19 Reacties

4 jaar geleden

Dat klinkt wel realistisch dat ze Love zullen zeggen. En als je er een -y achter zet? Lovey/Lovéy

4 jaar geleden

Of een w ipv v

4 jaar geleden

Lovée?

4 jaar geleden

Als je Lové schrijft dan spreek je dat toch gewoon uit als Lovee? Enige is dat ze het vaak zal moeten spellen, but don't we all?

4 jaar geleden

Ik vind jullie schrijfwijze en sowieso het idee erg mooi. Ik zou het inderdaad ook gewoon uitspreken als Lovee want zo spreek je de é nou eenmaal uit..

4 jaar geleden

Ik vind het mooi, toen ik het las dacht ik gelijk aan de uitsprak lovee! Maar ik snap je twijfel wel..

4 jaar geleden

Ik las het gelijk als lovee, vanwege het streepje op de é. Als het love zou zijn op z’n engels zou je het streepje wel achterwege hebben gelaten toch😊 Hele leuke en originele naam trouwens!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, blijft toch lastig. In een mail adres of bijvoorbeeld als profielnaam bij Instagram kun je ook geen é gebruiken dus zal er altijd gewoon love staan. Wij vinden Vive ook een hele mooie naam dus gaan nu nadenken welke van deze twee het gaat worden

4 jaar geleden

Onze dochter gaat ook zo heten 🤭

4 jaar geleden

Ik zag net Lovae voorbij komen. Zelfde uitspraak, andere spelling

4 jaar geleden

Reactie op ecn

Ik zag net Lovae voorbij komen. Zelfde uitspraak, andere spelling
Wauw, prachtig! Bedankt voor de tip

4 jaar geleden

Onze dochter gaat ook zo heten 🤭
Zo mooi hè😊

4 jaar geleden

Nog even jullie mening nodig.. heb de schrijfwijze Lovae met mijn partner overlegd en hij zegt dat mensen het dan als Lova gaan uitspreken. Ik denk zelf wel met de e klank. Hoe zouden jullie het uitspreken als je Lovae leest?

4 jaar geleden

Nog even jullie mening nodig.. heb de schrijfwijze Lovae met mijn partner o ...
Met de eee klank inderdaad, ik vind het een prachtige naam!

4 jaar geleden

Ik zou Lovae als Lovee uitspreken. Vind t heel mooi geschreven zo

4 jaar geleden

Ik zou uitspreken als Loveej. Heb je al eens gedacht aan de spelling Lovée?

4 jaar geleden

Ik zou zelf met Lovae, Lovee zeggen Met Lové, merk ik dat als ik snel lees ik wel love lees en moet hem nog een keer lezen en dan denk ik oh, Lovee Wij hebben ook een naam die eindigt op ae, dus ook ee en ik maak me daar echt geen zorgen over dat het fout gaat. Ik vind de schrijfwijze van Lovae ook mooier.

4 jaar geleden

Reactie op Esmee A

Ik zou uitspreken als Loveej. Heb je al eens gedacht aan de spelling Lovée? ...
Ja ook aan gedacht inderdaad aan Lovée alleen als je bijvoorbeeld een mail adres hebt of iemand zoekt het niet om dat streepje op de e te schrijven heb je weer Lovee. Haha wat een dilemma😆 ga m'n partner toch maar overtuigen van Lovae want vind die schrijfwijze ook echt heel mooi

4 jaar geleden

Wat een mooie naam!!! Ik bemoei me even met de schrijfwijze ;) In het Latijn spreek je de "ae" trouwens uit als /aj/. Ik lees daardoor de schrijfwijze "Lovae" als /Lovaj/. Maar in het Nederlands mag het wel als /ee/ geloof ik. Het zou wel verwarrend kunnen zijn in ieder geval. Lovée is ook een optie. Bij Lové snap ik de verwarring met Love. Lovey zou ik uitspreken als /Lovvie/ Ik stem dus voor Lovée 😊 Succes met kiezen!