5 Reacties

vorige week

Hier niet elke dag schermtijd (hoewel we wel vaak even met opa en oma facetimen en dat natuurlijk ook scherm tijd is). Soms eind van de dag kijkt ze wat buurman en buurman voor 15-30 minuten of sesamstraat of Bluey. We proberen het hier echt nog wel zo veel mogelijk weg te houden en alleen in te zetten op momenten dat we zelf geen puf meer hebben of dat het even zo uitkomt (bv als ik alleen ben en haar broertje voor een dutje naar bed moet brengen). Ze vindt schermtijd super leuk, maar is ook mega creatief en gek op boekjes lezen, dus voor nu voelt het als een fijne balans. Zal over een tijdje vast wel moeilijker worden als ze ook meer bij anderen thuis gaat komen.

vorige week

Hij kijkt meer dan ik zou willen. Vooral papa doet het wat vaker. Er zitten dagen bij dat hij geen tv kijkt, er zitten ook dagen bij dat het 2 kijkmomentjes zijn. Maar schermtijd is hier enkel tot etenstijd, daarna niet meer vanwege melatonine aanmaak. Drukke programmas vermijden we hier zoveel mogelijk. Hij vindt nijntje gewoon nog leuk!

vorige week

De standaard regel is alleen tv kijken tijdens koken. In het weekend even in bed op de ipad. Hij vraagt wel regelmatig om tv kijken en soms sta ik dit overdag toe. Mijn afweging is dan wel of hij al lekker heeft gespeeld of we bijvoorbeeld al naar buiten zijn geweest. Probeer het op die manier een beetje in balans te houden ofzo. Buitenshuis of in de auto wordt er geen filmpje gekeken op de ipad of mobiel. Dit kent hij ook niet. Laatst was hij ziek en heeft hij veel tv gekeken. Voel mij gelijk schuldig en soms kan ik mij ook opgelucht voelen als de tv bij de buren ook aanstaat. Best sneu ;')

6 dagen geleden

mijn peuter is de jongste, ze kijkt dus meer dan toen haar broer zo oud was. Elke ochtend mogen de kinderen om half zeven naar beneden. ze kijken dan TV totdat we gaan ontbijten, meestal zet mijn zoon klokhuis oid aan. Als ik ga koken mogen ze weer tv kijken, dat is voor mij lekker rustig, dan wordt er vaak een tekenfilm gekeken, zoals bluey of Blaze. Het is lastig ze allebei tevreden te houden, het is al snel te saai of te moeilijk. maar ze mogen bij ons nooit op de telefoon of de tablet. Het wordt nooit als beloning ingezet, of als straf verminderd. Ik zou ze er ook nooit tijdens het eten of het tandenpoetsen oid aanzetten, dat lees ik hier nog wel eens. Maar dat moet je mijns inziens met aandacht doen.

5 dagen geleden

Hier mag hij 10-15 minuten na het ontbijt en hetzelfde na het avondeten (hij slaapt gewoon goed). Hij mag steeds 2 afleveringen kijken passend binnen die 10-15 minuten. Hij wisselt momenteel af tussen trash truck, lama lama, puffin rock en nijntje.