13 Reacties

4 jaar geleden

Hi Janneke, Wij gaan om die reden trouwen. Dat hoeft overigens niet in gemeenschap van goederen. Het is voldoende dat je met elkaar trouwt om automatisch van elkaar te erven. Voogdij kun je ook rechtstreeks via de rechtbank opgeven dus daar heb je geen testament voor nodig. Wil je toch liever een testament opstellen dan hoeft dit niet perse voor de geboorte. Kan ook daarna.

4 jaar geleden

Wij waren van plan om voor die reden nog te trouwen voor de geboorte.. gezien ons uitstelgedrag is dat er nog niet van gekomen maar we gaan dat wel nog doen na de geboorte. Je kan ook eens bij de notaris horen wat de opties zijn, op papier. Er bestaat ook zoiets als een 'beding van aanwas'. Hou er wel rekening mee dat een notaris veel geld kost, ook voor 1 briefje 🙄. Gewoon trouwen bij de gemeente zonder feest ed komt een pak goedkoper 🙈

4 jaar geleden

Om deze reden zijn wij een geregistreerd partnerschap aangegaan :)

4 jaar geleden

Wij zijn getrouwd. Daarnaast hadden we een testament. Dit hebben we recent (ivm komst kleine) volledig herzien. Ook meteen het voogdijschap in op laten nemen.

4 jaar geleden

Reactie op LizBG

En dan is het meteen goed? Wij zijn wel getrouwd maar in gemeenschap van goederen trouwen was toen niet meer standaard gratis maar 800,-. Hebben het toen laten zitten maar nu zijn we het wss alsnog kwijt aan het testament

4 jaar geleden

Reactie op DaphneRory

Hi Janneke, Wij gaan om die reden trouwen. Dat hoeft overigens niet in gem ...
Ah! Dank je! Wij dachten/ hoorden van niet. Maar dan gaan we dat eerst nog even goed uitzoeken. Wij zijn getrouwd maar niet in gemeenschap van goederen omdat dat toen 800 euro erbij was

4 jaar geleden

Wij hebben online via nunotariaat 2 testamenten laten opstellen en moesten €499 betalen. Aanstaande donderdag moeten we bij de notaris tekenen. We zijn niet getrouwd en een samenlevingscontract alleen was niet genoeg ivm zwangerschap vandaar de twee testamenten erbij. Ik zag van de week toevallig ook een artikel in het blad “Wij” over NuNotariaat.. ik zal even een bijlage bijvoegen misschien heb je er iets aan!

4 jaar geleden

Ter aanvulling, wij wilden sowieso maar de notaris gaan ivm het huis dat nu alleen van mijn man (we zeggen nooit meer vriend en vriendin haha) is en hij wilde mij ook eigenaar maken en dit is dan ook geregeld, tevens als Voogdijschap en bewindvoering als ons iets zou gebeuren. Dit wilde we ook laten opstellen bij de notaris zodat alles voor ons dochtertje geregeld is maar dat is nu door die 2 testamenten sowieso allemaal geregeld. In het boekje staat voor gehuwden of geregistreerd partners maar wij hebben deze dus ook moeten nemen omdat als je in verwachting bent of al kinderen hebt een gewoon samenlevingscontract niet genoeg was.. maar dat is voor jullie niet aan de orde heb ik begrepen 😊

4 jaar geleden

Wij zijn getrouwd (niet in gemeenschap van goederen) en laten na de geboorte ook een testament opstellen. Erkenning is dan geregeld, maar andere zaken zoals voogdij al beide ouders overlijden niet. Ook erft je bloedverwant bij een huwelijk voor je partner. Dus stel er zou iets met mij gebeuren, gaat alles naar de kleine uk ipv mijn man. Wij willen hier wel het eea voor op papier zetten, zodat het echt goed geregeld is.

4 jaar geleden

Reactie op LizBG

Wij zijn bij de notaris geweest om een geregistreerd partnerschap bespreken met oog op het regelen van erfenis e.d, maar onze notaris gaf aan dat je alsnog een testament nodig hebt om dit soort zaken vast te leggen. Dus wij hebben er juist voor gekozen om ons bestaande samenlevingscontract aan te houden en daarnaast testamenten te nemen, om hierin alles rondom de erfenis en voogdij vast te leggen

4 jaar geleden

Reactie op DaphneRory

Hi Janneke, Wij gaan om die reden trouwen. Dat hoeft overigens niet in gem ...
Dit klopt niet helemaal. Ik was met m'n ex partner onder huwelijkse voorwaarden getrouwd en wij moesten wel degelijk een testament om te zorgen dat we elkaars erfgenaam werden.

4 jaar geleden

Wij hebben vlak na de geboorte de overdracht van ons nieuwe huis, wij laten dan ook gelijk een testament opmaken. Ook gaan wij trouwen zodat papa dezelfde rechten heeft als ik voor ons kleintje( kun je ook anders regelen maar dat en het erfrecht maakt het mij denk ik wat makkelijker die keuze te maken)

4 jaar geleden

Reactie op Cornelisa

Dit klopt niet helemaal. Ik was met m'n ex partner onder huwelijkse voorwaa ...
Ja ik hoor dus dubbele verhalen..ik ga wel even de notaris bellen en anders een afspraak maken