Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik hadden al enkele weken lang een naam voor ons meisje (Flore).
Nu zijn mensen in onze nauwe omgeving en zelfde dorp (twee straten verder) bevallen van een Flore en na lang twijfelen en veel verdriet hebben we toch besloten een andere naam te kiezen. We wilden er ons eerst niets van aantrekken, maar het werd ons toch wat te veel om vrienden en familie al over deze Flore te horen praten.
Ik haalde dus mijn lijstje weer boven en zijn beiden eigenlijk ook echt tevreden over de naam Romée, maar ook Febe vinden we heel erg mooi. Bij de eerste naam had mijn vriend direct het gevoel dit wordt het… en moest ik er wat in komen. Nu twijfelen we beiden heel erg. We hebben al een dag Febe gebruikt voor ons meisje en dan neig ik meer naar Romée. Nu vandaag probeerden we het andersom en neig ik weer terug naar Febe. Ik word gek van mijn gedachten en twijfel.😂
Misschien goed om weten: door deze app kwam ik erachter dat Romée best aan populariteit wint in Nederland.
Wij zijn echter van België, waar deze naam dus nog niet heel erg veel voorkomt.
Sorry voor de lange uitleg, maar wou het toch even verteld hebben.😅
Welke naam zouden jullie kiezen?
Febe of Romée?
Dankjewel om jullie mening te laten horen! ☺️
Waarom geen combi? Febe Romee vind ik ook mooi.
Voorkeur gaat wel uit naar Febe overigens 😊
Vervelend dat je Flore niet kan gebruiken. Ook een heel mooie naam geweest.
Ik vind Romée heel mooi en origineel! Maar als Flore voor jullie dé naam was zou ik me daar bij houden! Als het goed voelt moet je niet veranderen. Maar hoe dan ook; Romée! 🙂❤️
Oh vind beide leuk! Snap je twijfels wel. Dat heb ik met de 2 jongensnamen waar we tussen twijfelen.
Is er een naam dat beter klinkt met jullie achternaam? Wellicht helpt dat nog in je keuze?
Ik vind Romée erg leuk, maar Febe ook. Ik zou Fébe dan wel met het streepje op de é schrijven denk ik. Echt helpen kan ik je dus niet merk ik al 😅
Hoe spreek je de naam Febe uit?
Hier in Nederland heb ik deze naam nog niet voorbij zien komen. Lijkt op Phoebe (fiebie) of Febo (fébó), maar ik denk eerder aan Fè-bu. Of is het zoals hierboven dat het Fébe is?
Romée komt vaker voor. Ook heel leuk
Jammer van jullie eerste naam, Flore. Dat is een hele leuke naam. Ik weet niet zo goed hoe je Febe uitspreekt? Ik zeg nu zelf Feebie, maar ik lees hieronder ook Feebu.
Wat jammer ik vind Flore een prachtige naam! En die van jullie is niet te vergelijken met de ander! Een half jaar voor ons eerste meisje Juliette werd geboren werd een kindje in de familie van mijn vriend geboren met je raad het al een meisje Juliette. Was er mega erg van ontdaan en over alles getwijfeld maar toch samen besloten dat dit de naam was vanaf dag 1! en geen seconde spijt van
Helaas ziet mijn vriend het echt niet meer zitten om haar nog Flore te noem ...
Misschien kun je mij verhaal vertellen maakt het nog iets los! Anders altijd eigen gevoel volgen samen is het belangrijkste maar vind het echt vervelend voor jullie💕dikke kus