9 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dat ook gehad toen ik tijdelijk fulltime kolfde, en het enige wat hielp was mn dochter meerdere keren achter elkaar (dus 3 voedingen ofzo) aan dezelfde borst aanleggen en haar deze goed leeg laten drinken. Opeens was de plek weg, gelukkig, en stemde mijn productie zich beter af aan haar.

3 jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Ik heb dat ook gehad toen ik tijdelijk fulltime kolfde, en het enige wat hi ...
Ik ben bang dat ik een borstontsteking krijg... Mn zoon heeft vannacht goed z'n best gedaan, maar die plek zit er nog. Van alles geprobeerd en gekolfd, maar krijg er ook bijna niets uit gekolfd...

3 jaar geleden

Reactie op Chris5

Ik ben bang dat ik een borstontsteking krijg... Mn zoon heeft vannacht goed ...
Heb je toevallig iets in huis wat je goed kunt verwarmen en over je borst heen kunt leggen? En als je tegelijkertijd kolft wil dit ook nog wel eens helpen

3 jaar geleden

Reactie op Weiland

Heb je toevallig iets in huis wat je goed kunt verwarmen en over je borst h ...
Ik had zo'n elektrische kruik er omheen gevouwen, maar er komt gewoon niets meer uit... krijg n kuur

3 jaar geleden

Tip die ik kreeg van een vriendin met borstontsteking: tijdens het kolven een vibrator aanzetten tegen de harde plek. Die trillingen zouden diep genoeg komen om de blokkade goed te masseren. Het is altijd het proberen waard 馃槄

3 jaar geleden

Hier ook wel eens een harde plek. Ik laat mijn dochter dan echt even extra lang aan die borst liggen, ook al komt er voor mijn gevoel niks meer uit. Ondertussen masseer ik dan met een beste kracht die plek. Werkt tot nu toe goed! Ik controleer ook uit voorzorg na elke voeding of mijn borsten weer soepel en leeg aanvoelen. Zo niet, 'grijp ik meteen in'.

3 jaar geleden

Je kan ook lecithine innemen. Dat adviseerde mijn lactatiekundige mij. Dat zorgt ervoor dat de melk beter kan doorstromen.

3 jaar geleden

Thanks allemaal voor het meedenken! Echt heel fijn! Waarschijnlijk toch geen borstontsteking, maar wel antibiotica in huis voor het geval dat. Kreeg namelijk wel rode vlekken op mijn borst. Ook een lactatiekundige gebeld en mijn zoon nog een keer aangelegd met de tranen over mijn wangen. Waar hij vannacht de boel niet los kon krijgen (en ik ook niet) lukte hem dat nu wel! Lactatiekundige zag het wel vaker, waarschijnlijk kon mijn lijf zich meer ontspannen bij het idee dat er wat aan gedaan werd en is de blokkade opgeheven. Ze vermoed 茅茅n of meerdere verstopte melkklieren. Bijna mijn hele borst was keihard. Nu vaker mijn zoon aanleggen in de hoop het soepel te houden. Hopelijk gaat het goed! Ben er wel erg moe van...

3 jaar geleden

Lactatiekundige zei me dat je die borst idd best laat leegdrinken en/of zelf leegkolft. Ik had het ook in de eerste week. 1 borst was steenhard, met harde pijnlijke plekken die ik niet weg kreeg. Voordien idd eerst masseren, warmte, .. maar dat doe je al zeg je 馃し