9 Reacties

3 jaar geleden
Wij gaan met 6 weken de vaccinatie (druppels via de mond) halen bij de huisarts. Woon in Nederland dus moet het zelf betalen. De gezondheidsexpairs hadden wel aanbevolen dat de vaccinatie in de standaard programma zou moeten worden verwerkt, maar er was beperkt geld hiervoor, dus is het nu niet gedaan... Dan maar zelf betalen... Ik voorkom graag een scheit en kots virus. 💩

3 jaar geleden
Onze oudste zoon is hier heel erg ziek van geworden toen hij 13 maanden was. Zelfs een weekend in het ziekenhuis gelegen omdat hij uiteindelijk uitgedroogd raakte. Was echt hartverscheurend hem zo ziek te zien en vooral omdat hij opeens heel hard achteruit ging qua alertheid en zienderogen zieker werd.
Die glazige blik in zijn ogen die hij had vergeet ik nooit meer.
Neefje van 2 jaar is vervolgens ook ziek geworden en heeft ook enkele dagen in het ziekenhuis gelegen.
Verschrikkelijk virus dus! 😕
Het hoeft natuurlijk niet altijd zo heftig te zijn maar hier dus slechte ervaringen helaas..

3 jaar geleden
Ik overweeg het vaccin te halen. Geinformeerd bij huisarts, die had er nog nooit van gehoord. Kunnen het wel bestellen kosten 230-250 euro voor eigen rekening. Is een drinkvaccin met 3 dosis eerste moet voor de 10e week gegeven worden. Je moet er in NL zelf achteraan. Is niet in vaccinatie programma terwijl dit wel het advies was. Maar was te duur... omringende landen hebben het al wel.

3 jaar geleden
Mijn tweeling heeft het ook gehad opgelopen in het ziekenhuis waar ze lagen wegens vroeggeboorte. De een had er gewoon veel last van in de vorm van verhoging en diarree enz. Mijn andere zoon heeft er een hersenbeschadiging en epilepsie aan overgehouden, het was bij hem kantje boord. Dus voor nu ook aan het twijfelen wat tedoen.

3 jaar geleden
In belgie wordt het ‘standaard’ wel genomen. Info vanuit kind en gezin (belgische cb) :
Er is een vaccin tegen Rotavirus beschikbaar. Dit vaccin is opgenomen in het vaccinatieschema van de Hoge Gezondheidsraad. Het wordt oraal toegediend op 8 en 12 weken als het een vaccin van het merk Rotarix® is en op 8, 12 en 16 weken als het een vaccin van het merk Rotateq® is.
Dit vaccin is niet gratis en moet je zelf aankopen in de apotheek. Er is een gedeeltelijke terugbetaling door het Rijksinstituut voor Ziekte en Invaliditeitsverzekering (RIZIV). Je betaalt dan 11,80 euro per dosis.

3 jaar geleden
Dank voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb het vacin bij de huisarts aangevraagd.