29 Reacties
4 jaar geleden
Ameen.
32 weken zwanger op dit moment.
Ik heb symptomen van zwangerschapsdiabetes, waardoor ik niet kan vasten. Wordt vandaag getest in sha Allah.
Anders had ik wel geprobeerd om te vasten.
Ik denk dat dezelfde tips gelden als voor iemand die niet zwanger is. Veel water drinken, geen snelle suikers, vooral erg gezond. En indien mogelijk in kleine porties eten, meerdere momenten. Niet enkel met iftar een grote maaltijd en met suhoor. Vergeet ook extra vitamines en mineralen niet te nemen.
Als je merkt dat je lichaam meer nodig heeft, zou je om de dag kunnen vasten.
Voor de baby is het onder normale omstandigheden geen probleem, die krijgt voeding vanuit je voorraad.
Moge Allah het voor je vergemakkelijken. Ameen🌹
4 jaar geleden
Bijna 29weken zwanger en tot nu toe alle dagen gevast. Het gaat super! Ik sta wel altijd op met suhoor om wat te eten, op deze manier kan ik de dag door. Verder niet echt specifieke tips, moge Allah swt onze vasten accepteren.
4 jaar geleden
Ik heb de eerste 2 dagen gevast, het ging heel goed.
Nu zit het zo dat ik wel eens 1x in de week of 2 weken moet overgeven en dat was dus zondagnacht het geval. Dan kies ik ervoor om de maandag dus niet te vasten en dinsdag ook niet zodat mijn maag ff goed kan bijkomen😁 vandaag vast ik weer wel.
Ik zou zeggen kijk hoe je je voelt en luister vooral niet naar andere die zeggen dat je moet vasten of juist niet moest vasten. Tegen mij zegt iedereen niet vasten is niet goed, Maar als het schadelijk was geweest dan zou het sws verboden worden in de islam ipv het zelf laten kiezen wat je wilt.
4 jaar geleden
Reactie op baby p-24
Beter niet vasten als je zwanger bent lijkt mij, ook al is het heel mooi da ...
Klopt ik had er helemaal niet aan gedacht. Maar ik merkte al gauw dat ik snel uitgeput raakte waardoor ik mijn vasten moest verbreken. Baraka Allahu feeki voor de reminder
4 jaar geleden
Reactie op Mama-oum
Ameen.
32 weken zwanger op dit moment.
Ik heb symptomen van zwangerschaps ...
Baraka Allahu feeki voor de tips en reminders. Moge Allah je zaken makkelijk maken en een goed zwangerschap en bevalling geven. Denk aan je rust 💋
4 jaar geleden
Reactie op Haddaoui91
Bijna 29weken zwanger en tot nu toe alle dagen gevast. Het gaat super! Ik s ...
Allahuma baarik wa ameen!
4 jaar geleden
Reactie op smms
Ik heb de eerste 2 dagen gevast, het ging heel goed.
Nu zit het zo dat ik w ...
Trueeee 🤍. Baraka Allahu feeki voor alle adviezen. Wat me zorgen baart is dat ik de baby niet voel bewegen zoals gewoonlijk op de dagen dat ik minder heb gegeten. Ik ben nu 31 weken zwanger en nog steeds treed de misselijkheid op in de avonden.
4 jaar geleden
Ik heb bij de vorige zwangerschap ongeveer twee weken gevast, en het was wel zwaarder maat het ging prima. Toen ben ik in overleg met de verloskundige gestopt omdat ik niet genoeg gewicht aankwam. Nu bij deze zwangerschap ben ik weer weinig aangekomen dus ik vast nu niet en ga kijken of het later in de maand nog kan in sha Allah.
4 jaar geleden
Bij mijn 1e kindje heb ik het volgehouden 20 dagen te vasten. Maar ik voelde me de hele dag door heel erg slecht toen. Dit keer besloten om niet mee te doen. Ben inmiddels 31 weken zwanger. Gelukkig bestaat de ramadan niet alleen maar uit het vasten en is er veel meer wat erbij komt kijken.
insha'Allah kan ik het na de zwangerschap inhalen.
4 jaar geleden
Reactie op Lintjes
Bij mijn 1e kindje heb ik het volgehouden 20 dagen te vasten. Maar ik voeld ...
Same here. Ik heb gelukkig bij de andere zwangerschappen tijdens Ramadan kunnen vasten. Hoewel er meer bij komt kijken is het vasten in andere maanden anders dan Ramadan. Waaronder de poorten van Jahannam gesloten en de poorten van Jannah open zijn en de toegang tot baab arRayaan voor de vastenden. Maar Allah houd ervan wanneer er gebruik wordt gemaakt van Zijn gunsten. In sha Allah kunnen we het gauw inhalen. يسر الله لنا
4 jaar geleden
Reactie op Asinis
Ik heb bij de vorige zwangerschap ongeveer twee weken gevast, en het was we ...
Allahuma yaasir. Moge Allah jouw genomen moeite en intentie accepteren. Ameen.
4 jaar geleden
Salam, ik ben ook bijna 31 weken op dit moment en tot nu toe alles meegevast hamdoelillah. Ik sta wel met suhoor op om zeker 3 glazen water of melk te drinken en eet altijd dan een halve komkommer op dit helpt me echt goed voor het vocht. Ik kan dan of ik nog een boterham kan eten en anders 3 dadels. Hamdoelillah valt het me reuze mee. Hopelijk kan ik het afmaken.