36 Reacties

2 jaar geleden

Paspoort voor je kind is heel belangrijk, mocht je die nog niet hebben. Wij vonden een buggy die ook in het vliegtuig mag ideaal, scheelt heel veel tilwerk met de kleine! Verder goed bekijken hoe het qua eten daar is en hoe jullie kind is. Anders potjes olvarit meenemen of daar kopen. Tablet voor vliegreis is hier altijd genoeg geweest. Veel flimpjes downloaden en erop zetten en wat simpele spelletjes.

2 jaar geleden

Reactie op Inge275

Paspoort voor je kind is heel belangrijk, mocht je die nog niet hebben. Wi ...
Aah handig! Bedankt voor de tip. Welke buggy hebben jullie? Wij hebben nu alleen een grote kinderwagen.. 👀

2 jaar geleden

Een draagzak! Ideaal als je wel je buggy afgeeft bij de gate. Dan kan ze op curaçao tot de bagage daar in. En op een wandeling is dat ook heeeel fijn.

2 jaar geleden

Wij hebben de paraplu buggy van qute. Wel heel handig. De kap kan enorm ver naar beneden. Ideaal voor slaapjes.

2 jaar geleden

De joolz Aer buggy mag mee het vliegtuig in. Voor in het vliegtuig kleine speeltjes en eventuele kleine cadeautjes inpakken die je kan geven als ze onrustig is. (Raam)stickers, vinger poppetjes, klein setje Duplo, (kleur)boekje etc. Genoeg snacks/eten mee. En voor in de zon fijn uv pakje en (zwem)pet. Scheelt ook weer hoop smeren.

2 jaar geleden

Ohja en ik weet niet met welke maatschappij je vliegt? Maar wij hebben toen op t vliegveld gevraagd of er nog stoelen vrij waren in het vliegtuig zodat we een extra stoel vrij hadden waar onze dochter kon zitten en filmpjes kijken. Scheelt ook een hoop😅

2 jaar geleden

Reactie op Em2021

Ohja en ik weet niet met welke maatschappij je vliegt? Maar wij hebben toen ...
Inmiddels geboekt. Met KLM.... Goede tip! We kunnen volgens mij een maand vooraf ook plaatsen reserveren, dacht zelf aan achter dat tussenschot met meer beenruimte. Hopelijk zijn niet alle stoelen bezet. Helaas gaan we wel in het hoogseizoen 😬

2 jaar geleden

Reactie op Violetsareblue

Inmiddels geboekt. Met KLM.... Goede tip! We kunnen volgens mij een maand ...
Op de rijen achter het schot met de extra beenruimte kun je een wiegje reserveren. Die hangen ze dan aan dat schot! Het “nadeel” van die stoelen is alleen dat de armsteunen niet omhoog kunnen en de stoelen wat smaller zijn. Dit omdat de tafeltjes en tv schermpjes daar in zitten. Draagzak is idd ook altijd handig. Mocht je bijv een buggy hebben die bij de gate afgegeven moet worden. Soms moet je hem bij aankomst dan ophalen bij de bagageband ipv dat ze hem bij de gate terug zetten.

2 jaar geleden

Inmiddels geboekt. Met KLM.... Goede tip! We kunnen volgens mij een maand ...
Leuk!!☺️ wij vlogen toen ook met KLM en de heenweg hadden ze er al rekening mee gehouden en de terugweg hebben we het op het vliegveld gevraagd en hebben ze ons gewisseld met een andere passagier. Ze waren echt heel behulpzaam en vriendelijk. Maar dan moet je inderdaad wel geluk hebben dat er nog stoelen vrij zijn. Wat sommige ook doen is een stoel aan het raam en een stoel aan het gangpad reserveren. In de hoop dat niemand de middelste reserveert, maar dat is wel een risico😬

2 jaar geleden

Op de rijen achter het schot met de extra beenruimte kun je een wiegje rese ...
Ohhh, ik wist dat niet van de armsteun en smallere stoelen... dat lijkt me dan ook weer niet echt fijn 🧐 Iets om even over na te denken! Ik vraag me ook af of ze dan nog in zo'n wiegje past? 😅 Onze draagzak gaat zeker mee!

