17 Reacties

2 weken geleden

Hier gaat het met ups en downs. De ene dag slaapt hij binnen een half uur en andere dag zijn we soms twee uur verder. En dat 's nachts wakker worden blijft hier ook nog een dingetje 馃

2 weken geleden

Reactie op Patje1982

Hier gaat het met ups en downs. De ene dag slaapt hij binnen een half uur e ...
Pwoeh lastig he? Ik vind het ook wel frustrerend soms. Ze maakt er een groot feestje van soms馃槪

2 weken geleden

Ja en door de gebroken nachten merk ik dat ik zelf slaap tekort kom en dan is mijn lontje ook korter. Hij heeft nu 's avonds iets nieuws om niet te willen slapen dat is dat er een dinosaurus voor zijn raam staat die niet wel wil Ik blijf maar herhalen het is een fase.

2 weken geleden

Hier gaat het wel goed vinden we. We blijven bij haar zitten tot ze slaapt (hebben we altijd gedaan en blijven we ook doen tot ze dit niet meer nodig heeft) en dat gaat meestal wel redelijk vlot (is ook echt wel anders geweest). In principe slaapt ze de nacht door en komt dan tussen 6/6:30 uit bed. Er zijn ook echt wel nachten dat het 鈥榮 nachts meer spoken is, dat ze bv bang is voor kikkers die in haar kamer zouden zitten. We zijn net verhuisd en toen werd ze snachts weer wat vaker wakker, maar na een week was dat wel over. Meestal slaapt ze er ook doorheen als haar broertje 鈥榮 nachts moet huilen. We hebben de eerste jaren echt enorm ge茂nvesteerd in haar met nabijheid in slaap laten vallen. Urenlang bij haar zitten en wiegen enz enz. Ze sliep voor het eerst een nacht door met 16 maanden. Dus ook echt niet vanaf de start een goede slaper, maar de laatste tijd dus gelukkig wel.

2 weken geleden

Overigens zijn wij dus 鈥榮 avonds ook wel van 19:00-20:00 ongeveer bezig met naar boven gaan, avondritueel en tot ze echt slaapt en we naar beneden kunnen. Maar voor mij voelt dat dus inmiddels als vlot 馃槈
Heeft jouw kindje wel periodes gehad dat het goed ging? Zoals zelfstandig in slaap kunnen vallen etc?

vorige week

Hier duurt het soms wel 30 minuten voordat hij slaapt maar hoef er niet bij te blijven. Hij kletst, zingt en zegt dan nog keer als smoesje dat hij moet plassen of z鈥檔 knuffel kwijt is maar hij gaat vanzelf wel slapen. In de nacht af en toe keer wakker vanwege enge droom of plassen maar dat is nog niet eens 1x per week

vorige week

Reactie op InspirerendeTijgeroog958481

Heeft jouw kindje wel periodes gehad dat het goed ging? Zoals zelfstandig i ...
Weinig, maar uiteindelijk een half jaar is het prima gegaan. Zelfstandig in slaap vallen lukte haar ook in dat half jaar. Daarvoor wel altijd hulp nodig gehad. Maar we zijn verhuisd in juli, en sindsdien heeft ze veel hulp nodig.

vorige week

Reactie op Jeanine93

Hier gaat het wel goed vinden we. We blijven bij haar zitten tot ze slaapt ...
Hier ook veel dromen en bang voor monsters/spoken enz. En ze gaat tegenwoordig ook 's nachts aan de wandel馃槄 Zelf luier verwisselen, in badkamer van alles pakken. Vanmorgen kwam ze met een zakje voor haar luier aan met zonnebrand, handzeep, washandje enz erin beneden馃き

vorige week

Reactie op Patje1982

Ja en door de gebroken nachten merk ik dat ik zelf slaap tekort kom en dan ...
Ja hier is dat ook vaak een reden om niet te willen slapen.. iets wat op haar kamer zou zitten. Dit zijn ook vaak dino's. We jagen ze dan weg door het raam waar ze bij is馃槄, maar zonder effect uiteindelijk

vorige week

Reactie op BabyJuni22Zomer

Ja hier is dat ook vaak een reden om niet te willen slapen.. iets wat op ha ...
Ja we hebben nu gezegd dat we de dino opgegeten hebben en nu na twee keer zeggen elke avond gaat hij eindelijk slapen. Maar dan is er soms wel weer wat anders waardoor hij niet kan slapen馃槄 Laten hopen dat deze fase snel weer voorbij is

vorige week

Reactie op Patje1982

Ja we hebben nu gezegd dat we de dino opgegeten hebben en nu na twee keer z ...
Hihi馃き Die kinderen zitten ook vol fantasie he?

vorige week

Hihi馃き Die kinderen zitten ook vol fantasie he?
Ja die fantasie draait hier nu overuren 馃槀 Ik vind het soms heel fascinerend hoe dat kinder breintje werkt. Hoe ze soms op dingen komen en daar op verder fantaseerden馃グ

vorige week

Reactie op Patje1982

Ja die fantasie draait hier nu overuren 馃槀 Ik vind het soms heel fascinere ...
Ja lief he! En soms wel sneu als ze echt zo overtuigd ervan zijn dat er bv dino's in de slaapkamer zitten馃檲

vorige week

Ja lief he! En soms wel sneu als ze echt zo overtuigd ervan zijn dat er bv ...
Ja soms hebben we veel overtuigingskracht nodig om hem ervan te overtuigen dat die dino etc echt weg is 馃

Weinig, maar uiteindelijk een half jaar is het prima gegaan. Zelfstandig in ...
Ooh heel herkenbaar dit hebben wij ook gehad door de verhuizing. Ik ben uiteindelijk gaan uitleggen dat hij moest slapen en dat wij beneden zitten. Nu hebben we standaard de lamp op de overloop aan en die doen wij uit als wij gaan slapen. Hij wil graag dat we beneden geluid maken, zodat hij weet dat we er zijn. Dus dan gaan we opruimen en stofzuigen etc.

vorige week

Reactie op InspirerendeTijgeroog958481

Ooh heel herkenbaar dit hebben wij ook gehad door de verhuizing. Ik ben uit ...
Ja wij ook! Wij gaan nu vaak op de trap zitten, en moeten ons dan om de zoveel tijd even melden dat we er nog zitten馃ぃ