30 Reacties

3 jaar geleden

Je mag ze niet inbakeren na een vaccinatie ivm koorts 1e keer veel geslapen en lichte verhoging 2e keer hele middag hangerig, huilerig, flinke koorts savonds en na een zetpil ging hij slapen.

3 jaar geleden

Afgelopen woensdag is onze zoon van 14 weken gevaccineerd. Hij was daarna huilerig en duidelijk niet in zijn hum. Zijn temperatuur liep op maar eigenlijk nog voordat het koorts was heb ik hem paracetamol gegeven en daar knapte hij erg van op. Hij heeft ook veel geslapen daarna.

3 jaar geleden

Ah ja! Hier was ze heel zielig. Wou veel bij mij liggen en je kon goed merken dat ze zich echt niet lekker voelde. Pijn aan haar beentjes. Haha Consultatiebureau gaf aan dat je bij een beetje verhoging geen zetpil hoeft te geven. In de avond schoot het omhoog en heb ik haar toch een zetpil gegeven. Nacht goed geslapen en de volgende dag lichte verhoging maar in de avond al weer koorts vrij! Ik had de hele dag en de dag erna niks staan zodat ik lekker met haar op de bank/bed liggen. Succes met je kleintje 👶🏼!

3 jaar geleden

Reactie op kayltje

Je mag ze niet inbakeren na een vaccinatie ivm koorts 1e keer veel geslape ...
Nee klopt maakte me al zorgen want hij slaapt nooit zonder inbakeren. Maar nu gelukkig wel gelukt.

3 jaar geleden

Reactie op jacqi

Ah ja! Hier was ze heel zielig. Wou veel bij mij liggen en je kon goed merk ...
Aah goshh zo een vaccinatie is ook geen pretje. Nou mijn ventje ligt hier te gieren en lachen en druk te doen met zijn handjes en beentjes haha. Net wel even getempt was 37.5 dus denk dat de verhoging er aankomt.

3 jaar geleden

Mijn dochter leek heel happy tot 3 uur naar de vaccinatie. Toen begon ze ontroostbaar te krijsen en dit stopte pas na een zetpil. Toen heeft ze lekker een uurtje tegen mij aan gelegen en daarna ging het wel weer!

3 jaar geleden

Mijn dochter leek heel happy tot 3 uur naar de vaccinatie. Toen begon ze o ...
Precies mijn ervaring!

3 jaar geleden

Mijn dochter leek heel happy tot 3 uur naar de vaccinatie. Toen begon ze o ...
Same! 🙋🏼‍♀️

3 jaar geleden

Hier na vandaag beetje kreunend op mij gehangen.. temp liep snel op naar 38,5 gedoucht, geslapen en volgens meter is het alweer 37,7 maar dat geloof ik niet Veel drinken en slapen.

3 jaar geleden

Onze kleine huilde heel even bij de prikjes en daarna alweer lachen. In de wagen naar huis in slaap gevallen en verder de uren er niets meer van gemerkt

3 jaar geleden

Reactie op christina M

Onze kleine huilde heel even bij de prikjes en daarna alweer lachen. In de ...
Dit kon mijn bericht zijn! Mezelf helemaal bang gemaakt met hoe overstuur hij zou worden en de hele dag zou huilen. Maar niks aan de hand.

3 jaar geleden

Reactie op Fennx3

Dit kon mijn bericht zijn! Mezelf helemaal bang gemaakt met hoe overstuur h ...
Trotsss😁 kleine bikkeltjes🥰

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft nu een 2 en 3 maanden prik gehad en bij de laatste moest ze echt vreselijk huilen en erg overstuur en daarna heeft ze ook uren achtereen geslapen. Ook uitzonderlijk lang zeg maar. Maar de dag erna was alles weer goed

3 jaar geleden

Dinsdag gekregen bij 3 maanden. In de avond was hij huilerig en lichte koorts had hij.

3 jaar geleden

Ik voel me heel stom, maar mijn dochter krijgt maandag haar 2e vaccinatieronde en eigenlijk voelt het helemaal niet goed... De manier waarop ze huilde bij de prikjes brengt me nog steeds de rillingen als ik eraan denk, en het sufste: sinds de vaccinatie slaapt ze 's nachts slecht. Ik weet ook wel dat dat niks met elkaar te maken heeft, maar ik word er een beetje bijgelovig van... Komt nog bij dat mijn familie nogal antivaxx is en me de hele tijd vraagt om aub niet te vaccineren, waardoor ik nóg onzekerder word... :(

3 jaar geleden

Onze dochter was een beetje suf en slaperig de dag na de vaccinatie en een avond koorts gehad (38.0) een zetpil gegeven en daarna rustig geslapen. Precies hetzelfde met mijn oudste😇

3 jaar geleden

Ik voel me heel stom, maar mijn dochter krijgt maandag haar 2e vaccinatiero ...
Ah wat naar dat je zo twijfelt! Uiteraard ligt de keuze bij jezelf, maar de ziektes waar ze voor gevaccineerd worden zijn echt wel ernstig als ze ze krijgen! Sommige ziektes, zoals polio, komen gelukkig niet meer veel voor (door de vaccinaties!), maar hepatitis B nog behoorlijk veel. Zo'n besmetting kun je relatief makkelijk in je leven oplopen en uiteindelijk, wanneer het chronisch is, kan er leverkanker ontstaan. Of difterie wat hier bv niet veel voorkomt, maar in het buitenland wel weer. Lijkt mij persoonlijk niet relaxed als je altijd weet dat er een kans is. Maar uiteraard betaald iedereen voor zichzelf welke keuze je maakt, maar misschien goed als je onzeker bent om je echt in de ziektes te verdiepen! Dat helpt miss om een juiste keuze te maken😊 Je merkt dat sinds covid mensen heel argwanend zijn voor alle vaccinaties, maar sommige kunnen echt levensreddend zijn. Mogelijk dat nu door covid ook meer moeders hun baby's niet meer vaccineren, waardoor er in de toekomst weer meer van deze ziektes zullen voorkomen.

3 jaar geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Ah wat naar dat je zo twijfelt! Uiteraard ligt de keuze bij jezelf, maar de ...
Dank je voor je reactie! We willen inderdaad gewoon niet dat ze die ziektes krijgt, hebben zelf de vaccinaties ook gehad en ik heb zelf de 22 weken prik gehaald, maar pfff. Zie zo op tegen dat zielige hoopje baby morgen, terwijl ze nu zo lekker ligt te spelen 🙈

3 jaar geleden

Dank je voor je reactie! We willen inderdaad gewoon niet dat ze die ziektes ...
Ja het is ook mega sneu! Mijn dochter is woensdag weer aan de beurt en gelukkig gaat mijn man🙈 Vorige keer huilde ze ook even heel intens, gelukkig wel kort! Ik vond het vooral sneu om haar daarna zo koortsig en stil te zien. Maar ik denk dan maar ik doe het voor haar eigen bestwil 🍀. Ik werk zelf in de zorg en had laatst een prikaccident, prikte me met een naald van een cliënt. Ik moest een noodnummer bellen voor overleg en daar vertelde die verpleegkundige ook dat mensen vaak bang zijn voor bijv HIV, maar dat hepatitis B bv veel gemakkelijker over te dragen is en ook vaker voorkomt. Dan ben ik toch wel blij dat mijn dochter daarvoor gevaccineerd is😊

3 jaar geleden

Ik neem altijd de tube van VSM mee val en stoot creme. Deze breng ik na de prikjes aan op de huid dat verlicht het iets.