12 Reacties

3 jaar geleden

Zeker een fase & kan wel degelijk de tandjes alsnog zijn hoor! Maar hier liet ik ons zoontje gewoon gaan. Wil hij iets niet eten, dan eet hij het niet. Ik bied m dan wat meer fles aan of geef m in ieder geval iets van (griekse) yoghurt, zodat die wat binnen heeft. Wij proberen iets 3x keer, wil hij het niet dan houdt het dus op. Gaan er geen gevecht van maken, dat werkt alleen maar averechts

3 jaar geleden

Reactie op mvroegh

Zeker een fase & kan wel degelijk de tandjes alsnog zijn hoor! Maar h ...
Ja ik doe hetzelfde, ga er geen probleem van maken... Ik blijf het maar gewoon aanbieden en hopelijk komt het wel weer!

3 jaar geleden

Hier sinds kort (nu 9,5 maand) ook heel kieskeurig wat betreft het avondeten. Ik merk dat ze alles zelf wil doen en haar lipjes stijf op elkaar houdt voor de lepel die ik aanbied 😅 Het zelf eten vind ze dan wel weer leuk en eet ze eigenlijk alles wel

3 jaar geleden

Jade eet ook ineens bijna niks meer. Meer melk en we maken er geen probleem van, zal vanzelf wel weer goed komen 😊

3 jaar geleden

Hier ook! Hij moet weer enorm kokhalzen om alles en vaak naderhand zelfs overgeven🥴 met fruit dan weer geen problemen, alleen bij het avondeten

3 jaar geleden

Reactie op BlissfulMara

Ja ik doe hetzelfde, ga er geen probleem van maken... Ik blijf het maar gew ...
Het beste wat je kan doen! Wellicht helpt afleiden met een speeltje of iets? En anders is het inderdaad echt gewoon blijven aanbieden en gaat ze het vanzelf weer eten 😊

3 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal 🫨 hoofd wegdraaien en lepel wegslaan terwijl hij voorheen alles lustte

3 jaar geleden

Ik heb dit sinds kort ook, ik ontdekte dat het dus ALTIJD op de momenten is dat ze iets anders te eten krijgt dan wat wij eten… meestal probeer ik wel hetzelfde te maken en dan voor haar zonder zout maar als ik een keer pizza of iets dergelijks eet lukt het niet. Vandaag eten we patat dus voor haar maak ik dan zoete aardappel patatjes en dan hopen dat ze niet doorheeft dat het iets anders is! Hahaha.. herkent iemand dit ook?

3 jaar geleden

Hier ook! Ze neemt wel enthousiast happen (zolang ze iets zelf vast mag houden) maar trekt daarna een vies gezicht en spuugt het weer uit... Alleen brood met avocado en sojakwark krijg ik er een beetje normaal in haha

3 jaar geleden

Hier een soort van semi oplossing gevonden: geduld. Als wij ons eten ophebben en zij het meeste op de grond gegooid heeft, dan eet ze opeens braaf de laatste 20% wel op.... maar dan zitten we wel dus 20 min langer aan tafel 🥴 Misschien zit er indd een link naar dat ze hetzelfde wil eten als ons? Echt puzzelen!

3 jaar geleden

Hier dus precies hetzelfde. Kleine at 's avonds echt alles. Als ouders natuurlijk super trots! En nu bijna niks meer. Lippen stijf op elkaar en heel soms 1 hapje als ie zelf de lepel mag vasthouden (maar dan belandt het gros op de grond). We hebben zo'n stoom/mix machine van Philips waar je zelf eten mee kan maken, was echt een groot succes. Hadden tal van verschillende soorten avondeten voor hem/ Gooiden vandaag dan toch maar een potje olvarit in de magnetron en die verslindt ie vervolgens wel..... Tis wat met die baby's.

3 jaar geleden

Hier is de fase weer over hoor! Alles gaat er weer met groot gemak in 😅🤣