19 Reacties

4 jaar geleden

Edit: vandaag 35 weken

4 jaar geleden

Nee, slijmprop is wittig en kunnen spoortjes bloed bevatten :) Waarschijnlijk afscheiding!

4 jaar geleden

Ik heb ook al dagen gelige afscheiding, soms ook echt dikker en 'stukjes'. De vk zei dat dat wel vaker voor komt, maar dat de slijmprop inderdaad meer wit is met een beetje bloed erdoor. Zolang ik geen klachten van een vaginale schimmelinfectie heb hoefde ik er niks mee te doen. Mijn baby ligt wel al heel lang ingedaald en heb voor- en indalingsweeën, zal daar wel door komen denk ik!

4 jaar geleden

Zie hier dat het ook wel degelijk wat groenig kan zijn. Afscheiding is bij mij juist nu veel en waterig. In de laatste weken van de zwangerschap kun je de slijmprop verliezen. Je kunt in 1 keer een grotere hoeveelheid wit/geel/groen (draderig) slijm verliezen, maar het kan ook zijn dat je meermaals beetjes verliest. In de slijmprop zit vaak wat bloed, meestal oud bruin, maar soms ook een beetje helderrood.

4 jaar geleden

Slijmprop hoef niet altijd wit te zijn ik heb hem ook verloren en was ook groen

4 jaar geleden

Oh ja en je vraag of dit iets betekent... heb het toevallig nog aan de vk gevraagd. Dit zegt niets over het termijn van bevallen. Als je een deel verliest kan je lichaam ook weer nieuwe aanmaken.

4 jaar geleden

Update: intussen ben ik echt doorzichtig draderig slijm verloren dus ben vrij zeker dat het de slijmprop is 😅

4 jaar geleden

Kijken of je weeen krijgt zo niet maakt die slijmprop niks uit je lichaam kan dat opnieuw aanmaken namelijk

4 jaar geleden

Ik ben ook slijmklodders verloren, precies zoals jij het omschrijft. Ik heb contact gehad met m’n verloskundige en zij vertelde mij dat het verliezen van slijm inderdaad gebeurd als de bevalling nadert, maar de bevalling kan gerust pas 2-3 weken later volgen na het verliezen van slijm. Als je merkt dat je nog meer kenmerken krijgt, zoals weeen of vruchtwater verliezen, dan zou ik zeker je verloskundige contacten.

4 jaar geleden

Plots wakker geworden met lichte menstruatie krampen en harde buiken🫢 ik wacht af maarja heb dat nogal voorgehad en is ook weer gestopt toen dus wil mss niks zeggen… is nog vroeg ook natuurlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Plots wakker geworden met lichte menstruatie krampen en harde buiken🫢 ik w ...
Wie weet :) Zou anders wel even met je vk bellen, gezien je termijn. Beter is nog even blijfen zitten!

4 jaar geleden

Reactie op BabyKlok

Wie weet :) Zou anders wel even met je vk bellen, gezien je termijn. Beter ...
Heb op 31+4 al weeenremmers gekregen en longrijping. Als hij nu komt zal hij komen🙈. Tis na enkele uren gestopt en nu ist weer begonnen dus ik wacht. Uiteraard bel ik naar materniteit als ik echt doorheb dat ons mannetje eraan komt💙

4 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Heb op 31+4 al weeenremmers gekregen en longrijping. Als hij nu komt zal hi ...
Spannend zeg!!

4 jaar geleden

Gisteravond was afscheiding bij mij met bruine kleur er tussen. Of kan dit ook bij de slijmprop horen? Verder ook last van kramp/menstruatie achtige pijn. Meer dit gehad/bekend? (35+3 weken)

4 jaar geleden

Reactie op JUNE_22

Gisteravond was afscheiding bij mij met bruine kleur er tussen. Of kan dit ...
Ja kan!

4 jaar geleden

Ik heb zojuist heel veel afscheiding verloren, bij de 1e keer afvegen meer wittig met een zweem oud bloed erdoor. 2e keer afvegen was het juist meer oud bloed met een melk achtige kleur erdoor. Slijmprop lijkt me...

4 jaar geleden

Ik ben 2 keer een gedeelte van de slijmprop verloren. De eerste keer met 28 weken, de 2e keer met 31weken ongeveer. Het was bij mij heel taai dik wittig slijm. Maar echt heel taai, leek absoluut niet op afscheiding. Wat jij omschrijft heb ik al de hele zwangerschap en is bij mij gewoon afscheiding. Had ik de vorige zwangerschap ook. Heb beide keren een vaginale kweek laten maken ivm de kleur, maar niks aan de hand. Gewoon hormonaal.

4 jaar geleden

Ik ook opeens 2 dagen achter elkaar groen slijm verloren.... Eerder niets zodanigs...Hmm had niet gedacht aan de slijmprop