13 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben bij onze zoon een stoom/blend apparaat van Philips gekocht. Philips Avent. En eigenlijk altijd gebruikt tot 3 weken geleden. Hij is nu bijna 2. Tuurlijk wel steeds minder, maar als wij iets pittigs aten, een salade, of patatjes ofzo, maakte ik voor hem nog zo zijn eigen portie met zoete aardappel, groenten en evt vlees, vis of kip. Blenden deden we allang niet meer maar werkt wel als een tierelier. Je kan er echt een super glad papje van maken voor de 1e hapjes al als je dat zou willen! Ook hard fruit als appels enzo blend hij met gemak. Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar stomen ipv koken, omdat zo de vitamine er veel meer in blijven. Onze zoon heeft er altijd van genoten. Tot 3 weken geleden, toen besloot hij: kosten wat het kost ik wil ALLES eten wat jullie ook hebben, dus wen er maar aan haha. Het is zijn goed recht, hij is bijna 2 haha. De stomer ga ik sowieso weer gebruiken voor onze 2e!

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Wij hebben bij onze zoon een stoom/blend apparaat van Philips gekocht. Phil ...
Bedoel je dan deze ? Is de inhoud nie te klein 800 ml ? grtjs

4 jaar geleden

Deze hebben wij, 1000ml en is absoluut niet te klein. Onze zoon is geen kleine eter, als ik deze volstop met zoete aardappel, groenten en vlees of vis, heb je gewoon een volwassen bord vol stukjes! Een goede maaltijd voor zijn leeftijd nu, dus zeker genoeg voor de hele kleintjes!

4 jaar geleden

Ik volg even! Ik ben benieuwd naar ervaringen met een stoommixer!🤗

4 jaar geleden

Ik heb een babymoov babycooker gehad maar die wordt niet meer verkocht. Was wel ideaal voor de erste hapjes en wat over was deden we invriezen in diepvriesblokjes ideaal.

4 jaar geleden

Ik zou op marktplaats kijken. Je gebruikt hem relatief kort.

4 jaar geleden

Ik zou even afwachten in welke methode je je gaat verdiepen omtrent vaste voeding geven. Hier zijn we op de kleintjes methode/rapley gegaan bij de 1e 2 kids. Nooit iets gepureerd, hooguit iets fijn geprakt. Wij stomen onze eigen groentes altijd al dus de kleine krijgt gewoon van onze pot mee straks.

4 jaar geleden

Oprechte vraag, wat doet een stoomkoker of voegt het toe? Wij hebben bij onze eerste gewoon altijd de groente gekookt/gestoomd en dan even gepureerd. Nu lees ik overal dat mensen een stoomkoker kopen. Maar ik begrijp dus niet waarom je dit nodig zou hebben zegmaar. Zie ik iets echt totaal over het hoofd?

4 jaar geleden

Ik zou eerlijk gezegd even wachten met kopen. Ik had dat streven ook met onze eerste. Ik heb zelf een aantal keer potjes vers gemaakt via de pan gewoon maar was er snel klaar mee. Wat een werk als ze wat meer mogen eten dan 1 soort 😅

4 jaar geleden

Wij hebben de babycook. Echt ideaal. Je gooit het eten er in, en als hij piept dan even pureren. Binnen no time home cooked purees.

4 jaar geleden

Wij hebben deze bij de eerste gekocht. Vond het erg praktisch! De eerste hapjes alleen 1 soort groente stomen, omdraaien en pureren. Toen ze ouder was maakte ik er er ook hapjes in zoals aardappel, groente en vis/vlees. Of tomaten met gehakt en voegde daar voor het pureren nog pasta aan toe. Hebben deze zeker gebruikt vanaf 4 maanden t/m 10 maanden

4 jaar geleden

Reactie op enenem

Oprechte vraag, wat doet een stoomkoker of voegt het toe? Wij hebben bij on ...
Met een stoomkoker/blender combi gaat het veel sneller. Binnen korte tijd gestoomd, je draait de kan om en je kunt blenden en hoppa eten klaar! De materialen kunnen vrijwel allemaal in de vaatwasser, dus ideaal!