15 Reacties
4 jaar geleden
Kwa weekbudget en de kinderen opzich, weet je dat die kinderen er ook bij horen & dat ze in vakanties komen.
Het enige waar je eigenlijk wel over mag vallen, is dat hun vader geen vrij heeft/krijgt. Die kinderen zijn wel zijn verantwoording & is het dan ook aan hem om dit op te lossen met zijn ex-partner of werkgever😊
Er mag niet van jou verwacht worden, dat jij dit allemaal op je schouders kan nemen. Vooral niet, als je zelf nog herstellende bent van je bevalling!
4 jaar geleden
Ja sorry je partner moet dit bespreken met zijn ex of werkgever of hij krijgt vrij of zijn ex neemt de kinderen of regelt wat. Het is niet aan jou om te stressen je hebt zelf al een baby van 11 maanden en zo nog een verse. Krijg migraine als ik er aan moet denken. En dan nog 100 euro leefgeld. Ja hoor
4 jaar geleden
Reactie op annetobe
Ja sorry je partner moet dit bespreken met zijn ex of werkgever of hij krij ...
Pff ja de baas doet enorm lastig 28 mei krijgt me man vast contract maar vrij geven ho maar want juli is top drukte volgens de baas. En er is geen vervanging op dat moment. En ex partner van me man werkt totaal niet mee. Van even paar week later dat wel kan drama drama eindstand komt alles wel weer goed maar voor nu even stress in mijn hoofd
4 jaar geleden
Reactie op Cilly2
Hoe oud zijn de stiefkinderen? Hier in de omgeving heb je van die georganis ...
Helaas is vrij krijgen geen optie. Is alleen mogelijk eind zomer vakantie de ex werkt niet mee om te zegen we wisselen even.. Afwisselende leeftijden 5 tot 11 jaar veel aandacht vragen ze haha eind stand komt altijd alles wel weer goed voor nu even stress
4 jaar geleden
Il vind het onverantwoord dat jij terwijl je herstellwnde bent voor zo'n groot gezin in je eentje moet zirgen.
Je man heeft toch recht op het opnemen van 5 weken partner verlof? Dat mag de baas niet weigeren. Alleen om heeeeeeeel heftige redenen voor omzet van het bedrijf.
Ik zou hier nog eens streng met de werkgever over hebben.
Daarnaast, kom voor jezelf op.
Heeft je partner vrienden in de buurt die hier en daar bij kunnen springen?
Stiefkind van 11 kan overigens ook heel wat dingen zelfstandig en helpen met broertjes en zusjes.
4 jaar geleden
Hey hey, ik ben zelf ambulant begeleider. Dat houdt in dat ik samen met iemand kijk waar hun krachten liggen en hoe we iemands leven nog mooier en fijner kunnen maken. Misschien is het wel iets voor jou? Het is tijdelijk en kan je net even wat stabiliteit geven.
Een ambulant begeleider kan je helpen met deze hulpvragen en je helpen met het zoeken naar oplossingen! Zo heb je niet het idee dat je er alleen voor staat.
Het lijkt nu een beetje een verkoop praatje 😂😂 maar dat komt omdat ik mijn werk fantastisch vind.
Je kunt met je hulpvragen terecht bij het WMO loket van je gemeente. Zij gaan dan met je mee kijken wie/wat jou het beste kan helpen.
Heel heel heel veel sterkte in deze situatie. Ik hoop dat je de juiste hulp kan vinden en dat je kan gaan genieten van de kraamtijd met je kindje. ❤️
4 jaar geleden
Je hebt ook stichtings die je kunnen helpen aan een vrijwilliger, ik heb een tijdje voor 'handje helpen' gewerkt en er stonden ook veel zorgvragen van mensen met grote gezinnen en ik ga er vanuit dat jij er ook voor in aanmerking komt met je ptss en grote gezin. Dan kan de vrijwilliger bijvoorbeeld met wat kids naar de speeltuin of zo 😊😊 En twee optie: kunnen die 3 weken niet anders ingedeeld worden in overleg met de moeder wanneer je partner wel vrij is van werk... Als je het ff uitlegt zal er hopelijk toch wel begrip komen.... En verder qua budget, hoop ik dat het je lukt om nu wat te gaan sparen voor die weken, dat zal enorm schelen dan....
4 jaar geleden
Reactie op Baby_K2022
Hey hey, ik ben zelf ambulant begeleider. Dat houdt in dat ik samen met iem ...