2 jaar geleden

Reactie op Em2021

Leuk!!☺️ wij vlogen toen ook met KLM en de heenweg hadden ze er al rekening ...
Relaxed! Ik zal in ieder geval eens informeren vooraf of ze al iets kunnen betekenen. Fijn dat ze zo behulpzaam waren 😃 Haha OMG, ik weet niet of ik dat risico durf te nemen. Stel dat er wel iemand komt te zitten, ben je echt de sjaak. 🤣Anderzijds zou die persoon dan denk ik wel op z'n minst willen switchen naar raam/gangpad zodat we toch naast elkaar kunnen zitten.. niemand wordt er vrolijk van om tussen ons in te zitten gok ik 🤭

2 jaar geleden

Relaxed! Ik zal in ieder geval eens informeren vooraf of ze al iets kunnen ...
Dit doe ik zo vaak, die persoon in het midden wil toch niet in het midden... Maar bij sommige maatschappijen kun je niet een stoel er tussen laten. Valt mij vaak wel op dat ze proberen (last minute, in het vliegtuig) om ouders iets meer ruimte te geven als er ruimte over is. Als het vliegtuig vol zit heb je pech, dus zeker speciale rij boeken!

2 jaar geleden

Relaxed! Ik zal in ieder geval eens informeren vooraf of ze al iets kunnen ...
Hahaha nee ik heb t ook nog nooit gedaan. Maar lijkt mij inderdaad ook wel dat diegene dan wel wil ruilen. Vooral als ie tussendoor anders je kind op schoot krijgt als je met je partner moet switchen🤣

2 jaar geleden

Reactie op Em2021

Hahaha nee ik heb t ook nog nooit gedaan. Maar lijkt mij inderdaad ook wel ...
Ik zie het echt al helemaal voor me 🤣🤣

2 jaar geleden

Wij zijn vorig jaar geweest naar Curaçao met mijn dochtertje in Augustus 😍 Ik zal het middenpad nemen, minste herrie van het vliegtuig en makkelijk uitlopen. Wij hadden een oude kinderwagen mee, voor het vliegtuig instappen afgegeven. Vergeet de maxi cosi niet waarschijnlijk ga je veel met de auto weg. Trouwens wel erg hobbelige wegen daar, super slecht 😂😂 O en die muggen kunnen een ziekte overbrengen, kleine kans maar toch, en zijn erg brutaal dus zal zeker een muggennet ook voor overdag gebruiken over de kinderwagen. En iets tegen de muggen, je hebt van die stickers schijnen goed te werken... Verder was het een fantastische reis😍😍😍

2 jaar geleden

Zijn er toevallig nog mama's die al een digitaal paklijstje hebben gemaakt voor de vakantie en die hier willen delen? 😊 Ik ben natuurlijk weer bang dat ik iets vergeet 🤭

2 jaar geleden

Kleine opmerking: houd er rekening mee dat je kindje echt last gaat hebben van het tijdverschil. Toen wij er (kinderloos) waren, was er een stel in het resort dat steen en been aan het klagen was dat hun kindje van 15 maanden midden in de nacht klaar wakker was en ze nauwelijks hadden kunnen slapen. Oh en een ander stel zat op het strand in de brandende zon (en die brandt hard!) met een krijsend oververhit kind van ik denk een maand of 8 die niet meer in de buggy wilde zitten, maar er is bijna geen schaduw onder die palmbomen. Dus ik zou een schaduw/uv-tentje meenemen als je naar het strand gaat. De muggen zijn inderdaad brutaal en vooral actief in de schemering. Ga dus niet op dat tijdstip ergens eten of op het strand zitten. En over eten gesproken, ze zijn daar heel erg gericht op vlees/vis en groente is super duur of in hele kleine hoeveelheden. Afhankelijk van hoe lang je gaat zou ik een paar potjes meenemen zodat je kindje in ieder geval wat groente binnenkrijgt. Paar toeristische tips: probeer sowieso de bananensoep, ga voor een rondleiding naar de blue curaçao distilleerderij (zorg dat er zo min mogelijk mensen auto hoeven te rijden), reserveer bij de gouveneur op het balkon, probeer zeker de verse smoothies die ze langs de kant vd weg verkopen en sla plasa bieu ook niet over. Fijne vakantie!

