4 Reacties
4 jaar geleden
passeert de placenta; concentraties in het foetale weefsel zijn ongeveer gelijk aan die in het plasma van de moeder.. Omdat je een urineweginfectie hebt tijdens de zwangerschap wordt er direct overgegaan op dit antibiotica. Amox is antibiotica in breed spectrum en aangezien furabid niet heeft geholpen is de meeste keus bij zwangerschap trimetoprim.. Is veilig te gebruiken
4 jaar geleden
Reactie op Mommy To Be 91
passeert de placenta; concentraties in het foetale weefsel zijn ongeveer ge ...
Ik kan er echt heel weinig over vinden op internet, over trimethoprim. Weinig vrouwen krijgen dit in de zwangerschap. Ik zie wel dat Amoxicilline vaak als 2e keus wordt gegeven. Furabid heeft wel geholpen want na de kuur heb ik mijn urine op kweek laten zetten in het ziekenhuis 5 dagen en was volledig schoon. Dit is een uitgebreider onderzoek dan bij de HA. Ik heb gewoon pech dat ik weer een blaasontsteking heb in zo'n kort tijdsbestek. Je hebt het gelezen op de farmaceutische kompas zie ik. Daar staan ook dingen als "is niet de 1e keus tijdens zwangerschap" "is waarschijnlijk veilig" "wordt gegeven als andere antibioticum niet werken".
Ik heb de huisartsenpost gebeld en de huisarts heeft gekeken. Nergens in mijn dossier te bekennen om welk bacterie het gaat. Weet ook niet of je dat zo snel kunt zien na een kweek van 24u bij de doktersassistente. Die huisarts heeft besloten nog een keer op Furabid over te gaan. Furabid is de 1e keus en passeert in geringe mate de placenta. Zij heeft mijn dossier bekeken en denkt volgens mij hetzelfde als ik: gewoon pech dat ik het weer heb gekregen. Ik voel me hier wel fijner bij en ga na de kuur preventief D-mannose slikken.
4 jaar geleden
Reactie op NicoleDJ
Ik heb Ook blaasontsteking en ik slik inderdaad amoxixcilline. Ik denk dat ...
Zeker niet, maar ik vertrouw niet blindelings op een arts. Een arts maakt eigen keuzes, want als ik naar arts A ga, kan hij dit zeggen en als ik naar arts B ga, kan hij dat zeggen. Tuurlijk hebben zij er voor gestudeerd en diepe respect daarvoor, maar dat betekent niet dat je niet op eigen onderzoek mag uitgaan en vragen mag stellen bij de keus die gemaakt is.
Vandaag de huisartsenpost gebeld en de huisarts heeft mijn dossier bekeken en heeft de keuze gemaakt om toch nog een keer over te gaan op Furabid.