27 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb ook de hele zwangerschap al veel last (jeuk) in dat gebied, ook richting kont. Denk iets hormonaals. Ik ben al bij de dokter geweest en heb toen een zalfje gehad maar de jeuk blijft helaas. Ik word er gek van en ik vind het ook een erg vervelend gevoel zo richting de bevalling. Er gaat daar in dat gebied al zoveel gebeuren.
Meer mensen die hier last van hebben en tips hebben?
4 jaar geleden
Ik heb ook de hele zwangerschap al veel last (jeuk) in dat gebied, ook rich ...
Jeuk heb ik dus ook, word er helemaal gek van. Ook naar de huisarts geweest en die wist niet wat het was, zalfje tegen eczeem en schimmeldodend gekregen maar daar werd het alleen maar erger van. Nu werkt alleen een warm bad/douche en beetje sudocreme. Ga toch maandag weer terug om te vragen voor iets nieuws.
4 jaar geleden
Wat betreft schimmelinfectie zou ik even langs huisarts gaan, dan krijg je zo'n capsule die je een nacht in moet doen en dat behandeld het meestal prima.
4 jaar geleden
Reactie op Gaia-Enola
Jeuk heb ik dus ook, word er helemaal gek van. Ook naar de huisarts geweest ...
Ik heb echt precies hetzelfde, heb jij het ook bij vagina en anus? Ga ook maar weer bellen, maar wil ook niet eindeloos smeren met hormooncreme die vervolgens niet werkt.
4 jaar geleden
Ik heb echt precies hetzelfde, heb jij het ook bij vagina en anus? Ga ook m ...
Ja bij ingang vagina en dan doorlopend richting anus idd. Echt vreselijk!
4 jaar geleden
Reactie op Gaia-Enola
Ja bij ingang vagina en dan doorlopend richting anus idd. Echt vreselijk!
Wel fijn om herkenning te vinden, ik heb het nog niet veel gelezen.. wel heel vervelend voor jou natuurlijk! Ik krap het soms echt stuk en dat vind ik weer een naar idee voor de bevalling, bang dat ik daardoor de huid al stuk maak en totaal uitscheur.
4 jaar geleden
Wel fijn om herkenning te vinden, ik heb het nog niet veel gelezen.. wel he ...
Ik moet zeggen dat jij ook de eerste bent waarbij ik het hoor! Online echt alles lopen opzoeken in de hoop te vinden wat het was, huisarts weet het ook niet dus schiet echt niet op. Het krabben doe ik inmiddels minder, ik probeer er nu op te tikken/indrukken omdat die wondjes het idd nog erger maken. Ik denk wel dat die kleine wondjes los staan van uitscheuren hoor, dat komt vast goed!
4 jaar geleden
Reactie op ANEQ
Sudocreme droogt juist uit dan kan je beter vaseline smeren blijft ook lang ...
Klopt maar van vaseline gaat het dus jeuken en van de sudocreme niet. Dus dat uitdrogen helpt blijkbaar juist,tenminste bij mij. Inlegkruisje gaat het ook weer van jeuken, echt alle merken/ soorten al geprobeerd.
4 jaar geleden
Reactie op Gaia-Enola
Ik moet zeggen dat jij ook de eerste bent waarbij ik het hoor! Online echt ...
Ik gebruik deze zalf als ik erge jeuk heb. Ik smeer het alleen aan de buitenkant breng het niet in. Dit werk bij mij prima. Krijg er echt minder jeuk van.
Wat ik nog wel aldoor heb (de gehele zwangerschap al) is dat mijn afscheiding echt groen is soms en erg veel kan echt niet zonder inleggers lopen. De laatse weken heb ik zelf tena lady omdat als ik moet niezen zo in mijn broek plas🙈😆 ik hoop dat jullie er wat aan hebben wij zijn echt niet de enige hier mee. Maar die jeuk is verschrikkelijk

4 jaar geleden
Bij mij helpt het om dagelijks met water te spoelen, regelmatig inlegkruisje vervangen en zonder ondergoed te slapen.
Daarnaast ga ik ook een paar keer per week in bad met magnesiumzout. Geen idee of dat helpt (is iig voor mijn onrustige benen wel heel fijn), maar sindsdien minder ruikende en korrelige afscheiding en jeuk.
4 jaar geleden
Als het zo hardnekkig is, is alleen aan de buitenkant behandelen met een zalf of crème niet genoeg. Dat is dan zeg maar dweilen met de kraan open. Zal dan een combi behandeling moeten worden met vaginale capsules (daar zit vaak de bron) en dan de crème voor de buitenkant.
Ik had zelfs een "kuur" van 7 dagen achter elkaar zo'n inwendige capsule moeten doen, omdat het ook zo hardnekkig was. Terwijl zo'n capsule officieel een eendaagse kuur is.
Sindsdien is het over, geen jeuk meer gehad.
Had ook begrepen dat als je vaginale schimmel hebt tijdens de bevalling, de baby waarschijnlijk ook schimmel zal hebben/krijgen vlak na de geboorte. Denk dat dat zich uit in spruw, maar weet niet zeker.
4 jaar geleden
Ik heb ook de hele zwangerschap al veel last (jeuk) in dat gebied, ook rich ...
Ik heb een goede tip voor je. Oogzalf. Mijn huisarts heeft extra interesse in gynaecologie en zij weet dat gynaecologen oogzalf voorschrijven. Ik heb dat vorig jaar ook gekregen. Ik had eerst altijd jeuk! Na een paar dagen smeren, jeuk weg. Ik wist niet wat me overkwam. Drie vriendinnen van mij hebben op aanraden van mij ook oogzalf gevraagd bij hun huisarts. Die waren er allemaal niet bekend mee, maar wilden het best voorschrijven en proberen. Bij hun ging het ook allemaal over. Als je wil, kan ik er een foto van maken. Heb nog wel tube liggen
4 jaar geleden
Reactie op Hesba
Ik heb een goede tip voor je. Oogzalf. Mijn huisarts heeft extra interesse ...
Joh wat apart! Ik ben wel heel benieuwd, als je weet hoe het heet of een foto hebt. Heel graag!
4 jaar geleden
Reactie op Hesba
Ik heb een goede tip voor je. Oogzalf. Mijn huisarts heeft extra interesse ...
Hey, kun je er toevallig nog een foto van maken? Met mijn huisarts kom ik niet echt verder namelijk.