Hei hoi bedankt voor je reactie ik was hier niet van op de hoogte ik ben er dan ook blij mee dat ik deze reactie van u krijg ik ga er eens na informeren bij mijn gemeente
4 jaar geleden
Reactie op Lililil
Je hebt ook stichtings die je kunnen helpen aan een vrijwilliger, ik heb ee ...
Dankjewel voor je berichtje ik ga eens kijken of er zoiets in mijn gemeente is zal enorm fijn zijn. Financiëel heb ik vandaag onze bewindvoerder gesproken en die gaat morgen kijken wat er mogelijk is en anders gingen hun tegen spraak doen na de rechter om de vakantie te halveren als het niet passend is in het budget dat stelt me al wat meer gerust
4 jaar geleden
Reactie op Trotsemamavantwee
Dankjewel voor je berichtje ik ga eens kijken of er zoiets in mijn gemeente ...
Ik vind persoonlijk gewoon, dat je bewindvoerder extra geld behoord vrij te maken voor de vakantie (even buitenom dat je partner geen vrij kan krijgen, want dat is gewoon not-done van zijn werkgever & hoort gewoon opgelost te worden. Werkgever is zelfs strafbaar als hij geen ouderschapsverlof zou mogen opnemen. Evt even contact opnemen met het uvw, nadat hij zijn vaste contract heeft ondertekend).
Maar als ik het bekijk van af de 'andere kant', vind ik niet dat zijn kinderen in feite de dupe mogen worden. Dat ze niet naar papa kunnen, omdat papa geen geld heeft. Ik zou daar als moeder van de kinderen ook best pissig van worden om eerlijk te zijn😅 Want dan wordt er in feite van jullie probleem, het hare gemaakt + de kinderen worden achteruit gesteld op hun kleine broertje en de newborn. Op emotioneel gebied naar die kinderen toe, is dat best wel heftig🙈
4 jaar geleden
Ik zag het al tussen de reacties staan. Neem contact op met de gemeente. Zij kunnen jou verder helpen of doorverwijzen. In elke gemeente werkt het namelijk anders.
Zij kijken wie je kan helpen om overzicht te krijgen in jullie situatie en daarbij te kijken wat jullie nodig hebben. Er wordt gekeken wat is jullie draagkracht, wat kun je zelf doen en waar heb je ondersteuning bij nodig.
Trek in ieder geval op tijd aan de bel samen met je partner. Vaak zijn er mogelijkheden waar jullie zelf niet aan hebben gedacht.
Belangrijk is om je partner hier dus ook bij te betrekken. Het gaat immers om het hele gezin.
Succes, als het balletje eenmaal gaat rollen zul je merken dat je er niet alleen voor staat.
4 jaar geleden
Reactie op Baby_K2022
Hey hey, ik ben zelf ambulant begeleider. Dat houdt in dat ik samen met iem ...
Wat een lieve behulpzame reactie 🤍
4 jaar geleden
Ik vind persoonlijk gewoon, dat je bewindvoerder extra geld behoord vrij te ...
Dat klopt helemaal betreft de kinderen. Ze zijn hier gelukkig wel elke maand weekends. Helaas wonen ze niet om de hoek moeder is in het westen gaan wonen met de kinderen en wij wonen daar 2uur en 15minuten vanaf wat betekent dat we met deze benzine kosten al over de 100 euro kwijt zijn voor een weekendje helaas. Ik werk momenteel niet en moeten het doen op het salaris van mijn man. De oudste woont bij ons in en 2 baby's en dan 2 volwassenen. We proberen het zo goed mogelijk te doen maar soms is er financieel niks aan te doen. Mijn man is zo aardig geweest de ex vrouw haar schuld ook op hem te verantwoorden nadat ze uit elkaar zijn gegaan zodat de kinderen niet van 2 kanten worden belast. En het is allemaal lastig want je wilt de andere 6 kids niet tekort doen om financiële redenen maar ik kan ook niet 2 baby's te kort doen en hun maar minder eten en drinken zal moeten geven omdat ze lang in de vakantie moeten zijn.. Zijn hele moeilijke keuzes die je liever nooit wilt mee maken... We hopen op misschien een financiële wonder zodat we 2 kanten niet te kort hoeven te doen. Voor nu is de bewindvoering voorstel de vakantie te halveren ivm hun, aangaven dat bij de rechtzaak ook duidelijk is aangetoond dat vakantie niet halbaar zijn in onze financiële toestand.