12 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb gelezen dat zelfstandig spelen op deze leeftijd nog best lastig is. Vaak zitten wij bij hem en dan vermaakt hij zich prima met zn speelgoed. Ook speelgoed wisselen schijnt goed te zijn. Less is more !

2 jaar geleden

Wij hebben ook een zoontje van 16 maanden. Duplo, houten blokken/trein en speelgoedwerkbank doen het hier goed. Heb een bak van de action waar alles inzit. Daar kan hij zich uren mee vermaken

2 jaar geleden

Toy rotation helpt bij ons wel maar het blijft lastig. Ze gaat al snel op zoek naar andere dingen. Vooral het leegtrekken van alle keukenkastjes is een leuk spelletje🥲

2 jaar geleden

Ik weet niet of het echt 1 soort speelgoed is wat altijd een hit is, was het maar zo! Muziekboekjes zijn hier wel bijna altijd favoriet. En de boekjes uit de kast trekken haha. Maar wat bij ons helpt is even wat meer tijd samen spelen, dat stimuleert bij mijn zoontje weer nieuwe manieren ontdekken wat hij met zijn bestaande speelgoed kan. Bv de bal tegen de muur rollen zodat die weer terug rolt. En ik probeer hem dan wat meer mee te nemen met mij en wat ik aan het doen ben in bv het huishouden oid. Volgens mij vinden alle kinderen hun ouders het leukste speelgoed bedenk ik me nu ;)

2 jaar geleden

Smartmax is hier momenteel echt helemaal leuk. Kan ze heel druk mee zijn. Soms vind ik onderdelen wel in t kastje of is mijn schoen gevuld😜

2 jaar geleden

Mijn zoontje speelt wat betreft zijn speelgoed voornamelijk met zijn Lego Duplo. Hij speelt ook graag met zijn bal en komt regelmatig met een boek aangelopen om samen te lezen. Maar.. meestal loopt hij het liefst met een spatel uit mijn keukenla. Voor de rest gaan we samen veel naar buiten, wandelen, naar speeltuinen maar ook met een bal spelen of samen rollen (zittend) op mijn longboard.

2 jaar geleden

Wellicht kan het je helpen om de speel schema's van montessori eens op te zoeken, en te bekijken welke je bij je kindje ziet momenteel. Er zijn per schema oom genoeg suggesties voor speelgoed en ideeën te vinden op internet 😊

2 jaar geleden

Reactie op LVDG92

Wellicht kan het je helpen om de speel schema's van montessori eens op te z ...
Ben hier als benieuwd naar, heb je daar een linkje van? Ik kan het niet zo goed vinden op de site

2 jaar geleden

Reactie op Juuuuulll

Ben hier als benieuwd naar, heb je daar een linkje van? Ik kan het niet zo ...
Er zijn verschillende vrouwen die ik volg op instagram die het wel eens over schrijven of delen, bijv: https://www.levenmetspikkels.nl/post/9-spel-schema-s-van-ontwikkeling-bij-kinderen-montessori Instagram: Spelenmetditte Ik vond ook nog dit document waarin ze wel helder staan uitgelegd. Voor activiteiten kun je ook per schema weer Googlen. Schema's in het spel van kinderen - Speelbank.be https://www.speelbank.be/pdf/Speeltip-Schemas-in-het-spel-van-kinderen-0-6.pdf

2 jaar geleden

Reactie op LVDG92

Er zijn verschillende vrouwen die ik volg op instagram die het wel eens ove ...
Correctie: spelenbijditte

2 jaar geleden

Reactie op LVDG92

Er zijn verschillende vrouwen die ik volg op instagram die het wel eens ove ...
Fijn dankjewel!

2 jaar geleden

Wij hebben een leertoren gekocht voor in de keuken. Geen speelgoed, maar hij kan echt de hele dag aan het aanrecht zich vermaken met zn mini pannetjes. Als je zelf iets in de keuken moet doen erg handig! Verder herkenbaar en niet echt tips met wat nog niet genoemd is… 🙃