe is hang ik hem even aan, valt hij in slaap en leg ik hem weg. Dit zijn vaak erg korte voedingsmomenten. Ik kom op 7 momenten per dag. 's nachts komt hij eigenlijk niet meer. Onlangs had hij het moeilijk en had hij een nachtvoeding nodig maar dat was 1x in 2maand ofzo. Ik vraag me ook af hoe dit in de crèche zal gaan in januari. Zal hij dan minder vaak voeding nodig hebben owv de duidelijk afgelijnde flesjes? 🤷

één jaar geleden

Hier helemaal geen ritme. Alles op verzoek en op t gevoel. Werkt t best voor mij merk ik. Als hij te kort drinkt per keer zou je kunnen proberen om beide borsten te geven (voor zover je dat niet doet)? Denk dat je kindje wel kan aangeven wat hij of zij nodig heeft ondertussen?

één jaar geleden

Zelfde hier! Bedoel meer dat de rest vd dag er heel anders uitziet bij ons ...
Zeker niet!

één jaar geleden

De laatste week/twee weken lijkt er een beetje ritme in te komen (hij is nu 20weken) maar nog steeds alles op verzoek. Ritme lijkt; 6uur wakker en voeding, proberen weer te slapen. Vaak kort slaapje dan nog van 45min. 7-8 uit bed, aankleden & zelf ontbijten. 7.30/8.30 voeding 9-10 weer naar bed voor slaapje van max. 45min 11uur voeding 12-13 weer naar bed. Het lijkt er eindelijk op dat hij wat langere slaapjes wilt gaan doen tussen de middag (durf het nog niet echt te zeggen, want is nu een paar dagen maar hoop het zo 🤞🏻 want was altijd max. 45min, vandaag 60! 😁) Voeding als hij wakker wordt 13/14uur Voeding 16-17uur en daarna kort slapaje van 30-45min Sinds 1,5 week begonnen met eerste hapje in de avond rond 18uur (maar dit is echt minimaal hoor. Als hij drie lepels binne houdt is dit veel 😅) 19uur langste voeding voor het slapen gaan en naar bed. Komt in de nacht 1 of 2 keer voor voeding.

één jaar geleden

Meestal rond 7-10-13-16-18-21 en de nachten op verzoek. Laatste paar weken rond 00.00 en 03.00. Maar ze drinkt de laatste tijd ook kort en is snel afgeleid, dus als ik dan vrij ben/live voed, voed ik in de middag nog een keer extra. Op de dagen dat ik werk, sowieso bovenstaande tijden, omdat ze dan ruim voldoende bv met de fles krijgt. Hoe lang drinkt jouw kindje Naintjee?

één jaar geleden

Hier totaal geen ritme, ik doe alles op verzoek. Tegen het eind van m'n verlof leek er een beetje ritme in te komen maar dat was van korte duur. Ik werk onregelmatig en dat draagt voor mijn gevoel ook niet bij aan een ritme. Maar voor mij/ons werkt het prima zo, we volgen het ritme van die dag. 😉

één jaar geleden

Omg ik heb sinds m’n dochter 4,5 maand is (nu 5 maanden) ook helemaal geen ritme. Ze drinkt zo kort dat ik elke keer denk dat ze weer honger heeft en dan geef ik weer. Soms om de 2 uur. Ik was dit zo zat dat ik ben gaan kolven om te zien wat ze binnen krijgt. Maar sinds t kolven is het ritme helemaal verstoord. Ik kolf steeds niet genoeg waardoor ik kolf, haar weer live voedt en dan weer kolf en dan weer live voedt. Echt chaotisch. In de nacht wordt ze vaak wakker dus ik denk echt dat ze overdag te weinig binnen krijgt maar met live voeden drinkt ze gewoon niet goed 😓

één jaar geleden

Reactie op Natazzz

Meestal rond 7-10-13-16-18-21 en de nachten op verzoek. Laatste paar weken ...
Mijn kindje drinkt vaak max 6 minuten...

één jaar geleden

Reactie op Carpe diem

Hier helemaal geen ritme. Alles op verzoek en op t gevoel. Werkt t best voo ...
Ik heb geprobeerd hem 2 borsten aan te bieden. Maar meneer weigert gewoon hoor hahaha. Gooit zijn hoofd ver naar achter als hij klaar is.