2 jaar geleden

Reactie op Pluis01

Kleine opmerking: houd er rekening mee dat je kindje echt last gaat hebben ...
Dankjewel voor de tips! Wij zijn altijd juist erg meegaand en kijken naar wat onze dochter nodig heeft. Sowieso niet de hele dag bakken in de zon 🥵 en met niet slapen hebben we al een jaar lang ervaring 😅 We gaan het zien! ✅️muggenstickers & klamboe ✅️UV-tent ✅️Potjes

2 jaar geleden

Wij zijn net terug uit Mexico, heen 14 uur gevlogen en terug 9 uur. Je maakt geen vrienden tijdens zo’n vlucht, maar het is prima te doen en je krijgt er mooie herinneringen voor terug. Wij vlogen met TUI en daarbij kreeg onze dochter geen eten vanuit het vliegtuig, dit moesten wij dus zelf meenemen. Hierin vond ik de zakjes van Ella’s kitchen heel handig, de 6+ maanden zakjes hebben namelijk net zo’n vorm als knijpfruit. Niet helemaal qua leeftijd wat bij ze past, maar in het vliegtuig vond ik dit toch een stuk makkelijker eten geven dan met een lepeltje. Op de terugweg zaten wij helemaal achterin het vliegtuig op 2 stoelen naast elkaar, naar deze stoelen was een kleine ruimte waar onze dochter kon spelen, vonden wij ideaal. Raamstickers waren bij ons trouwens een uitkomst, maar dit verschilt uiteraard per kind. Filmpjes geeft die van ons namelijk (nog) niets om. O ja, neem twee knuffels mee voor als je er een kwijt raakt (zoals wij🥲). Qua tijdsverschil viel het ons alles mee. S nachts werd ze soms wakker, maar met veel kroelen en soms een extra flesje sliep ze daarna ook door. Overdag hebben wij haar iedere keer na 1,5 uur wakker gemaakt om haar sneller in een ‘normaal’ ritme te krijgen. Verder vooral lekker genieten, je gaat vast geweldige herinneringen maken!

2 jaar geleden

Wij zijn eind april geweest, met dagvlucht heen en avond/nacht terug. Heenvlucht heeft ze nauwelijks geslapen maar vooral heel veel mensen gekeken en plezier gemaakt. Terug ging ook best goed, vooral gezorgd dat we voldoende warm water voor flesje (hadden een klein thermosfles en warm water bij horeca op vliegveld gevraagd) en veel snackjes. Filmpjes van Netflix vantevoren gedownload. Tijdsverschil ging goed, eerste dag wakker gehouden tot bedtijd (lekker nog in zwembad spelen) en daarna sliep ze stiekem beter dan thuis 😅 Ze zijn op Curaçao gek op kinderen, ons kindje is geen aandacht tekort gekomen. Meer dan genoeg vers fruit, wij deden als avondeten vaak een potje die we in appartement alvast gaven en dan gingen we naar restaurant met haar in de buggy (hadden meerdere restaurants op resort). Als we naar een ander strand gingen, gingen we wel vaak bijtijds om zeker een parasol te hebben. Een tip als het nog past in je koffer, een mini opblaaszwembadje. Kan de kleine lekker in water spelen bij je strandbedje. Verder zijn daar gewoon goed gevulde supermarkten waar je ook knijpfruitjes etc kan kopen (zelfs AH en Spar). Zou ook vast wel potjes voeding zijn maar zelf toen niet voor gekeken