9 Reacties

3 jaar geleden

Wassen met Blauwsel is om kwade geesten te verdrijven en tegen het kwade oog. Het is een stukje geloof. Kinderen krijgen van jongs af aan ook een sieraad met Klara, die je beschermt tegen het kwade oog. Homeopathisch of medisch gezien is het niet bewezen😊 (Niet negatief bedoeld, meer als uitleg).

3 jaar geleden

Ik was mijn zoontje ook wel eens met blauwsel. Je breekt een klein stukje af en mengt dit in het badwater. Het water wordt dan blauw en hier was je je kindje in. Je hoeft je kindje nadien niet af te spoelen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Hoi! Ik ben zelf ook Surinaams/Hindoestaans. We gebruiken dit inderdaad tegen onrust/boze oog. Je kunt een heeel klein stukje mengen met het badwater en je baby erin laten baderen

3 jaar geleden

Baby's zijn heel gevoelig voor energieën. Net als met hun weerstand voor ziektes moeten ze ook nog een soort "spirituele" weerstand opbouwen tegen energieën. Dus vandaar die blauwsel. Zelf was ik me baby er af en toe mee, wanneer ik ergens ben geweest, waarbij ik niet een fijne vibe voelde. En ze krijgt altijd voordat ze naar buiten gaat, op bezoek gaat of voordat we bezoek ontvangen een stipje blauwsel. Dit doe ik dan achter haar oor of onder haar voet, op haar hoofdhuid of op haar rug. Soms vergeet ik het wel eens, maar dan heb ik altijd een potje in me luiertas🙈😂

3 jaar geleden

Snap wel waarom je buurvrouw het heeft gegeven trouwens, een stukje extra bescherming voor hem. Maar doe wel wat goed voelt voor jou of course❤️

3 jaar geleden

Mijn vriend is Surinaams en hij was er fel op tegen om blauwsel te gebruiken bij onze zoon (inmiddels 3 maanden). Mijn vriend is erg spiritueel en zegt dat onze zoon op andere manieren al is gezegend en beschermd (bijv dmv meditaties). Blauwsel is een oud traditioneel gebruik, maar zoals met veel oude tradities worden ze simpelweg overgenomen maar is de werking ervan niet bewezen. Blauwsel wordt ook toegevoegd aan witte was om je was witter te maken. Dit was voor mij de doorslag om het niet te gebruiken. Het is een beetje tegenstrijdig als je wel dingen gebruikt als Neutral wasmiddel of producten als bijv Naïf. Ik denk dat het goed is om je af te vragen wat je aan overige spiritualiteit in je (zoons) leven toepast. Ik geloof dat je hem op die manier ook kan beschermen. Als je verder geen spirituele momenten in je dagelijkse leven inlast en je niet bezighoudt met jullie energie / vibraties hoog / schoon houden, dan vraag ik me af of puur een handeling als blauwsel toepassen, echt zin heeft. Als je wel open staat voor spiritualiteit dan zou ik me er gewoon meer in gaan verdiepen. Het kan je (zoons) leven enorm verrijken.

3 jaar geleden

Door zoiets te gebruiken word je kindje occult belast. Ik zou er zeker niet aan beginnen. Misschien dat dit in het begin lijkt te helpen maar de klachten gaan op een later moment hoogstwaarschijnlijk terugkeren en in meerdere mate.